Kiruna N

Kiruna och Jukkasjärvi
onsdag 4 juli 2012 - Kiruna N, Norrbottens län, Sverige

De första dagarna i Lappland har bjudit på fantastiskt väder med strålande sol (dygnet runt), klarblå himmel och helt OK temperaturer. Vandrarhemmet i Jukkasjärvi delar resurser med ishotellet och det är mer hotellkänsla än vandrarhem så här bor vi kanonbra i två små stugor.

Anna O Göran Rohlin
Familjen_R i Lappland 2012
Senast aktiv - från Uppsala, Uppsala län, Sverige
Dag 8
tisdag 26 juli 2011 - Kiruna N, Norrbottens län, Sverige

När vi steg upp idag så hade det regnat på natten och det såg ut som det kunde komma mer. Efter frukost och packning så blev det regnställ på, till att börja med så blev vädret bättre och solen var på väg fram och det var helt ok men det skulle komma att ändra sig. Det började regna

Krister Pettersson
kitton i Nordkap
Senast aktiv - från Hjo, Västra Götalands län, Sverige
Dag 7
söndag 3 juli 2011 - Kiruna N, Norrbottens län, Sverige

Jaha så var det sent igen innan vi skriver. Vi befinner oss i Jukkasjärvi där vi har tagit in på ishotellets vandrahem, det är mycket bra. Här har vi tillbringat kvällen med att prata med några likasinnade personer som gillar att köra runt och se vårt vackra land. Det är kul och

Ann-Charlott Svensson
crilleolotta i crilleolotta
Senast aktiv - från Karlshamn S, Blekinge län, Sverige
En natt i -5
lördag 26 mars 2011 - Kiruna N, Norrbottens län, Sverige

Ett supererbjudande lockade oss till Jukkasjärvi en helg i mars. Ett par minusgrader ute och lagom vårvintrigt väder ute. Vi kom dit och fick en liten sightseeing inne på ishotellet och lite historik bakom det hela. Det visade sig att ishotellet är gjort av fjolårets torneälvsis och

Första uippdateringen uppefrån norr
måndag 7 februari 2011 - Kiruna N, Norrbottens län, Sverige

Hej!! Nu har jag varit här uppe i ca ett och ett haft dygn, känns redan som att i alla fall endel faller på plats. :D Tog tåget lunch tid från karlstad till Stockholm, inga problem alls med den resan spenderade ca halva tiden med att prata med en medpassagerare och diskutera lite intressanta

Malin Lindgren
Ma11e i Jobba på Ishotellet
Kalla natten
söndag 23 januari 2011 - Kiruna N, Norrbottens län, Sverige

Nu har vi ätigt frukost och sovit i minus grader. Det var -5 grader i vårt rum och ute var det -18. Så när jag var tvungen att gå på toa mitt i natten (02:40) Så känndes det Jätte kallt att gå ut den lilla sträckan som var till toa. Men när jag kom in i rummet igen så känndes -5 rätt

Lucia
måndag 13 december 2010 - Kiruna N, Norrbottens län, Sverige

Nu har de tagit fram julgranen här på hotellet och då säger Klara för första gången att hon längtar hem, så hon får tända sin gran...Sally har varit sjuk. Började kräkas en natt och är fortfarande dålig i magen, men det är nog på bättringsvägen iaf. Idag är det lucia, och även

Ishotellet
söndag 12 december 2010 - Kiruna N, Norrbottens län, Sverige

Klockan 05:30 började ett barn hoppa på oss i sängen, och tyckte att det definitivt var morgon... Oj, oj, man är bortskämd med att barnen själva går upp och leker på helgerna hemma! Frukosten var en riktig hit för Melker som förklarade att det var den bästa frukost som han någonsin

Ministars
fredag 10 december 2010 - Kiruna N, Norrbottens län, Sverige

En sån dag..Klara började med att vara på äventyrsdag i minilandet. På eftermiddagen var det dags för repetition inför kvällens uppträdande! Klara har dansat på scenen till Abbas Mama Mia, en sån uppvisning..hon var så modig!! Hade gärna visat bilder men vi lyckas inte ladda upp några

Stranden...
torsdag 9 december 2010 - Kiruna N, Norrbottens län, Sverige

Idag har Klara varit på Lollo och Bernies födelsedagskalas å de tyckte hon var så roligt. De fick leka, pyssla, fika och fiska i fiskedamm. På eftermiddagen när solen höll på att gå ner gick vi till stranden och badade, det var helt perfekt för barnen. Det var lågvatten och ingen sol att

Lappland 2012

Lappland 2012

2 juli 2012 - 20 juli 2012

Som kontrast till förra sommarens Floridaresa vänder vi norrut i år. Resan börjar med nattåg till Kiruna där en hyrbil väntar.

crilleolotta

crilleolotta

27 juni 2011 - 17 juli 2011

Vår tur går från Mörrum i söder till Kebnekaise, Treriksröset och Lofoten om allt går som vi önskar, hoppas och tror. Vägen hem går via Blå vägen och Tärnaby, hur vi sedan åker vidare genom Sverige återstår att se.

Ishotellet i Jukkasjärvi

Ishotellet i Jukkasjärvi

26 mars 2011 - 27 mars 2011

Helg på ishotellet i Jukkasjärvi. Vilken upplevelse att sova en natt i -5 grader på renfällar (ja, renfällar luktar skumt). Vilken konst som har skapats med bara torneälvsis och konstsnö! Mäktigt!

Jobba på Ishotellet

Jobba på Ishotellet

6 februari 2011 - 31 mars 2011

Ska jobba på ishotellet uppe i Jukkasjervi under ca två månader. :)

Kiruna 2010

Kiruna 2010

11 december 2010 - 13 december 2010

Årets obligatoriska höstresa med barnen blev en vinterresa. Långhelg i Kiruna!

Nordkap

40 års kalas på ICEHOTEL. Åker dit med SJ. Hem åker vi via Norge

NORRLAND!!

NORRLAND!!

30 januari 2010 - 27 februari 2010

[b]Ska åka upp till Jukkasjärvi och vårat härligt kalla [i]Ishotell[/i], där ska jag vara en månad och praktisera!! [/b]

Ice Hotel in the year 2010

Ice Hotel in the year 2010

11 mars 2010 - 14 mars 2010

Vi åker till Jukkasjärvi och skall sova en natt på Ice Hotel. Det är Winter wonderland.

Åsa Erikson
KAASAN-ADVENTURES