Kiruna Ö

Nu byter jag till min blogg istället!
lördag 25 januari 2014 - Kiruna Ö, Norrbottens län, Sverige

Hej allihopa! Jag hoppas ni mår bra.. Det gor jag! Nu byter jag till min blogg istället, efter lite problem med denna sidan.. Så jag hoppas att ni foljer mig där istället! www.safiren.blogg.se

Senast aktiv - från Kiruna Ö, Norrbottens län, Sverige
Jag vet inte hur jag gor det- men jag bara gor det!
onsdag 22 januari 2014 - Kiruna Ö, Norrbottens län, Sverige

Puh.. helt slut. Vakna vid sju sen dess har jag gjort klart min sista sten, jobbat med mitt hängsmycke. Städat i verkstan, halvt om halvt plockat upp verkstan eller snarare slängt upp det mest nodvändig! Helt slut. Give me a break. När jag är klar med min to do list ska jag unna mig god mat,

Bores, monomales Pernilla!
måndag 20 januari 2014 - Kiruna Ö, Norrbottens län, Sverige

Bores monamales Pernilla! japp, nu kan jag prata flytande samiska med! Vem hade anat det liksom? Så nu kanske det blir som en del av er befarat- att jag ska komma hem med en samisk snubbe. Vem vet liksom, jag får ova lite på att ragga forst på samiska då.. Japp det har varit en omtumlande

Vittangi - Pajala
lördag 13 juli 2013 - Kiruna Ö, Norrbottens län, Sverige

Dagsettapp: 116km Totalsträcka: 320km Vaknade till regn imorse, packade snabbt ihop våra saker i ett kort uppehåll och bar in det i stugan där vi åt frukost. Klockan 10.30 började vi trampa iväg igen, lite sena men påväg! Stannade i Vittangi för att köpa mat, cyklade sedan vidare till

Malin Johansson
malin44 i Cykla genom Sverige
Senast aktiv - från Varberg, Hallands län, Sverige
Dag 4
onsdag 15 juni 2011 - Kiruna Ö, Norrbottens län, Sverige

Dagens etapp: 96 km Tot: 252 km Tog det lugnt i början då jag var sliten sedan gårdagen. Efter 3,5 mil kom jag till Övre Soppero, där jag tänkte äta mat. Allt som fanns var dock en kiosk, men de var snälla och erbjöd sig att värma micropizza åt mig i deras hem bredvid. Så mycket

Dag fem - första sträckan på Sverigeleden
lördag 5 juni 2010 - Kiruna Ö, Norrbottens län, Sverige

Igår kunde vi äntligen börja trampa på rätt sida gränsen och cykla den första sträckan på Sverigeleden. En sträcka som var betydligt mer enformig än sträckan dagen innan på den finska sidan - dock precis lika kall. Granar med inslag av björk var mer eller mindre det enda vi såg på

Tina Nilsson
Plirran83 i Sverige på två + två hjul!
Senast aktiv - från Malmö, Skåne län, Sverige

måndag 5 april 2010 - Kiruna Ö, Norrbottens län, Sverige

Lannavaara

Lannavaara

10 augusti 2013 - 10 juni 2015

Här borjar min resa som jag inte trodde skulle handa. Att jag skulle flytta upp mot Sveriges nordligare delar och studera! Jag vet inte riktigt annu vad jag ger mig in pa det kan bli kanon bra och det kan bli en riktig flopp.. Men att att jag skall bli adelstenstekniker och gemmolog i ett gruvomrade kanns faktiskt ratt spannande!! Folj med mig pa min galn.a resa mot ett nytt stalle dar annu inte manga svenskar varit.. Ta pa er mandrackten sa aker vi!!

Cykla genom Sverige

Cykla genom Sverige

10 juli 2013 - 11 augusti 2013

Ett cykeläventyr genom Sverige är tanken. Vi flyger till Tromsö ihop med våra nya fina cyklar, sedan buss till Kilpisjärvi där själva cykelturen startar. Allt som allt beräknas det bli cirka 276 mil från Kilpisjärvi till Smygehuk. Tanken är att cykla hela sträckan, men skulle det inte bli så är vi nöjda ändå! =)

Treriksröset-Smygehuk

Treriksröset-Smygehuk

12 juni 2011 - 14 juli 2011

Skall cykla från Treriksröset och söderut i Sverige. Oklart hur långt och länge, men om kroppen och motivationen håller vore det kul att nå ända ner till Smygehuk. Är ingen cyklist och har ingen erfarenhet av något liknande tidigare så det blir spännande att se hur det går. Tanken är att cykla ca 10 mil/dag, plus vilodagar ibland, och då resans totala längd är ca 240 mil så får jag räkna med en månad för hela sträckan. Är ingen bloggare men tänkte lägga upp bilder här och skriva lite kort undan för undan om jag får tillgång till internet ibland. Tanken är främst att det är till för släkt och vänner, men även andra intresserade är såklart välkomna att kika.

Sverige på två + två hjul!

Sverige på två + två hjul!

1 juni 2010 - 31 juli 2010

Johan och Tina tar sig an Sverige på cykel - från nordligaste Treriksröset till skånskaste Smygehuk!

kirunaresan

kirunaresan