Luleå

Köpmangatan 10
onsdag 31 juli 2019 - Luleå, Norrbottens län, Sverige

Nu har vi kommit tillbaka till Luleå. Det känns inte riktigt som hemma än. Vi måste packa upp och in alla våra saker, barnsäkra, fixa Svantes rum.Känslan i magen när man tog den vanliga avfarten från E4an, in mot Bergnäset, var stor. Hela resan svindlade förbi, och nu var vi tillbaka

Eva Westin
Evaaaaa i Föräldralediga tillsammans
Nostalgi
tisdag 24 juli 2018 - Luleå, Norrbottens län, Sverige

Oj så många härlig människor och nostalgiska platser vi träffat och besökt under våra dagar i Luleå.Vi rullade in med husbilen på Ytterviksvägen i lördags eftermiddag och blev väl mottagna av Sten, Jonna och Molly. Barnen fann varandra väldigt snabbt trots att det var tre år sedan de

Victoria Joakim Selmer
Maanssons i Sverige-resa med husbil
Senast aktiv - från Högsby, Kalmar län, Sverige
Iväg...
måndag 24 juli 2017 - Luleå, Norrbottens län, Sverige

Första resedagen avklarad.Start 06:00, och framme i Luleå vid 16:30.Stopp på vägen/bensträckare blev Höga Kusten bron, Ikea i Umeå (lunch) och Pite Havsbad.Barnen har skött sig exemplariskt och utan att ha sovit klarat dessa drygt 10timmar galant.Nu har vi varit inne i Luleå "town" och

Johan

joho107 i Kebnekaise
Senast aktiv - från Kebnekaise, Norrbottens län, Sverige
Söndag hemresedag.
söndag 5 juli 2015 - Luleå, Norrbottens län, Sverige

Lika bra frukost som igår. Även ljuvlig kladdkaka med hallon o grädde! Lämnade rummet vid 12.00. 13.20 gick bussen söderut mot Umeå. Hade fixat smörgåsar o muffins på hotellet , som vi fikade! Vägen är ganska trist, skog, skog o mera skog. Åter i hemmet 17.55. Vi promenerade. Tog taxi i

Elisabet Trigwell
chortipvilla i Luleå.
Senast aktiv - från Huai Yang, Prachuap Khirikhan, Thailand
Lördag 4 juli
lördag 4 juli 2015 - Luleå, Norrbottens län, Sverige

Blev en sen frukost strax före 11.00. Vi var sist ut ur matsalen. Mycket bra frukost i lugn miljö. Jaha så började det regna! När det avtog begav vi oss ut. Jeff för filmande o Titti shopping. Twilfit besöktes , nattlinne köptes. Te blev det också. En fin klänning på Sisters. Innan jag

Elisabet Trigwell
chortipvilla i Luleå.
Senast aktiv - från Huai Yang, Prachuap Khirikhan, Thailand
London
onsdag 10 december 2014 - Luleå, Norrbottens län, Sverige

Nu startar vår resa....

Testar att skriva
torsdag 7 augusti 2014 - Luleå, Norrbottens län, Sverige

Nedräkningen till resan började samma sekund som biljetterna blev bokade, nu så börjar det närma sig. Det mesta är fixat, bara några små detaljer kvar. Som vi ser det så är det ca en vecka kvar till avresa, beroende på hur man räknar... Enligt kalendern så är det 41 dagar kvar till

Tomas Eriksson
Echotango i Thai-14
Senast aktiv - från Ban Ko, Samut Sakhon, Thailand
2 x badparker
måndag 28 april 2014 - Luleå, Norrbottens län, Sverige

Ena dagen spenderade vi på Aquatica som vi allatyckte var bra. Både stora å små. Åkturer med ringar i olika banor samt det vanliga vågmaskinerna. De fanns också en lång fors man kunde åka i, man flöt runt i forsen med eller utan flytväst. Den andra dagen var vi till wet n wild, den var

Tom Sandberg
Tompaii i Orlando
Return to Sea World
fredag 25 april 2014 - Luleå, Norrbottens län, Sverige

Ännu en heldag på Sea Word. Denna park hade mycket att erbjuda. Vi började med att ta oss till späckhuggarshowen med Shamu och andra späckhuggare. Nu var det mer djuren som var aktörer. Skötare stog på sidan om och gav direktiv. Efter det åt vi lunch. Tog oss till nästa attraktion som var

Tom Sandberg
Tompaii i Orlando
Föräldralediga tillsammans

Föräldralediga tillsammans

9 januari 2019 - 31 juli 2019

Jag, Johan och Svante ska på äventyr till Kempten i södra Tyskland. Vi ska mest vara föräldralediga tillsammans och leka i berg. Jag ska även smyg-jobba lite på ett reningsverk. De på reningsverket och jag ser det som en gemensam utmaning att vi inte riktigt har ett helt gemensamt språk, men vi tar det på tyska!

Sverige-resa med husbil

Sverige-resa med husbil

19 juli 2018 - 4 augusti 2018

Familjeresa med husbil genom Sverige. Planen är att träffa en del vänner och släkt längs vägen från söder till norr, samt göra en avstickare till Norge. Resan avslutas med ett triathlon och en 40-årsfest!

Kebnekaise

Kebnekaise

24 juli 2017 - 30 juli 2017

T o R Gävle-Kebnekaise solo med 2 barn (6&9).

Luleå.

10 december 2014 - 7 januari 2015

Thai-14

Thai-14

17 september 2014 - 15 januari 2015

Djungelresa genom delar av Asien.

Orlando

Orlando