Malmberget

Hemma i soffan
söndag 3 mars 2013 - Malmberget, Norrbottens län, Sverige

Då var man hemma i soffan igen. Jag fick ett fint mottagande av Bengt och Maggan med välbehövd supergod makaronilåda och födelsedagspresenter från hela släkten. Gissa om det ska lagas stora soppor och mysas i sidenunderställ framöver! :) Tågresan gick bra. Sov som en stock på tåget. Ca

fresurf i Öst och väst
Senast aktiv - från Uppsala, Uppsala län, Sverige
Då var det dags igeeen !!!!
fredag 11 januari 2013 - Malmberget, Norrbottens län, Sverige

Hej våra vänner som brukar följa oss här på resdagboken. Har ni packat? För nu är det dags igen! I år styr vi kosan västerut - Mexico nästa. Vi skall under 1 månad resa runt lite, men vi kommer endast hålla oss på Yucatan halvön, tror det blir lugnast så. Om det finns tid och lust

Marie & Bjarne Isaksson
BIWMI i Mexico 2013
Kassa redigeringsprogram!
onsdag 3 augusti 2011 - Malmberget, Norrbottens län, Sverige

Vid nästan varje resa så dyker det upp en codec som inte redigeringsprogrammet man har installerat stödjer... NÅGOT less blir man ju! Har iaf slängt ihop ett litet nånting som minne. http://vimeo.com/27216533

fresurf i Tågande
forts..
lördag 19 mars 2011 - Malmberget, Norrbottens län, Sverige

Åkte i lenk en dag. Men det var lite väl flackt.. Sköna chillområden vid parken hade dom iaf, med stora kuddar man kunde ligga och ta en bira på, medans man kollade in åkarna i parken. Och SOL. Brände mig nästan.. Klev upp sjukt tidigt dagen efter för att kolla om åkningen var bättre i

fresurf i Fotboll och kultur
Nere i gruvan
torsdag 3 februari 2011 - Malmberget, Norrbottens län, Sverige

Då har jag varit nere i gruvan i Malmberget. Vi åt lunch på 500 m djup, åkte sedan bil ner mot ca 1000 m. Häftigt! Liknar biltunnlarna i Alperna, fast betydligt längre, se bilderna med 3D-kartan i blått och grått. Sett krossen och hur det sedan transporteras upp till 850 m på ett rullband

Hemma...
måndag 31 januari 2011 - Malmberget, Norrbottens län, Sverige

Ja då var man alltså hemma igen. :( Tokyo var en riktigt trevlig stad tyckte jag. Inte alls så stressig som jag trodde den skulle vara. Och enkelt var det att transportera sig runt med tunnelbanan också. Blev många timmars shopping på feta varuhus som var lite som att ha jula, biltema,

fresurf i Niseko, Japan
uppesittar kväll
torsdag 16 december 2010 - Malmberget, Norrbottens län, Sverige

hej mitt naman är loka ja bor på köpis 28b, nu är de lite andra pojkar som åker. saknar min resekompis totte baviljowski han har mens så han fick inte följa. nya tider väntar humlan jiri jatko å errkki åsarna åker vi återkommer när vi landra.

Totta Edlund
storsnorre i hallonligan
fredag 23 april 2010 - Malmberget, Norrbottens län, Sverige

snart drar vi till värmen, det känns underbart.

Mexico 2013

Mexico 2013

13 januari 2013 - 12 februari 2013

Skall under 1 månad resa runt på delar av Youcatan-halvön. Vi kommer att far ut till några öar, åka efter Maya-rivieran för att kolla grovleken på sandstränderna och temperaturen i vattnet. Vi skall vara både ovanför och under ytan. Ett besök till ruinerna i Chichen Itza skall det också bli.

Öst och väst

Öst och väst

9 januari 2013 - 3 mars 2013

Åker till Kashmir och Kanada för att leta fina åk och nya upplevelser.

Tågande

Tågande

28 juni 2011 - 25 juli 2011

Sommarsemester 2011

Fotboll och kultur

Fotboll och kultur

7 mars 2011 - 19 mars 2011

Kultur i rom och fotboll i milano.

Nya tag, nytt liv, norr om polcirkeln

Nya tag, nytt liv, norr om polcirkeln

31 januari 2011 - 25 mars 2011

Trainee på stort gruvbolag första året, sen blir det tillsvidareanställning ett par år framöver! Heja Kiruna, här kommer skåningen till stan!

hallonligan

hallonligan

17 december 2010 - 2 januari 2011

Niseko, Japan

Niseko, Japan

5 januari 2011 - 28 januari 2011

Powhunt i Niseko

30 april 2010 - 30 maj 2010

Flyger från Kiruna till Stockholm. Tåg från Stockholm till Aten. Båtluffar i 3 veckor

Totta Edlund
storsnorre