Övertorneå

Kontinentkåt?
söndag 24 oktober 2010 - Övertorneå, Norrbottens län, Sverige

Hej! Nu sitter jag här i all min packning igen, snart på väg mot två kontinenter jag ännu inte satt min fot på. Det senaste året har jag hunnit besöka både Afrika och Nordamerika, nu blir det ett snabbstopp i Asien och sen vidare mot Oceanien. Lite kontinentkåt är jag nog. Jag måste

Sara Suup Hietala
sarash i OZ n' NZ, down under baby!
Senast aktiv - från Papakaio, Otago, Nya Zeeland
Dag sex & sju - Tornedalen
måndag 7 juni 2010 - Övertorneå, Norrbottens län, Sverige

Idag och igår har det blivit drygt 22 mils cyklande i Tornedalen. Landskapet har varit betydligt trevligare och mer varierat än första biten på Sverigeleden, och vägen har ofta kantats av röda stugor, grönskande träd och vattendrag. Torne älv och Finland på andra sidan har vi sett mycket

Tina Nilsson
Plirran83 i Sverige på två + två hjul!
Senast aktiv - från Malmö, Skåne län, Sverige
På väg hem?
tisdag 6 april 2010 - Övertorneå, Norrbottens län, Sverige

6 april Just nu sitter jag på Atatürk flyglats i Istanbul och väntar på att få borda planet. Bara jag, Frida och Karin här nu. Jens med familj är spårlöst försvunna, som vanligt. Sista dagen i Kenya, alltså 4 april, spenderades med att först åka till ett barnhem och lämna våra

Sara Suup Hietala
sarash i Kenyacation!
Senast aktiv - från Papakaio, Otago, Nya Zeeland
Taggad till tusen!
måndag 11 januari 2010 - Övertorneå, Norrbottens län, Sverige

Ja sådär då! Då har vi skaffat oss en resdagbok, precis som alla andra. Känns superkul att vara precis som alla andra. Vår resa ska gå till Thailand precis som alla andras resor också. Detta kommer bli super! Enligt mina beräkningar är det 24 dagar kvar tills vi lyfter till vårt

test
onsdag 26 augusti 2009 - Övertorneå, Norrbottens län, Sverige

har nu suttit o krånglat me denna ologiska uppläggning så länge att de verkar tveksamt om nåt kommer dit man önskar men nåra snapshots från tidigare äventyr borde va me, kollar om det går dit vi vill,motser svar av nåt slag

Greger Gunhammar
grg i 50-års jubileum
Senast aktiv - från Örebro, Örebro län, Sverige
Tillbaka till framtiden och inga mygg
fredag 17 juli 2009 - Övertorneå, Norrbottens län, Sverige

Fredag 17 juli Då är jag hemma igen! Och det känns så roligt att sitta vid köksbordet och titta ut. Häcken har vuxit sig kämpahög. Vi har klippt gräs och jag har rensat stenparti och påbörjat jordgubbslands rensning. Tack Gunilla o Ingvar för allt ni gjort! Här är inga mygg! Paradiset

Marita Mattsson Barsk
MMB i USA 2009
hemma i trygga Sverige igen
tisdag 10 mars 2009 - Övertorneå, Norrbottens län, Sverige

Hej vänner! ikväll har jag kommit hem till trygga Sverige igen. jag ska forsöka sammanfatta vad som skett de sista dagarna på min resa efter det att jag skrev i dagboken senast. Lördagen var som sagt safaridag. På förmiddagen var det tur inne i naturreservatet och på eftermiddagen var det

Magdalena Cedering
MagdalenaCedering i Uganda
Senast aktiv - från Kalix, Norrbottens län, Sverige
All good things come to an end
onsdag 31 december 2008 - Övertorneå, Norrbottens län, Sverige

Magandang Umaga! (ja, jag gillar tagalog ;) ) För ett år sedan skrev jag någonstans ”jag känner på mig att mitt 2008 kommer bli succé, på riktigt” och jag kunde inte haft mera rätt. Det har verkligen varit ett fantastiskt år på alla sätt och vis och jag vet inte hur jag ska kunna

Sverige dag 2
torsdag 20 november 2008 - Övertorneå, Norrbottens län, Sverige

God morgon! Hemkommen fran Filippinerna igar (men skriver av vana fortfarande utan å,ä och ö!) och jag ar totalt utmattad, bade fysiskt och psykiskt. De sista dagarna pa Filippinerna var fullspackade och gick alldeles for snabbt. I fredagskvall akte jag och Bong till La Terraza, vilket pa grund

Övertorneå - byhålan Gud glömde bort.
torsdag 16 oktober 2008 - Övertorneå, Norrbottens län, Sverige

Oj vad det händer saker här hela tiden. Vi gör en massor med saker och jag känner att det är svårt att komma ihåg och hålla isär allt. Vi åkte i alla fall över till Finland och upp till det finska fjället Avasaksaa vaara. Dessvärre var vädret i det sämsta laget, och det låg mest en

Amanda Samuelsson
Amanda87 i Sápmi
Senast aktiv - från Malmö, Skåne län, Sverige
OZ n' NZ, down under baby!

OZ n' NZ, down under baby!

26 oktober 2010 - 30 maj 2011

Det har länge varit en dröm för mig att åka till äventyrets och naturens land Nya Zeeland! Så när ett erbjudande om jobb på Nya Zeeland dök upp kunde jag inte tacka nej! Planen är att först åka till Australien med en kort paus i Hongkong först. Där ska vi (jag och Sofia) stanna i Sydney och Cairns i ca två veckor innan vi åker över till Auckland på NZ. Där ska vi resa med Kiwibussarna på nordön i ca tio dagar. När vi har gjort det lämnar jag Sofia och åker ner till sydön för att börja arbeta på en stor mjölkgård med andra utländska ungdomar! Så, där stannar jag tills det har blivit sommar i Sverige igen!:) Jag ska försöka uppdatera så ofta det går. Kramar /Sara

Sverige på två + två hjul!

Sverige på två + två hjul!

1 juni 2010 - 31 juli 2010

Johan och Tina tar sig an Sverige på cykel - från nordligaste Treriksröset till skånskaste Smygehuk!

Kenyacation!

Kenyacation!

22 februari 2010 - 5 april 2010

Vart åker man om man vill se vilda djur?! KENYA! Ibland är livet så fint att man får chansen att upptäcka världen under tiden man studerar, och givetvis tar jag den! Så, sex veckor i Afrika, de kommer bli ett äventyr! Läs om ni har lust, kommentera gärna! :)

Thailand på 48 dagar

Thailand på 48 dagar

4 februari 2010 - 23 mars 2010

Lite av en spontanresa men ändå inte. Helt plötsligt satt vi med Henke på Kilroy för att titta på resa och hotell i Bangkok. Vi har lagt upp en resplan samt ställen vi ska besöka och bocka av. På vår resa ska vi rida på elefanter, [i]klappa kackelackor[/i], gå på festival och dansa på stranden under fullmoonparty. Vi ska även uppleva trekkingäventyr och träffa goda vänner. Vi ska steka som [u]Alfredo[/u] på Rhodos!

50-års jubileum

50-års jubileum

6 september 2009 - 12 januari 2010

Rutt: Arlanda till Bangkok via London. Lokaltransport av något slag vidare till Hanoi, därifrån till Kambodja(Ankor Vat) och tillbaka till Bangkok. Fortsätter till Singapore (formel 1). Flyger till Cairns via Brisbane, 6 veckor söderut för fortsättning till Auckland. 1 månad i Nya Zealand. Julfirande i Honolulu och nyår i Las Vegas.

USA 2009

USA 2009

15 juni 2009 - 16 juli 2009

Resa Salt Lake city - San Jose Kalifornien

Uganda

Uganda

20 februari 2009 - 10 mars 2009

Jag ska resa till Uganda i centralafrika. Resan är på 2,5 veckor och jag ska besöka skolor, titta närmare på situationen med gatubarn, svenska biståndsprojekt samt ta del av den ugandiska kulturen. Merparten av resan är i Entebbe boendes på hotell, fem dagar är på landsbygden boende i familj. Resan avslutas med tre dagars safari. i ett naturreservat vid Nilen.

Sápmi

Sápmi

11 oktober 2008 - 24 oktober 2008

En kort fältresa till Jokkmokk & Övertorneå med min klass på ursprungsfolk.

Kapstaden och Kairo

Kapstaden och Kairo

30 september 2008 - 8 december 2008

Jag kommer att arbeta i Kapstaden under 2 månader som "company manager" på Cape Town Opera i ett utbytesprojekt. Min kollega Helene är där just nu medan CTO:s July jobbar hos oss i samband med föreställningen Show Boat - premiär den 27/9. 2 veckor arbetar vi parallellt innan hon lämnar mig ensam kvar på operahuset! Denna resa avslutas med en knapp vecka i Kairo där jag hälsar på Siri som gör sin sista tid där med studier i arabiska

Lata & slappa dagar med sol & bad & god mat med familj & vänner !!!

Lata & slappa dagar med sol & bad & god mat med familj & vänner !!!

21 november 2008 - 1 januari 2009

Våran första utlands-semester någonsin, i vårat 22 åriga liv tillsammans !!! Härlig känsla att våga ta steget...& ha hela familjen med sej. ( Ellen kommer 3 veckor senare pga av skolan med våra goa vänner Micke & Carina ) Busvarning då !!! Spännande att få se hur morsan & farsan bor där nere. Hoppas att få se mycket av Thailand som kultur, goda matställen, vackra vyer, bad , dykning mm Gå in på mabelhouse.se där vi befinner oss. " Njut av livet det går inte i repris"

Karolina K
KarolinaJosefine