Pajala

Pajala - Kukkola
söndag 14 juli 2013 - Pajala, Norrbottens län, Sverige

Dagsetapp: 184km (långt!) Totalsträcka: 504km Sov gott i stugan inatt men vaknade tidigt av att en familj trampade omkring på verandan utanför. De var uppe tidigt pågrund uttav att deras tält nästan blåst sönder och tog skydd från vinden under sin frukost. Vi gav oss iväg tidigt och

Malin Johansson
malin44 i Cykla genom Sverige
Senast aktiv - från Varberg, Hallands län, Sverige
Polcirkeln
söndag 17 juni 2012 - Pajala, Norrbottens län, Sverige

Dag 3 Skellefteå-Pajala. Idag blev det ca 40 mil och dagen började med att plocka ihop tältet i hällande regn :( ingen bra start på dagen men vad gör man.Som tur är så har vi ett tält som man reser och river på bara några sekunder men man måste slåss med dessa j..a mygg samtidigt. Idag

Middag i Linköping
torsdag 18 augusti 2011 - Pajala, Norrbottens län, Sverige

Gårdagens middag i Linköping var som en lisa för själen, gott,givmilt och bara fantastiskt.Till och med tårta hade Jotta gjort till oss. Vi var mer än belåtna när vi lämnade Linköping och kommer att stanna där på vägen hem. Underbart att träffa Jotta, hennes barn och barnbarn.

Eva-Marie Lilja
evamaries i Norge norge norge
Äntligen på väg, 2 vagabonder på varsin Tiger
torsdag 23 juni 2011 - Pajala, Norrbottens län, Sverige

Nu har vi kommit en bit på väg på vår resa mot Nordkap. Just nu sitter vi på campingen i Pajala. Vi startade från Uppsala den 22 juni och hade vårt första nattstopp utanför Robertsfors i Västerbotten (65 mil). Dag 2 for vi till Pajala via Luleå och diverse inköp ((40 mil). I morgon

Fredagen den 13:e - olycka? Nej verkligen inte!
fredag 13 maj 2011 - Pajala, Norrbottens län, Sverige

Ni som har kollat min profil har sett att jag har ett gammalt tyskt citat där. Nämligen "Wenn jemand eine Reise tut, So kann er was erzählen." Från Urians Reise um die Welt av Matthias Claudius, 1740-1815 "Gör man en resa har man något att berätta" Igår färden genom Tornedalen ner till

Företag, kommunchefer och världsarv
onsdag 11 maj 2011 - Pajala, Norrbottens län, Sverige

I går tisdag passade jag på att hälsa på en gammal kollega, Niklas Eskilinen, på väg upp till Pajala. Han jobbar nu som lärare på naturbruksgymnasiet i Kalix. I dag onsdag har jag träffat Pajalas näringslivsbolag, ett gäng kommunchefer samt några företagsledare. En höjdare var att

The boys are back in town
lördag 16 april 2011 - Pajala, Norrbottens län, Sverige

26/3 Finns inte mycke att skriva om idag forutom att jag gick ut och kakade middag med Peter och Jamie, riktigt trevligt och maten var kanon! Gonatt! 27/3 Maste borja med att skriva vad som hande efter att jag skrev ”Gonatt” igar, alla fyra var redo att sova nar tjejen som bor i varat rum kom

Daniel Mäki
byfone i Eastside Backpacking
The boys are back in town
lördag 16 april 2011 - Pajala, Norrbottens län, Sverige

Daniel Mäki
byfone i Eastside Backpacking
Bangkok
torsdag 30 december 2010 - Pajala, Norrbottens län, Sverige

Nu ar det Thailandsfinal. Imorgon natt aker vi hem mot Helsingfors och sedan Sverige. Vi anlande Bangkok igar eftermiddag.Sopha korde oss. Vi hann med att se ett tempel pa vagen hit. Nu siter vi pa Manhattan Hotel har i Bangkok .Ett hotell vi varmt rekommenderar om ni har vagarna forbi har. Ligger

Pa onsdag vantar Bangkok
söndag 26 december 2010 - Pajala, Norrbottens län, Sverige

Hej Hej Ni har forstoss atit er matta pa en massa god julmat,det har vi ockso gjort pa Peters restaurang 3 Girls.Svindyrt och inte sa mycket att hurra for. Annars sa lever vi ett stilla familjeliv i var lilla by har utanfor HuaHin. Varit pa grott aventyr i Petchaburi, sett Kung Rama V sommar

Cykla genom Sverige

Cykla genom Sverige

10 juli 2013 - 11 augusti 2013

Ett cykeläventyr genom Sverige är tanken. Vi flyger till Tromsö ihop med våra nya fina cyklar, sedan buss till Kilpisjärvi där själva cykelturen startar. Allt som allt beräknas det bli cirka 276 mil från Kilpisjärvi till Smygehuk. Tanken är att cykla hela sträckan, men skulle det inte bli så är vi nöjda ändå! =)

Nord-Norge 2012

Nord-Norge 2012

15 juni 2012 - 5 juli 2012

Jag och min lilla grabb Simon tänkte åka upp till Lofoten på mc och njuta av Midnattssolen och bla åka ut på Valsafari. Vi kommer hålla oss till Lofoten med omnejd och campa ute i naturen och på campingplatser. Ha en trevlig sommar för det ska vi ha :)

Norge norge norge

Norge norge norge

17 augusti 2011 - 17 december 2011

Går inte att beskriva än så länge

Nordkap 2011

Nordkap 2011

22 juni 2011 - 3 juli 2011

Umeå - Tornedalen - Luleå - London

Umeå - Tornedalen - Luleå - London

10 maj 2011 - 17 maj 2011

En jobbresa till Pajala och Jokkmokk, med nedslag i Luleå som avslutas som nöjesresa i London.

Thailand  och nya äventyr

Thailand och nya äventyr

3 december 2010 - 2 januari 2011

Nu är det Dags för den tredje resan till Thailand.Denna gången har vi med oss Carina och Rikard som aldrig varit där.Tillsammans ska vi upptäcka Rayong som vi har läst in oss på.Där blir vi i två veckor innan vi fortsätter vidare till andra platser i Thailand. Vart det bär av är inte planerat än vilket också kan ses som ett äventyr.

Eastside Backpacking

Eastside Backpacking

22 oktober 2010 - 15 april 2011

Lämnar Sverige för att tillsammans med Micke upptäcka Asien och Australien. Under ca sex månader (om inte pengarna råkar ta slut) har vi planerat att resa till Thailand, Malaysia, Australien och kanske även Nya Zeeland. Här kommer ni att kunna följa resa och ta del av några av våra äventyr, har ingen aning om hur ofta jag kommer att kunna uppdatera men ska göra mitt bästa för att göra er där hemma riktigt avundsjuka. Cheers!

Hej Sydafrika

Hej Sydafrika

28 mars 2010 - 28 april 2010

Eva åker och hälsar på sin käresta James i hans hemland. Förhoppningsvis lyckas hon även se nått spännande djur på resan.

Sverige runt på 10 dagar

Sverige runt på 10 dagar

2 augusti 2009 - 12 augusti 2009

Vi kör Sverige runt med motorcykel. 45 mil per dag, en kulturell punkt per dag. Tält, trangia, allemansrätten. Vi ska även fiska så ofta vi kan. Vi utgår från Helsingborg, kör längs västkusten inåt mot landet och når Abisko på vår femte dag. Hoppas vi. Sen bär det av neråt via östkusten. Vi tänker undvika storstäder. Vi vill åka till orter där vi riskerar att få stryk av den enda anledningen att vi inte kommer från just den orten. Det känns i mångt och mycket som Sverige i ett nötskal. Detta är i alla fall planen. Sen kan allt ändras. Det kan till exempel gå åt helvete med Olofs 28-åriga motorcykel. Alternativt får NP en allergisk chock av de tusentals mygg vi kommer att möta i Norrland, eller av för mycket vita bönor. Vår huvudutrustning är följande: - Två motorcyklar - Ett Biltema-tält (detta är ett litet orosmoment) - Ett trangiakök - Fiskelina samt krok Saknar vi något? Kom med förslag!

Ensam genom Sverige - På två hjul

Ensam genom Sverige - På två hjul

21 maj 2009 - 26 juni 2009

Jag ska på egen hand cykla genom Sverige. Från Karesuando i norr till Smygehuk i Söder. Jag har beräknat att resan kommer ta ungefär fem veckor med diverse vilodagar inräknat i det. Jag kommer skriva mitt projektarbete om den här expeditionen, så jag har tänkt ha den här bloggen som en typ av bollplank medan jag cyklar där jag skriver av mig vad jag tänker under resans gång. Ha de fint, Kramar!

Eva, Ida Törmä, Nordmark
EvaochIda