Piteå

Snart börjar det stora äventyret
fredag 5 december 2014 - Piteå, Norrbottens län, Sverige

Hej på er alla släktingar och vänner! Vi, dvs Sanna, Lukas, Kristina och Erik lämnar nu mörkret och kylan i norr för att åka på äventyr till värmen och solen på södra halvklotet. Det är 13 år sedan Erik och Kristina var på Nya Zeeland, så det ska bli extra roligt att nu få visa

Planerad avresa 7 december
fredag 7 november 2014 - Piteå, Norrbottens län, Sverige

Söndag den 8 december lyfter vårt flyg från Arlanda. Då börjar vår jordenrundresa med Nya Zeeland som slutdestination. Första flygsträckan är Stockholm-Dubai på 6,5 timme. Ett kort stopp i Dubai mitt i natten på fyra timmar innan vi flyger vidare till Bangkok. Den flygningen är på

Semester -14
lördag 1 november 2014 - Piteå, Norrbottens län, Sverige

Hej igen! Dag 3 : på förmiddagen var det bara sol, bad som gällde. Vi har som våran tid på fm, för då jobbar alla. När C-A kom hem for vi iväg och handlade, var på ett finare keramik affär, läckra saker där ! Sen på kvällen blev det grillat. Kvällen blev kort, för jag o Janne

Ann- Katrin Björk

[email protected] i Zimbawbe
Senast aktiv - från Piteå SV, Norrbottens län, Sverige
Resfeber!
tisdag 29 april 2014 - Piteå, Norrbottens län, Sverige

Då var det dags att åka över atlanten och vidga vyerna! Denna gång är det bara jag och en av mina bättre halvor som åker, den minsta får stanna kvar hemma med moffa! Helt sjukt att vi ska åka, förstår inte riktigt att det är sant. Men i morgon bär det av mot USA och först till Los

Lisa Sundberg
_liZa i USA
Hemma igen
lördag 8 mars 2014 - Piteå, Norrbottens län, Sverige

Hej! Här kommer ett sista inlägg för att avsluta den här resebloggen för den här gången. Vill bara berätta om sista lektionen innan jag åkte hem från Pune. Det var en onsdag förmiddagslektion med Geeta Iyengar och det var en annorlunda, men helt fantastisk lektion. Vi började

Vinterbilder
lördag 25 januari 2014 - Piteå, Norrbottens län, Sverige

Här kommer lite vinterbilder. Testar att lägga upp några bilder i dagboken.

Snart är det dags
onsdag 22 januari 2014 - Piteå, Norrbottens län, Sverige

Snart är det dags för nästa resa till Indien. Om du har lust kan du följa min resa i den här resedagboken. Jag åker till Pune för att träna på Iyengar yoga institutet i 3 veckor. /Kristina

Palolem
onsdag 18 december 2013 - Piteå, Norrbottens län, Sverige

En natt pa nattbuss i Indien, man bor inte ha anlag for sjosjuka. Det ar alltsa fasta britsar som man ligger pa, ger inte riktigt nog med plats for att sitta om man nu inte rakar vara langdanpassad for detta land, vilket vissa i sallskapet ar las inte Micke eller ovriga vuxna i

Kasaragod
måndag 16 december 2013 - Piteå, Norrbottens län, Sverige

Nu har vi åkt tåg i Indien, det finns inga dörrar till kupén men draperier. Linus säger att det gick bra att sova men det var guppit. Det skakar ganska mycket på tåget, när vi började närma oss vår station gick vi till dörren, den var redan öppen o folk stod och hängde ut för att se

Berglund Nya Zeelandsresa 2014-15

Berglund Nya Zeelandsresa 2014-15

7 december 2014 - 8 januari 2015

Familjens Berglunds drömresa till Nya Zeeland. På vägen dit kommer vi att passera Dubai, Bangkok och Sidney och på vägen hem passerar vi Mellbourn och Dubai.

Zimbawbe

Zimbawbe

27 oktober 2014 - 21 november 2014

USA

USA

30 april 2014 - 11 maj 2014

Resa till änglarnas stad, las vegas och san francisco med en av mina närmaste! :)

Yogaresa 2014

Yogaresa 2014

30 januari 2014 - 20 februari 2014

Indien

Indien

7 december 2013 - 4 januari 2014

Vi kommer att resa till Indien ned till Kerala sedan med tåg upp till Karnataka, Dubare. Därefter upp till Goa, Palolem för att slutligen avsluta resan i Mumbai (Bombay).

Road trip genom USA

Road trip genom USA

11 december 2013 - 2 januari 2014

En resa med familjen. Börjar i New York city vidare till Orlando till fort Lauderdale och Miami vidare till Key West sen cape corall och sedan tillbaka till New York city. Följ med oss på vår resa och njut av NYC och Disney i juletid =)

Monikas och Bettys äventyr!

Monikas och Bettys äventyr!

29 november 2013 - 17 december 2013

Indien2013

Indien2013

29 oktober 2013 - 29 november 2013

Karin, Mary och Ylvas dagbok för resan till Pune 2013

Tre på turne i Thailand,Kambodja & Vietnam

Tre på turne i Thailand,Kambodja & Vietnam

15 december 2012 - 19 januari 2013

Vi ska göra en 5 veckors resa i Thailand, Kambodja och kanske även Vietnam. Ingenting är inbokat ännu utan vi ska bestämma oss lite mer sista veckan före vi åker. Det enda som är bokat är Flyget från Luleå till Arlanda och sedan från Arlanda via Moskva till Bangkok där vi landar den 16/12 ca 8:40 lokal tid sedan Hemresa med samma rutt där vi kommer hem till Piteå igen den 19/1 2013 Vi 3 är Pappa Tony, Mamma Ewa och 10 åriga Marcus. Förra vintern var vi 3 veckor i Thailand över JUL & Nyår på koh Chang, koh Mak, Pattaya och Bangkok men vi känner iår att vi vill se lite mer, uppleva ännu mera och passa på att vara flera veckor i den sköna värmen. Resrutten som vi pratat en del om är att kanske åka tåg från Bangkok till gränsen vid Kambodja och sedan ta sig till Siem Reap för att spendera ett par dagar i staden och hinna se Angkor wat templet. http://sv.wikipedia.org/wiki/Angkor_Wat Sedan bär det av genom huvudstaden och antingen ner tilkk kusten i Kambodja och ev Vietnam/Saigon.

85 dagar i Thailand

85 dagar i Thailand

12 december 2013 - 7 mars 2014

En resa på 85 dagar. med Lisa och Roger Larsson.

Emilia Emilsson
emiliaemilsson