Piteå Ö

Sitter på bussen
fredag 4 mars 2011 - Piteå Ö, Norrbottens län, Sverige

Resan har nu börjat, ganska nyvaken och sliten såhär tidigt på morgonen. Men det är det värt, för att sitta på bussen påväg söderut är ju bra! Dock inte endast för resan utan också för att jag närmar mig Josefin också, usch vad jag kommer sakna henne under denna resa, helt

Förberedelser
torsdag 3 mars 2011 - Piteå Ö, Norrbottens län, Sverige

Här ligger man då i sängen efter gårdagens händelser. Blev till att ta sovmorgon idag eftersom huvudet inte mår bra och jag vill försöka bli frisk tills morgondagen, ja imorgon åker vi till Sri Lanka! Resväskan står packad och klar, solkrämer, handsprit, plåster, kläder, myggnät och

Studieresa Sri Lanka med RäGy -08

Studieresa Sri Lanka med RäGy -08

4 mars 2011 - 26 mars 2011

Åk. 3 i Räddningsgymnasiet Sandö brukar alltid spara ihop till pengar för en studieresa till ett land som har det dåligt ställt. I år är det min klass som åker. Vi har valt att åka till Sri Lanka eftersom det har ganska precis blivit ett krigsfritt land. Sri Lanka har varit härjat av ett inbördeskrig sedan 1983 och 2009 tog de Sri Lankesiska nationalisterna över de Tamilska tigrarnas "huvudstad". Vi har valt detta land eftersom det verkar vara ganska dåligt ställt dock har de många barnsjukhus m.m. som vi kan hälsa på och titta i. Nu sitter jag såhär dagen innan och börjar skriva på denna resedagbok, resfebern har slagit in.