Norrbottens län

Nostalgi
tisdag 24 juli 2018 - Luleå, Norrbottens län, Sverige

Oj så många härlig människor och nostalgiska platser vi träffat och besökt under våra dagar i Luleå.Vi rullade in med husbilen på Ytterviksvägen i lördags eftermiddag och blev väl mottagna av Sten, Jonna och Molly. Barnen fann varandra väldigt snabbt trots att det var tre år sedan de

Victoria Joakim Selmer
Maanssons i Sverige-resa med husbil
Senast aktiv - från Högsby, Kalmar län, Sverige
Dagen efter toppturen
söndag 22 juli 2018 - Kebnekaise, Norrbottens län, Sverige

Sov i tält till kl 8;30. Vilken bautaträningsvärk i låren. Trodde man var tränad. Denna dag blev en återhämtningensdag med besök nere vid elsasbro för bad och bokläsning. Jag blev sugen att ta en dryga timmes promenad senare på dagen  medan Anders vilade knän och Alva tog det lugnt.

Toppbestigning Kebnekaise
lördag 21 juli 2018 - Kebnekaise, Norrbottens län, Sverige

Klockan ringer 5:30. Vi kände oss pigga och målmedvetna trots ingen toppensömn. All topp-packning var förberedd kvällen innan med varsin stav till Alva och mig. Anders körde med dubbla pga knäproblem. Kläder för alla väder måste ju med. En massa snickers, mat och minst 2liter vatten per

Vilodag med småturer
fredag 20 juli 2018 - Kebnekaise, Norrbottens län, Sverige

Efter en god nattsömn och en härlig frukostbuffé begav vi oss till Elsas bro för attt bada. Se bild kallt och härligt. Sedan gick vi vidare västerut längsmed forsen. Vackert med ett ganska stort och virvlande vattenfall. Lunchen intog vi nära vår tältplats, lax med pasta i påse. Sedan

Vandring 15 km

Härlig morgon. Ett uppfriskande morgondopp i kalla sjön. Packade ihop lugnt då frukost först kl 10 när enoks restaurang öppnade. Vi tänkte baguette men tredje generationen Enok är duktiga säljare och  med stort leende kom orden det är riktigt synd om ni inte tar den goda renhamburgaren

Vandring nikkaloukta till laddujavri
onsdag 18 juli 2018 - Nikkaluokta, Norrbottens län, Sverige

Vi tog flyget från Sturup 9 och mellanlandade i Sthlm. Igen frukost på flyger. Så hann precis besöka favoritstället joe& the juice och köpa en matsäck till nästa flyg mot Kiruna. Flytuten var skumpiga pga stigande varmluft. Väl framme i Kiruna åt vi medhavd matsäck. Mmh gott med

Mot Danmark 🇩🇰
tisdag 26 juni 2018 - Gammelstad, Norrbottens län, Sverige

Ok mamma och pappa har precis satt sig i ybilen med mig,Lova och Alex. Nu är det dags att åka nu burgar vi åka. Vi stannar på macken för att pumpa luft i däcken. Snart åker vi!!!!!!

Hemresa
måndag 5 mars 2018 - Kiruna, Norrbottens län, Sverige

Taxi förbokad till flygplatsen 8 km utanför staden. Tog delad taxi blev totalt 50 kr billigare än egen. Planet lyfte itid och flygningen gick så bra så. Buss till stationen. Vi åt thaimat på stället som ligger vid centralen..så,gott. Plötsligt så hördes brandlarm och vi blev uppmanade

Heldag på Torne Älv
söndag 4 mars 2018 - Kiruna, Norrbottens län, Sverige

Sol och klarblå himmel!!Vi har då haft bra tur med vädret, sol och klarblå himmel. Blev hämtade av Emilio, mkt bra guide. Körde till camp Aurora där ci fick prova på olika vinteraktiviteter. Först ut var längdskidor..Emma var orolig, men det gick så bra så. Därefter snöskovandring ca

Vacker dag
lördag 3 mars 2018 - Kiruna, Norrbottens län, Sverige

Lite lugn morgon..begav oss ut i butiker på fm. Skulle försöka köpa en balaklava..vilket till sist gick. Det var slutsålt på flera ställen. Köpte dessutom ett vackert silverhalsband😀Sedan vandrade vi upp till den vackra kyrkan som var öppen. Därefter köpt macka och kvarg från Coop i