Norrbottens län

Roadtrip 2020

Roadtrip 2020

1 augusti 2020 - 9 augusti 2020

En roadtrip med hemlig destination. Varje morgon är det frukostmöte med avslöjande av ny stad och aktivitet.

Med Husbil mot Boden och tillbaka

Med Husbil mot Boden och tillbaka

10 juli 2020 - 31 juli 2020

Att åka söder det kan vi men hur mkt kan vi om norr? Rastlöshet och jakten efter äventyr är oss, att stanna hemma hela semestern är inte för oss. Ett äventyr på hjul genom Sverige från Skövde mot Boden och tillbaka ska vi nu åka på.

Albanien

Albanien

19 mars 2020 - 19 mars 2020

Vi ska med cykel ta oss hela vägen från Gällivare till Albanien!

Pamir Highway 2020

Pamir Highway 2020

29 maj 2020 - 23 juli 2020

Vi reser ner genom Ryssland till Astrakan vid Kaspiska havets nordspets. Därifrån söder Aralsjön genom Kazakhstan in i Uzbekistan via de gamla städerna Kiva, Bukhara och Samarkand till Dushanbe i Taijikistan, där Pamir Highway startar. Följer highway fram till Kourogh, viker ner i Wakan valley och kör längs med den Afghanska gränsen fram till söder Bolonkul, där vi kommer upp på Pamir Highway (M41) igen. Efterhand kommer vi att köra utmed den Kinesiska gränsen också, nära gränsövergången till Kyrgystan, där vi också kör över de högsta passen på 4540 m.ö.h. Vidare fram till Bishkek, där Pamir Highway slutar, men vi fortsätter till Almata i Kazakhstan och upp nära Kinesiska gränsen förbi Semipalatinsk (Semey) ett gammalt testområde för atombomber under Sovjettiden. Sedan drar vi snett över Kazakhstan förbi Nur Sultan (Tidigare Astana) och in i Ryssland till bl.a. Chelyabinsk, Kazan, Nizhny Novgorod, Pudozh, Kandalaksha och in i Finland vid Salla. Detta är en monsterresa på 60 dagar och 1700 mil genom flera av jordens avlägsnaste och högst belägna platser. Pamir har alltid benämnts som Världens Tak!

Journey of a lifetime

Journey of a lifetime

4 december 2019 - 31 december 2020

Interrail 2020

Interrail 2020

12 juni 2020 - 12 juli 2020

Lite lösa planer har börjat tas fram vid middagsbordet. Tanken är en månads tågluff i Europa igen. Alla i familjen har fått lämna önskemål på destinationer och vi får se vad som hinns med... Detta är prio 1 iaf: ITALIEN *Nattåg Milano till Sicilien ev stopp i Taormina *Lecce på "klacken" *Rom * Ev stopp by i Alperna POLEN *Krakow med besök i Saltgruvan * Gdansk (Ska se om färjan till Sverige ingår i Interrailkortet) *EV Warsawa Övriga: DANMARK * Köpenhamn, lär bli en natt där på ner- eller uppresan. *Ev. Legoland TYSKLAND * Lär bli tågbyte här och vore roligt att stanna till. TJECKIEN * Prag Får försöka planera hur många stopp det kan tänkas bli innan vi beställer Interrailkortet. Tror vi hade 1 månad med 10 stopp vid tågluffen 2017 och det räckte fint då. Alltid roligt att ha en resa att se fram emot!

Baku 2019

Baku 2019

31 maj 2019 - 2 juli 2019

Ner genom Europa till Odessa, varifrån vi tar färjan över Svarta Havet till Batumi. Därifrån via högt belägna byar i Kaukasus in i Azerbaijan och Baku. Tillbaka via the Military Highway i Kaukasus, genom Ryssland runt Moskva till St. Petersburg, Viborg och in i Finland vid Lappeanranta. Via Karelia norrut och hem till Forshaga, Kalix.

Föräldralediga tillsammans

Föräldralediga tillsammans

9 januari 2019 - 31 juli 2019

Jag, Johan och Svante ska på äventyr till Kempten i södra Tyskland. Vi ska mest vara föräldralediga tillsammans och leka i berg. Jag ska även smyg-jobba lite på ett reningsverk. De på reningsverket och jag ser det som en gemensam utmaning att vi inte riktigt har ett helt gemensamt språk, men vi tar det på tyska!

Lindvalls Kebnekaisetur

Lindvalls Kebnekaisetur

18 juli 2018 - 25 juli 2018

Nikkaloukta-Kebnekaise

Sverige-resa med husbil

Sverige-resa med husbil

19 juli 2018 - 4 augusti 2018

Familjeresa med husbil genom Sverige. Planen är att träffa en del vänner och släkt längs vägen från söder till norr, samt göra en avstickare till Norge. Resan avslutas med ett triathlon och en 40-årsfest!