Östergötlands län

Början på resan
torsdag 15 mars 2018 - Mjölby, Östergötlands län, Sverige

Nu sitter vi på tåget mot Köpenhamn . Spännande och nervöst . Det är kallt ute men solen skiner.

Anders O
Moa5354 i London
Senast aktiv - från Köpenhamn, Region Hovedstaden, Danmark
10 smarta travel hacks för en smidigare resa
tisdag 27 februari 2018 - Linköping, Östergötlands län, Sverige

Vi svenskar reser mer än någonsin tidigare. Det handlar inte bara om att vi åker över större avstånd än tidigare, det handlar även om att vi reser mer ofta. Att utforska omvärlden är både spännande och gynnsamt. Det gör att vi vidgar våra vyer och växer som människor. Oavsett om man

Johan
hippieontheroad i blogg
Senast aktiv - från Linköping, Östergötlands län, Sverige
Imorgon är det dax för oss andra att åka!
söndag 18 februari 2018 - Norrköping, Östergötlands län, Sverige

Idag är det jag Carro som skriver. Jag och Robin har idag varit och lämnat bilarna och handlat lite  för bussresan till Arlanda imorgon så vi har lite frukost på bussen när vi lämnat allt hos Chilli och Robin så fick vi reda på att Tilda var påväg in till stan. Det första Casper sa

Jessica Jonasson
famjonasson i Thailand 2018
Senast aktiv - från Kammala, Phuket, Thailand
Dags att packa
tisdag 16 januari 2018 - Linghem, Östergötlands län, Sverige

Så har det då äntligen blivit dags för att påbörja packningen inför Vietnam-resan 😊.Det har ju gått en del år sedan senaste backpacker-resan så det krävs lite tankeverksamhet för att komma ihåg allt som kan vara bra att ha med sig. Men det mesta brukar ju alltid gå att fixa på

30 dagar kvar!
tisdag 16 januari 2018 - Mjölby, Östergötlands län, Sverige

En dag som denna med snålblåst o snö känns det extra skönt att ha en varm skön resa att se fram emot😊☀️

Lotta Pettersson
Lottapblom i Maldiverna
Senast aktiv - från Mjölby, Östergötlands län, Sverige
torsdag 16 november 2017 - Vikbolandet, Östergötlands län, Sverige

MINA BÄSTA FOTON FINNS PÅ:http://jalbum.net/a/1852947Quand je me tourne vers mes souvenirs...Il me revient des tas de chosesMais tout doit finir pourtant dans la vie Et j'ai dû partir, les larmes aux yeuxMes amis me demandaient: Pourquoi pleurer?Découvrir le monde vaut mieux que

Svante Prag
Svapr i Hemresa utan sällskap
Senast aktiv - från Örebro, Örebro län, Sverige
Ny utmaning - En Resdagbok
lördag 30 december 2017 - Linköping, Östergötlands län, Sverige

HejNu ska vi göra ett försök med en resedagbok under vår resa till Sri LankaJ&J

På väg!
lördag 23 december 2017 - Linköping, Östergötlands län, Sverige

Äntligen. Nu är vi på väg. Känns nästan  overkligt. Klockan är åtta på morgonen, sitter på tåget mot Arlanda och det är fortfarande mörkt ute. Och lite snö här och där. Det lär dröja tills man ser det igen. Rätt skönt....

Marie B
Mariebra i Sydostasien
Senast aktiv - från Sandakan, Sabah, Malaysia
Lite otur

Igår hade vi en tuff dag. Från Norsholm tog vi oss över sjön Roxen. Det blåste rejält 15-18 s/m. Roxen är grund och det blev krabb sjö,höga och korta vågor. Det skumpade på rätt bra. Tuffe var inte nöjd. Mitt på Roxen började det plötsligt låta och skramla högt. Vårt ankare hade

Lena Dahlberg
VeraLinnea i Kanalresa mot medelhavet
Senast aktiv - från Gottskär, Hallands län, Sverige
Första stoppet - Medevi brunn

Första kaffestoppet blev Medevi brunn, helt otippat men vilken idyll. Vi hade först tänkt Öfralid, men tack vare att vi åkte fel fick det bli detta.- Ge mig ett citat, David, säger Kalle.- Nordens äldsta hälsobrunn. Här skulle vi ha tagit nattlogi, säger David.

London

27 februari 2018 - 27 februari 2018

Thailand 2018

Thailand 2018

10 februari 2018 - 10 mars 2018

Denna resa kommer vi vara halva släkten på plats samtidigt i Kamala:-) Karin och Lennart är redan på plats dom åkte 18 januari. Vi kommer 11/2 men då blir det först Khao lak och sen Kamala. Veine, Marja, Sonja och Inge dyker upp 18/2 och 20/2 kommer Carro, Robin , Chilli, Casper och Tilda!

Vietnam

Vietnam

19 januari 2018 - 8 februari 2018

Backpacker-resa i södra och mellersta Vietnam med Thomas. Resan är vår 40-års present till oss själva =)

Maldiverna

Maldiverna

15 februari 2018 - 1 mars 2018

Vår bröllopsresa o drömresa till Maldiverna med våra barn Ella o Ville

3 november 2017 - 15 november 2017

Återfärd efter nästan två månader i Spanien

Janne o Jeanette Sri Lanka 2018

Janne o Jeanette Sri Lanka 2018

7 januari 2018 - 27 januari 2018

På rundresa i Sri Lanka

Sydostasien

Sydostasien

23 december 2017 - 10 april 2018

Resa med ryggsäck, utan bestämda planer. Bara att vi ska hålla oss i Sydostasien och njuta av tillvaron.

Kanalresa mot medelhavet

Kanalresa mot medelhavet

25 juli 2017 - 25 juli 2018

Resa med vår Motorseglare ner genom Europas kanaler

Roadtrip till Åshöjden

Roadtrip till Åshöjden

30 juli 2017 - 2 augusti 2017

Det hela började för ett år sedan kanske, när Kalle var hemma hos David och råkade få syn på ett dammigt exemplar av SVTs dramatisering av Åshöjdens bollklubb på DVD. - Haha, vad kul! Kan vi inte kolla? - Klart vi ska! Och tillsammans med Jorma, Edward, bagarn, hittejoel, de livsfarliga Ruben Svarte och Kniven Jönsson samt alla andra profiler i det lilla samhället från norra Skåne startade ett episkt äventyr. - Alltså man borde nästan läsa om böckerna för att jämföra. - Ja det borde man! Det ena ledde till det andra och nu är det alltså dags att göra en tur i författaren Max Lundgrens fotspår till Åshöjden (Åsljunga) för att med egna ögon se Blåbärskungens (Lingonkungen) hus, jogga ett varv runt Kräftsjön, känna på fotbollsplanernas gräs och njuta av den vad vi tror unika och vackra naturen. Vi packar med oss fotboll, tennisracket, portabel frisbeegolfkorg och frisbeesar och sätter av söderut. Äventyret kan börja.

Matilda Nilsson
Matilda N