Östergötlands län

Planering
söndag 1 mars 2020 - Kisa, Östergötlands län, Sverige

Denna resa började egentligen i slutet på augusti. En vacker dag i augisti spelade jag en runda golf med våra vänner Panda och Bempa. Vi kom då in och pratade om deras resa de skulle göra i mars 2020 för att fira att de fyllt 50 år och Bempa sa då – Häng med vetja, det finns plats. Just

Serena Johansson
Komandoran i Florida/Karibien 2020
Senast aktiv - från Fort Lauderdale, Florida, USA
Buss
lördag 26 oktober 2019 - Linköping, Östergötlands län, Sverige

Så är vi på g. Det blev spårvagn till Skolgatan där bussen väntade. Nu har vi hämtat upp Lars i Linköping och nästa stopp blir Markaryd.

Evap i Körresa till Berlin
50 års resa
lördag 6 juli 2019 - Kisa, Östergötlands län, Sverige

Först höll vi på att inte få lyfta för att det blåste storm och Schipol hade minskat flygtrafiken med 30 plan per timme.Vi kom iväg och det var viss turbulens pga stormarna. Amsterdam visade inte upp sig från sin fina sida med tanke på regn och rusk. Men det var inte riktigt säsong när

Martin O Anki Eugén
Snabbe i komma bort resa
Senast aktiv - från Kisa, Östergötlands län, Sverige
Stora barriärrevet och Sjögatan

Nu är vi hemma! Blandade känslor. Barnen tycker det är gött att vara hemma. Vi vuxna inser ännu en gång att Sverige är fint å så men att det inte är landet för oss. Lite deppigt faktiskt. Någon gång i framtiden blir det till att bosätta oss i ett varmare land! Vi besökte, under

Kicchi
NIJK i Australien
Senast aktiv - från Australien
Resedagboken återuppstår
fredag 26 april 2019 - Linköping, Östergötlands län, Sverige

Instagram? Facebook? Wordpress? Nej! Vi kör på det som funkade för 14 (!) år sedan och använder Resedagboken för vår resa till Sydamerika. Här kommer vi lägga upp texter och bilder från vår resa. Mer kommer när vi kommit iväg. Just nu håller vi på med förberedelser, och har precis

Snart bär det av...
onsdag 3 april 2019 - Vadstena, Östergötlands län, Sverige

Nerverna utanpå kroppen! 24 timmar i luften! Ska snusen med? Tandborste i handbagaget eller får vi på planet? Ligger allt i resväskorna? Nej, det gör det inte för vi ska ju inte åka förrän i morgon natt!!! Kan ju inte packa ner mobilladdare, medicin å pass redan nu! Vi får INTE glömma

Kicchi
NIJK i Australien
Senast aktiv - från Australien
Snart dags
lördag 2 mars 2019 - Norrköping, Östergötlands län, Sverige

Det är tre timmar kvar innan det är dags att gå för att hoppa på bussen. Nu är det segt. Jag är ju klar!Jag har två väskor under 20 kilo 0ch ett handbagage under 10 kilo. Det var enkelt att hålla dom vikterna!

Evap i Israel
Dagen före
lördag 2 mars 2019 - Norrköping, Östergötlands län, Sverige

I morgon drar jag!!!Som jag har sett fram emot denna resa!Jag var i Israel 1966 och har viljat komma tillbaka sedan dess.  Då jobbade jag på kibbutz och det var det livet jag ville återvända till.Nu blir det en turistresa med hotellboende. Inte riktigt samma som då. Kanske lite lyxigare men

Evap i Israel
Lärorik resa
söndag 17 februari 2019 - Linköping, Östergötlands län, Sverige

Då var det dags att summera denna resa. Thailand är alltid thailand.det går aldrig att undgå. Eftersom jag tidigare har varit i thailand ett åtaliga gånger så hade jag en visst vision om denna resa mestadels om hur det skulle var.Phuket har jag alltid försökt hålla mig undan från. Ön

hemresa
lördag 16 februari 2019 - Linköping, Östergötlands län, Sverige

Dags för den långa hemresan...Blev upphämtad från hotellet redan vid 7.00 på morgonen.efter säkert 2000 stopp och konstigt nog bytt minibuss 2 miloner gånger så var vi äntligen framme vid flygplatsen. Det planet vi skulle med va så klart försenat några minuter, vilket skapade en

Florida/Karibien 2020

Florida/Karibien 2020

2 mars 2020 - 23 mars 2020

Vår resa som kommer vara i 11 nätter i Florida och 10 nätters kryssning till södra Karibien. Mikael o jag kommer vara själva de första 7 dagarna sedan ansluter våra vänner, Panda, Bempa, Ulf, Madde, Håkan och Per. De bokade sin resa redan i maj förra året och vi kastade oss med dem i september men utökade 1 extravecka där vi kommer resa runt själva och bl.a spela golf.

Körresa till Berlin

Körresa till Berlin

26 oktober 2019 - 29 oktober 2019

Nu är det dags! Kören åker till Berlin för att sjunga lite. sen blir det rätt mycket ledig tid som jag inte vet vad jag ska göra av. Men det ger sig! Ska bli kul och spännande. Förutom vår egen körledare/musiker, Lars Beckman så har vi med oss Stefan Fred och en sångsolist Viktoria Knutsson. Så vi har laddat! Kanske bäst att börja packa. Ska med en spårvagn kvart över sex i morgon bitti!!!!! Det är tidigt!!!! Nu gäller: Packa, sova!

Familjesemester i Sydamerika

Familjesemester i Sydamerika

6 maj 2019 - 2 juli 2019

Vi åker till Ecuador, Galapagosöarna och Peru!

Australien

Australien

5 april 2019 - 3 maj 2019

Familjen Lindells första gemensamma resa till Australien!

komma bort resa

komma bort resa

10 mars 2019 - 15 mars 2019

Israel

Israel

3 mars 2019 - 10 mars 2019

Nu ska jag fara till Israel och följa bibelns platser efter Nya testamentet. Vi ska hitta de platser där Jesus var. så himla spännande!

Sverige, Norrköping

Sverige, Norrköping

25 maj 2017 - 27 maj 2017

En miniweekend i Norrköping med Maria.

Where the streets has no name

Where the streets has no name

19 januari 2019 - 16 februari 2019

Tanken med denna lilla sol och bad resa är att jag förhoppningsvis ska besitta lite mer kunskap angående det thailändska språket hehe

Semester 2018

Semester 2018

20 juli 2018 - 12 augusti 2018

Familjen Lundgren, två vuxna och fem barn, siktar på att komma till Kroatien. Var vi sen hamnar är en helt annan sak..

Danmark troligtvis

Danmark troligtvis

26 juni 2018 - 11 juli 2018

Vi åker till Danmark och campar men tar inte med oss det viktigaste (mitt Xbox)

Serena Johansson
Komandoran