Linköping

Resedagboken återuppstår
fredag 26 april 2019 - Linköping, Östergötlands län, Sverige

Instagram? Facebook? Wordpress? Nej! Vi kör på det som funkade för 14 (!) år sedan och använder Resedagboken för vår resa till Sydamerika. Här kommer vi lägga upp texter och bilder från vår resa. Mer kommer när vi kommit iväg. Just nu håller vi på med förberedelser, och har precis

Bengt Hellman
benganb i Familjesemester i Sydamerika
Senast aktiv - från Lima, Callao, Peru
På G
fredag 29 juni 2018 - Linköping, Östergötlands län, Sverige

Nu är vi på G!Jag var på Resecentrum en timme innan tåget gick. Maj och Kerstin kom lite mer normalt. Tåget var fem minuter försenat på grund av signalfel.  Men nu rullar vi.

Eva Platin
Evap i Cykelresa Mosel
Senast aktiv - från Norrköping, Östergötlands län, Sverige
10 smarta travel hacks för en smidigare resa
tisdag 27 februari 2018 - Linköping, Östergötlands län, Sverige

Vi svenskar reser mer än någonsin tidigare. Det handlar inte bara om att vi åker över större avstånd än tidigare, det handlar även om att vi reser mer ofta. Att utforska omvärlden är både spännande och gynnsamt. Det gör att vi vidgar våra vyer och växer som människor. Oavsett om man

Johan
hippieontheroad i blogg
På väg!
lördag 23 december 2017 - Linköping, Östergötlands län, Sverige

Äntligen. Nu är vi på väg. Känns nästan  overkligt. Klockan är åtta på morgonen, sitter på tåget mot Arlanda och det är fortfarande mörkt ute. Och lite snö här och där. Det lär dröja tills man ser det igen. Rätt skönt....

Marie B
Mariebra i Sydostasien
Senast aktiv - från Sandakan, Sabah, Malaysia
Slutrapport
tisdag 7 februari 2017 - Linköping, Östergötlands län, Sverige

Så var vi då hemma efter en lång flygresa som lite oväntat innehöll en mellanlandning i Bryssel. Vi hade under natten fått en annan och längre rutt över Atlanten så bränslet räckte inte ända fram. Kändes lite märkligt men vi hann med vårt flyg till Linköping så ingen skada skedd.

Rune Brännström
60rune i Bonaire 2017
Senast aktiv - från Panglao, Centrala Visayas, Filippinerna
Den stora packardagen
torsdag 26 januari 2017 - Linköping, Östergötlands län, Sverige

Dan´ före flygaredan´!Att-göra-listan är lång och timmarna blir allt färre...men vi ska nog bli klara!Väskorna fylls på allt mer, både med våra egna saker men också med beställningar från Hong Kong. Produkter som det inte finns så gott om i Asien är tydligen Marabouchoklad,

4 dagar kvar...
måndag 23 januari 2017 - Linköping, Östergötlands län, Sverige

Hej och välkommen till att följa vår resa!Vi är inne i det vi skulle kunna kalla avreseveckan. Om 4 dagar, det vill säga på fredag lyfter planet som kommer att ta oss direkt från Arlanda till Hong Kong. Lyfter gör vi kl 13:50, lägg på ca 11 timmar på det så vet ni när vi landar. Den

Summering av Filippinerna
tisdag 17 januari 2017 - Linköping, Östergötlands län, Sverige

HejHej! ”Äntligen” är vi hemma i Sverige, det är väl inget vi har längtat efter egentligen men har man legat sömnlös dom 2 senaste nätterna så är det rätt skönt att sitta på tåget på väg upp till Linköping. Men varför har vi då legat sömnlösa? Jo det ska vi berätta för

Amanda Israelsson Och Eric Eklöf
Amandaocheric i Filippinerna 2016-2017
Senast aktiv - från Bali, Indonesien
Packat och inväntar taxi.
söndag 11 december 2016 - Middagsgatan, Linköping, Östergötlands län, Sverige

Resfeber som fasiken. Nervöst. Men förväntansfullt :)

Test av nya Resdagboken
lördag 12 november 2016 - Linköping, Östergötlands län, Sverige

Hej på alla mina vänner, om det finns några kvar. På grund av den dåliga kvaliten på resdagboken har jag slutat använda den. Men så uppdagade jag att de hade byggt om hela sidan. Yuppi, hoppas det fungerar nu. Jag har ju 35 resor ligger där.Nå nu testar vi den.JAG VILL ATT ALLA SOM FÅR

Leif Jonsson
lionkungen i Artificiell intelligens
Senast aktiv - från Sigtuna, Stockholms län, Sverige
Familjesemester i Sydamerika

Familjesemester i Sydamerika

6 maj 2019 - 2 juli 2019

Vi åker till Ecuador, Galapagosöarna och Peru!

Cykelresa Mosel

Cykelresa Mosel

29 juni 2018 - 6 juli 2018

Cykelresa i Moseldalen Vi åker buss från Malmö och hyr cyklar i Tyskland. Det närmar sig. Jag börjar att packa. Maj har biljetter! Vi ska träffas vid Centralstationen på fredag morgon. Mycket ska man hinna med innan dess!!!!

blogg

blogg

27 februari 2018 - 27 februari 2018

Sydostasien

Sydostasien

23 december 2017 - 10 april 2018

Resa med ryggsäck, utan bestämda planer. Bara att vi ska hålla oss i Sydostasien och njuta av tillvaron.

Familjeresa till Sydostasien

Familjeresa till Sydostasien

27 januari 2017 - 24 februari 2017

Bonaire 2017

Bonaire 2017

19 januari 2017 - 5 februari 2017

Efter att ha haft Bonaire på kandidatlistan i flera år så blir det till slut en två veckors resa till denna karibiska ö. Om urvalet av aktiviteter har varit något begränsat på tidigare resor så finns här egentligen bara en - dykning. Sedan kan man också titta på flamingos, åsnor, och saltproduktion vilket säkert är fullständigt fascinerande. Dykningen å andra sidan lär vara väldigt bra och vi har fått en del tips på bra ställen för vilka vi hoppas kunna återkomma med rapport.

Filippinerna 2016-2017

Filippinerna 2016-2017

28 december 2016 - 28 december 2016

Äntligen är det dags för vår efterlängtade resa till Filippinerna! 3 veckor kommer vi spendera här, på boracay och Malapascua 🌴

Thailand Fam Arnell Thorwald

Thailand Fam Arnell Thorwald

11 december 2016 - 4 januari 2017

Jul och nyår i Thailand. Ett himla farande och flängande.

Artificiell intelligens

Artificiell intelligens

11 november 2016 - 11 november 2016

Endags kurs om Artificiell intelligens på Universitetet i Linköping

Thailand 2016

Thailand 2016

1 november 2016 - 18 november 2016

Tänkte visa min underbara mor och systerdotter det land som står mig varmt om hjärtat. Jag blir reseguiden och mina planer är att vi kommer besöka Phuket, Phi Phi, Koh Lanta och sist spendera våra sista dagar och pengar i Bangkok

Sanna Krögerström
fillefluppen