Rimforsa

Vägar
måndag 22 februari 2016 - Rimforsa, Östergötlands län, Sverige

vilken väg väljer du...det är avgörande för vad du upplever

Första dagen på otrampad mark.
söndag 29 juni 2014 - Rimforsa, Östergötlands län, Sverige

Sitter på tåget efter det att Stina har lämnat av mig, förbereder mig inför vandringen mentalt. Igår kom jag fram till att ryggsäcken väger 21 kg, det är för mycket men jag vet inte hur och vad jag ska rationalisera bort. Allt som är i är vad jag behöver, ack den som var lika stor som

Två dagar kvar
fredag 27 juni 2014 - Rimforsa, Östergötlands län, Sverige

Att saker tar tid har jag lärt mig, men varför ska allt trots noga förberedelser bli klart i sista minuten? Idag var jag och inhandlade det sista på Naturkompaniet i staden, expediten en härligt tillmöteskommande kvinna hade tålamodet att hjälpa mig med mina stundom märkliga kommentarer,

Lång och tidsödande planering inför vandringen genom Islands obygd.
onsdag 25 juni 2014 - Rimforsa, Östergötlands län, Sverige

Snart om fyra dagar så sticker jag iväg igen på en vandring från södra delen av Island till norra delen. Vandringen den här gången landar på cirkus 30 mil och handlar om delar av de fornnordiska sägnerna som utspelade sig runt tusentalet på Island. Huvudpersonen denna gång är Saemundur

5 dagar kvar
tisdag 10 juni 2014 - Rimforsa, Östergötlands län, Sverige

Inte långt kvar nu. I helgen bestämde vi rutten. Frågan är om planen håller. Det blir många mil...den saken är klar. Avfärd från Linköping på måndag. Avfärd från New York på tisdag 17/6.

Easy rider
lördag 22 februari 2014 - Rimforsa, Östergötlands län, Sverige

Inspiration inför resan. Måste se filmen Easy rider.

Förberedelser
fredag 21 februari 2014 - Rimforsa, Östergötlands län, Sverige

Det gäller att ha rätt utrustning. Har hittat en hjälm i stil med easy rider- filmen.

Fösta inlägget på mitt nya äventyr
onsdag 7 augusti 2013 - Rimforsa, Östergötlands län, Sverige

Hej allesammans, Nu är det dags för ett nytt äventyr och denna gång styra jag kosan åt ett annat håll än jag gjort mina tidigare utlandsvistelser. Imorgon går tåget mot Köpenhamn för att sedan ta planet mot Christchurch, men byte i Dubai (landar 23 och nästa plan går 8.45) och sedan

Snart dags att röra på sig
måndag 21 februari 2011 - Rimforsa, Östergötlands län, Sverige

Hej! Nu är det dags för oss att röra på oss igen, den här gången med vår nyaste familjemedlem. Vår ambition är att göra inläggen här: http://vidarsresor.blogspot.com/ Ni följer väl oss? Kram på er!

Här packas det för fullt.
torsdag 22 juli 2010 - Rimforsa, Östergötlands län, Sverige

Nu är det slutspurten innan vi beger oss mot stockholm imorgon. Det ska packas och städas klart. Resfebern börjar sakta men säkert smyga sig på lite, eftersom båda två är väldigt rädda för att flyga. För att bli av med den rädslan behöver man väl flyga konstant och det är ju inte

Walk about in dingo land

Walk about in dingo land

22 maj 2019 - 22 augusti 2019

Planen är att köra runt Australien med motorcykel. Beräknad sträcka = 20000 km Tidsåtgång ca 6 veckor.

I Snorre Eddans spår på Island

I Snorre Eddans spår på Island

29 juni 2014 - 13 juli 2014

Med ryggsäck från Oddi i söder till Holar i norr. Saemundur den vise väntar.

USA östkust-västkust

USA östkust-västkust

16 juni 2014 - 30 juni 2014

USA östkust till västkust på en HD. Ca 500 mil med underbar körning förhoppningsvis

Nya Zeeland-

Nya Zeeland-

8 augusti 2013 - 29 december 2013

Beger mig till Nya Zeeland för att plugga en termin utomlands under min utbildning på Sjukgymnastprogrammet vid Umeå Universitet. Kommer hjälpa en forskare i ca 3 månader för att sedan ha ca en månad för att resa.

Äventyr i väster

Äventyr i väster

28 februari 2011 - 18 mars 2011

En tur till USA innan det är dags att börja jobba. Första långresan för nya lilla familjen.

Grekland - Kreta - AGIA MARINA

Grekland - Kreta - AGIA MARINA