Vadstena

Snart bär det av...
onsdag 3 april 2019 - Vadstena, Östergötlands län, Sverige

Nerverna utanpå kroppen! 24 timmar i luften! Ska snusen med? Tandborste i handbagaget eller får vi på planet? Ligger allt i resväskorna? Nej, det gör det inte för vi ska ju inte åka förrän i morgon natt!!! Kan ju inte packa ner mobilladdare, medicin å pass redan nu! Vi får INTE glömma

Kicchi
NIJK i Australien
Senast aktiv - från Australien
Det strilar!
tisdag 26 juni 2012 - Vadstena, Östergötlands län, Sverige

Nu har vi precis lämnat Vadstena bakom oss efter att ha käkat frukost, rivit förtältet och provat den där klänningen som vi såg på Loppis igår och inte kunde glömma (den var bortom all utsyning, tyvärr. Men nu vet jag). Vi lämnade Västerås söndag kväll, 18.45, tre timmar efter

8 maj
tisdag 8 maj 2012 - Vadstena, Östergötlands län, Sverige

Igår var det vår sista dag i Benidorm. 4 veckor har gått väldigt fort och det var faktiskt lite sorgligt att säga hejdå till alla. Vi kan lätt säga att det här har varit vår bästa praktik i våra liv, svår att glömma. Vi strosade runt lite under förmiddagen, hälsade på Lundkillen i

6/maj
söndag 6 maj 2012 - Vadstena, Östergötlands län, Sverige

Tiden går så otroligt fort ibland! Vi har redan varit här i fyra veckor idag. Jag ska snart börja mitt sista arbetspass på hotellet och för denna praktikperiod. Lisa jobbar just nu och har bara dryga en och en halv timme kvar. Sen har vi bara en natt kvar innan vi lämnar Benidorm för en

25/4
onsdag 25 april 2012 - Vadstena, Östergötlands län, Sverige

Idag tog vi vår första sovmorgon sedan vi kom hit. Trots att vädret var halvmolnigt bestämde vi oss för att besöka Benidorm Island. En ö som ligger ca 2km utanför Benidorm. Det finns en sägen som säger att dalens jätte en dag slet loss en bit av berget och kastade i havet, Benidorm

24/4
onsdag 25 april 2012 - Vadstena, Östergötlands län, Sverige

Idag körde vi fullt ut, först 8 timmars arbetsdag, följt av show på Benidorm Palace och slutligen pubbesök. Benidorm Palace är likt Moulinrouge plus akrobatiknummer. Med biljetten ingick en valfri dricka och varm choklad från Valor (chokladfabriken vi besökte). Showen började 21.30 och

22/april
söndag 22 april 2012 - Vadstena, Östergötlands län, Sverige

Tredje dagen i rad med sol och värme! Vindarna har ändrats och det blåser nu varma lugna vindar istället. Inte klagar man när man också kommer på att man ligger på stranden under skoltid! Hotellet är just nu fullt, alla 776 rum är upptagna, så det blir till att försöka hinna med att

18 april
onsdag 18 april 2012 - Vadstena, Östergötlands län, Sverige

Igår var vi på den planerade jeepsafarin med företaget Marco Polo. Solen sken och värme hade utlovats så vi drog på oss shorts och tunnare tröja. Vår gudie skulle plocka upp oss utanför vårt hotell klockan 9.15. När klockan var 9.25 övervägde vi som de svenskar vi är, att gå in och

14/ April
lördag 14 april 2012 - Vadstena, Östergötlands län, Sverige

Hjälp!Imorgon har vi redan varit här en hel vecka! Vi har kommit in mer i jobbet i receptionen och känner att vi faktiskt kan var till någon nytta. Spanskan är fortfarande väldigt svår men lättare än för en vecka sen så det är alltid något! Vi har hela personalen till hjälp, vad

12 april
torsdag 12 april 2012 - Vadstena, Östergötlands län, Sverige

Vaknade upp till en mulen himmel men bestämde oss ändå för att gå upp och bege oss ut. Dagens mål var chokladmuséet Valor i Villajoyosa som ligger 10 minuter utanför Benidorm. För att ta oss dit tog vi tåget, men för att åka tåg måste man hitta tågstationen. Vilket tog oss ungefär

Australien

Australien

5 april 2019 - 3 maj 2019

Familjen Lindells första gemensamma resa till Australien!

Äntligen husvagn 2012!

Äntligen husvagn 2012!

24 juni 2012 - 4 juli 2012

Mot en flaska vin, och några husvagnskörningar åt Helen och Urban innan de skaffade E-körkort, får vi låna deras husvagn en vecka. Mjukstart alltså! Förhoppningsvis lär vi oss vad som gäller när man semestrar med husvagn. Och förhoppningsvis gillar vi det. Vadstena och Göteborg nästa!

Benidorm

Benidorm

8 april 2012 - 10 maj 2012

Jag, (Lisa), och Veronica går sista året på Vadstenagymnasiet där vi får 4 veckors utlandspraktik. Vi valde att lägga denna i Benidorm, Spanien då vi båda ville till ett varmt, spansktalande land för att bättra på vår knaggliga spanska.

Lanzarote

Lanzarote

24 mars 2012 - 26 april 2012

På denna resa kommer jag åka själv, spendera en månad på ett hotel nere på lanzarote som min APU från skolan. bluebay i Costa teguise kommer jag att befinna mig i fm veckor!

Den stora resan

Den stora resan

8 januari 2012 - 2 juni 2012

Augustisemester

Augustisemester

8 augusti 2011 - 16 augusti 2011

Nu var det dags för ny utflykt. Vi har tänkt oss att besöka Söderköping och därifrån vidare längs Götakanal mot Vättern.

Lanzarote 25april-21maj

Lanzarote 25april-21maj

25 april 2011 - 21 maj 2011

Alexandra, Cecilia och Tobias ska i fyra veckors tid ha sin utlands praktik på ett hotell på Blue Bay Lanzarote i Costa Teguise.

Khao Lak

Khao Lak

20 februari 2011 - 7 mars 2011

Nu bär det snart iväg 3:dje gången till Thailand! Vi landar i Phuket och åker sen vidare till Khao Lak, där vi har bokat 2 nätter. Sen får vi se om vi blir kvar där.

Nya Zeeland

Nya Zeeland

13 februari 2011 - 20 mars 2011

Thailand 2010-2011

Thailand 2010-2011

26 december 2010 - 10 januari 2011

Vi är ett kompis gäng som i Thailand ska fira att året 2011 nu kommer! Detta kommer firas med mycket sol, skratt och ett och annat glas!

Kicchi
NIJK