Sverige

Inställd pga covid-19
torsdag 28 maj 2020 - Boden, Norrbottens län, Sverige

Såklart har planerna på tågluff nu fått läggas på is i och med pandemin. Vi får hoppas att det kan bli av nästa sommar istället.

Karin Dahlin Erik Lehto
KarinErik i Interrail 2020
Senast aktiv - från Umeå, Västerbottens län, Sverige
Bilsemester på hemmaplan
söndag 17 maj 2020 - Stockholm, Stockholms län, Sverige

Coronaviruset har satt djupa spår i turistnäringen. Flygbolag, restauranger och hotell lider fortfarande av krisen, och många har tvingats bomma igen sina verksamheter för gott. Efter tre långa månader i karantän ser det dock ut som att vi börjar se ett ljus i den mörka tunneln. Det

Resan inställd
lördag 2 maj 2020 - Bondersbyn, Norrbottens län, Sverige

Jag måste tyvärr meddela att vår resa till Pamir är inställd. Orsaken kan var och en gissa sig till. Vi gör ett nytt försök nästa år om kroppen håller!Vi ses!

Lars-Erik Holmberg
Potasvirja i Pamir Highway 2020
Senast aktiv - från Kalix, Norrbottens län, Sverige
Hemma igen.
lördag 25 april 2020 - Karlshamn, Blekinge län, Sverige

Efter ca 110 km t o r Karlshamn-Urshult och ca 9 timmar på våra sadlar är vi nu nyduschade. Vi sov gott på Urshults hotell och så fick vi en bra frukost oxå.Köpte grillad kyckling i Ryd och tog med den till strandkanten av natursköna Mörrumsån. Hela hemvägen hade vi svagt

Cykeltur till Torsebro krutbruk, ca 10 km norr om Kristianstad
onsdag 15 april 2020 - Kristianstad, Skåne län, Sverige

I Coronatider håller vi oss hemomkring!Det finns så många intressanta platser att besöka i vårt närområde. Vid Toresbro kan man även vandra en runda i Torsebroparken som är ett Natura 2000-område med många gamla ekar och hålträd. Man har tillverkat krut i Torsebro från 1600-talet

Vandring på Balsberget, ca 97 m ö h. Cyklade runt Oppmannasjön mm
måndag 13 april 2020 - Kristianstad, Skåne län, Sverige

Vi vandrar så mycket vi kan här hemomkring. När vi inte kunde resa till Alanya. Vi rör oss i Kristianstadstrakten och Listerlandet 🚴‍♂️

Hemma
lördag 11 april 2020 - Norrtälje, Stockholms län, Sverige

Hejsan allaImorrn är det två veckor sedan vi kom hem, en vecka tidigare än planerat. Men så blev det den här gången pga...ja ni vet varför och det var skönt att komma hem, men samtidigt skrämmande. När jag kom in till city för att ta mig vidare till Norrtäljebussen som skulle ta mig

Margaretha Brunström
tantbrun58 i ThungKhamin
Senast aktiv - från Khao Lak, Phang Nga, Thailand
Hjälp med biljetter i rätt tid
fredag 20 mars 2020 - Göteborg, Västra Götalands län, Sverige

Beskedet kom från ena dagen till den annan, vi var tvungna att lägga ner våra program för att risken att bli smittad eller föra Corona viruset vidare var för stor om vi bar på det, att leva så nära som man gör på ett skepp. Alla förstod vad det handlade om och det märktes att det var

Distans men ändå nära
söndag 5 april 2020 - Forshaga, Värmlands län, Sverige

Jag har under en lång tid funderat på hur jag ska skriva, vad ska jag berätta om de sista veckorna, veckor och dagar som mins sagt varit omskakande och overkliga för oss alla. Många organisationer och församlingar har använt ordet tillsammans, vi går tillsammans, och ”vi ställer inte in,

Hemma igen
lördag 4 april 2020 - Arlanda, Stockholms län, Sverige

Lör 4/4Vi har verkligen sovit ut! Frukost på hotellets restaurang. Vi checkar ut vid 10,30. Skönt att kunna ta bagagevagnen från rummet till bagageinlämningen. Säkerhetskontrollen och vidare till Pontus in the air. Hummersoppa och kaffe hinner vi med innan vi behöver gå till gaten. Det är

Ingela Johansson
Droemmen i Australien