Sverige

Planer på att fira 50 år utomlands
måndag 23 september 2019 - Sverige

Till vintern är det alltså dags. Då passerar jag 26 280 000 minuter/438 000 timmar/18 262 dagar/50 år på jorden. Min stund på jorden, för att citera Vilhelm Moberg, har varit kantad av allehanda känslor och intryck. Utan att bli alltför sentimental tänker jag instinktivt på de gamla

Arlanda
måndag 23 september 2019 - Arlanda, Stockholms län, Sverige

Så nu sitter man på Arlanda och väntar på flyget ner till Budapest.  Än så länge har allt gått som smort.

Lars Eriksson
Lukas2 i Två resor
Senast aktiv - från London, England, Storbritannien
Slutspurt
torsdag 19 september 2019 - Göteborg, Västra Götalands län, Sverige

HejNu är vi på upploppet, åker imorgon.Packa, packa...

evaragnvald
EvaRagnvald i RWC2019 Japan
Senast aktiv - från Christchurch, Canterbury, Nya Zeeland
Två kortare resor
torsdag 19 september 2019 - Stockholm, Stockholms län, Sverige

Iof har det varit bokat och klart ett tag. Men nu börjar det närma sig semestern, ska bli skönt. På måndag blir det ner till Budapest några dagar plus en snabb övernattning i Berlin igen, detta enbart för att få in en extra hotellnatt. Sen är jag hemma över helgen. Måndagen där på,

Lars Eriksson
Lukas2 i Två resor
Senast aktiv - från London, England, Storbritannien
Nu är vi på väg igen!
måndag 16 september 2019 - Arlanda, Stockholms län, Sverige

I år har det blivit något annorlunda resor, St Helena och Sydafrika i våras, Kanada över midsommar och nu en resa till Uzbekistan (eller långbortistan som en av Eva-Helens kollegor sa). Vi bokade resan via Albatros resor som ordnar gruppresor runt om i  världen. Uzbekistan är troligen

Jari Och Eva-Helen Oinas
JariEvaHelen i Sidenvägens Uzbekistan
Senast aktiv - från Solna, Stockholms län, Sverige
Importlicens
fredag 13 september 2019 - Göteborg, Västra Götalands län, Sverige

Nu har inportlicensen för mina mediciner kommit från hälsodepartimentet så nu kan vi åka utan att riskera livet.Japan tillåter ingen att ta med sig mediciner om man inte fått de godkända först.Bara det var ett äventyr isig.Så nu är det bara att packa, den 20/9 åker vi.

evaragnvald
EvaRagnvald i RWC2019 Japan
Senast aktiv - från Christchurch, Canterbury, Nya Zeeland
Köpa resa på avbetalning för att åka nu?
torsdag 12 september 2019 - Sverige

Funderar du också på att resa iväg i höst? Här samlar jag mina tankar inför detta och kanske delar du samma tankar?Du jobbade precis när det var som bäst sommarväder och nu inser du att hösten är här. Vintern kommer snart att vara ett faktum men du känner dig inte alls redo. Särskilt

David Gustavsson
DavidGustavsson i Semester under hösten?
Senast aktiv - från Sverige
Efter-räkningar......
söndag 8 september 2019 - Limhamn, Malmö, Skåne län, Sverige

Man skall vara utvilad för att orka ta upp kampen med alla instanser - flygbolag, försäkringsbolag, kortföretag etc......Allt kan hamna i ett moment 22 - åtminstone en söndag!Men då kan man använda webben, trodde ni, ja hmmmm - icke!Förberedd inför måndagens rundringningar för att höra

Christer Holst
okenpiraten i Färöarna igen.....
Senast aktiv - från Limhamn, Malmö, Skåne län, Sverige
Avresedag
lördag 1 oktober 2016 - Miatorp, Helsingborg, Skåne län, Sverige

MiatorpKlockan ringde strax efter kl 2. Jag hade inte direkt sovit, mest slumrat. Allt var färdigpackat och Bazze hade vi redan lämnat kvällen innan. Han skulle tillbringa kommande vecka nere i Toarp. Det var lite jobbigt att lämna honom trots att jag visste att han skulle ha det hur bra som

.....hemma
söndag 18 augusti 2019 - Limhamn, Malmö, Skåne län, Sverige

Efter en god natts sömn i dubbelsäng med bara ett täcke....😈Söndagsfrukost som kunde slutat illa, då grannen i frukostmatsalen snöt sig i servetten och lade den på bordet.....Hemma efter 80 mil och 8 timmar.....lagom ill MFFs match