Skåne län

Post scriptum
lördag 21 juli 2018 - Helsingborg, Skåne län, Sverige

Äntligen hemma ! Sista dagen var varm som sig bör. Vi hann tyvärr inte in i tid på Charle Mange ( 4:e rastplats ), men gick in ( 5 km ) till målet vid de civilas mål lite senare.Summa summarum: Peter har varit en väldigt ambitiös och målmedveten förstagångare. Sen är det ju också kul

Lennart Jönsson

Moneypenny i Semester 2018
Senast aktiv - från Berlin, Tyskland
Hemma, utan stopp!
torsdag 19 juli 2018 - Båstad, Skåne län, Sverige

När vi kom till Köpenhamn igår, stod sista tåget mot Halmstad inne. Vi åkte uppför rulltrappan och ner på nästa spår och då stod tåget fortfarande inne... Drog väskan så fort det gick, mot de närmsta dörrarna, som var på väg att stängas. Konduktörerna stod och pratade en bit bort

A day for the engine
tisdag 10 juli 2018 - Limhamn, Malmö, Skåne län, Sverige

with both wind and current (2knots)against our direction the day was for the engine one upside is to get the batteries fully chargedas well you get time over for some cleaning the houses along the oresund strait is fabulous and could be studied for quite some timeas it was a calm ride we even

REAL men don't tick
måndag 9 juli 2018 - Viken, Skåne län, Sverige

As mention tick (kryssa) isn't sailors favourite sailing but still an essential part of itvisiting Viken and enjoying friendship there made the day

I Sverige!
måndag 9 juli 2018 - Mölle, Skåne län, Sverige

Igår var vi i Köpenhamn! Vi cyklade in till stan. Men vi började med att fira Alex som fyllde tre år. Det var kul! Sen var vi i en trädgård och ett fjärilshus där det fanns jättemycket fjärilar. Men nu är vi i Sverige, hurra! Vi ska snart spela MINIGOLF!!!!!!!!

Long leap
söndag 8 juli 2018 - Torekov, Skåne län, Sverige

Starting the day with a morning swim gave good energy continuing with a long leap to torekov we close to Öresund strait new experience listen to the vhf radio communication one mayday with a lost rudder hopefully will not happen to me

Nu är resan slut!
onsdag 4 juli 2018 - Perstorp, Skåne län, Sverige

Yes!Nu är vi hemma i Perstorp efter en ljuvlig resa från Karlskrona genom ett sommarfagert Sverige.Det är alltför tidigt att utvärdera en sådan resa vi gjort. Huvudet är fullt av händelser och upplevelser som måste sjunka in i medvetandet och sättas i sitt sammanhang. Lite statistik:13

Lars-Erik Holmberg
Potasvirja i Grekland 2018
Senast aktiv - från Perstorp, Skåne län, Sverige
Dags!
måndag 2 juli 2018 - Malmö, Skåne län, Sverige

Malmö är tyst, ingen vind viner ibland husen och trafiken har inte kommit igång. Då vet man att man är uppe tidigare än vanligt.Hur kan det komma sig att det är så mycket lättare att stiga upp när kroppen är full med resfeber? Jo, jag svarade precis på det... Dricker er pulverkaffe och

Packning pågår
söndag 1 juli 2018 - Båstad, Skåne län, Sverige

Hej alla!Nu är det dags att ge sig ut på äventyr igen.Hoppas att den här sidan ska fungera, har ju funnits tillfällen som den gett mig utslag och ett och annat nervsammanbrott, under de 12 år som jag haft kontot...Vi ska för första gången ta tåget söderut tillsammans. Ska bli himla

Semester 2018

Semester 2018

20 juli 2018 - 12 augusti 2018

Familjen Lundgren, två vuxna och fem barn, siktar på att komma till Kroatien. Var vi sen hamnar är en helt annan sak..

Nijmegenmarschen 2018

Nijmegenmarschen 2018

14 juli 2018 - 21 juli 2018

Min 27:e 4-dagarsmarsch i Nijmegen ( Nederländerna ). Detta året har jag lyckats rekrytera Peter Swartling från Hemvärnets Musikkår Eslöv som ska gå för första gången.

Danmark-Tyskland-Österrike-Italien

Danmark-Tyskland-Österrike-Italien

1 juli 2018 - 19 juli 2018

Drar ut med tåg och sedan bil, runt i Europa. Ska bli spännande med tågrutt och äventyr! Längtar till synen av bergen och koklockornas ljud. Vi hoppas helt klart på att solen gör oss sällskap, men regnjackan är nerpackad.

Min Camino

Min Camino

25 augusti 2018 - 25 augusti 2018

I 10 år har jag drömt om att göra den här resan och äntligen är det dags. En resa som handlar lika mycket om att göra en vandring i mitt inre som i det fysiska livet. Jag kommer att börja i St Jean Pierre De Port i sydöstra Frankrike och därefter går jag till fots 80mil genom Spanien för att avsluta i Katedralen i Santiago de compostela. En dag i taget, ett steg i taget 👣

Danmark troligtvis

Danmark troligtvis

26 juni 2018 - 11 juli 2018

Vi åker till Danmark och campar men tar inte med oss det viktigaste (mitt Xbox)

Tågluffen 2018

Noa och jag tågluffar.

MC RESA

MC RESA

27 maj 2018 - 9 juni 2018

Resan startar vid Helsingborgs färgeläge där båt kör oss mot Danmark sedan Mc mot Rödby och färja till Puttgarden. Här åker vi vidare mot Hamburg. Väl i Hamburg kliver vi på ett nattåg med motorcyklarna och reser till Wien. Nu börjar resan på riktigt som kommer gå västlig riktning och sedan söder ut mot Slovenien, Kroatien och Bosnien. Som jag längtar :-)

Kina resan

Kina resan

26 april 2018 - 10 maj 2018

Gertie och jag!

Vin & Kiteresan

Vin & Kiteresan

23 april 2018 - 20 maj 2018

Med husbil genom europa för att dricka vin och surfa Kite :)

Sofi Sims
Simsan