Skåne län

Resa mot Helsingborg
söndag 27 maj 2018 - Helsingborg, Skåne län, Sverige

Resstart kl 12:30 förväntansfulla och taggade. Vi kom fram till Bjärnum ca 18 :30 där bilen skulle parkeras och Hojarna lastas ut i det fria vidare mot Helsingborg. Vi kom fr till hotellet straxt efter klockan 20 där vi mötte upp två andra snubbar Roffe och Göran som oxå skall med på

Anders Wernborg
AWG i MC RESA
Förväntan
fredag 4 maj 2018 - Malmö, Skåne län, Sverige

Dagen D är nu här och två förväntansfulla kvinnor sitter just nu på hotellrummet. Propp mätta efter kvällens fredagsmys på hotellet som var Tacobuffe.  Vi började med buss från Uppsala i morse och i morgon bär vi av ut i Europa. Så Malmö - Ruhr lördag ... vi har kollat in vädret

Avslut för denna gång
måndag 30 april 2018 - Höör, Skåne län, Sverige

2018-04-30Hejsan!Då var vi hemma igen sedan i torsdags kväll. Sedan förra uppdateringen hann vi med att på fredagen träffa Jenssen som lagade god mat i lägenheten och vi hade en trevlig kväll. Numera kan vi ta metron linje ett och sedan byta till nya linje två för att promenera sista biten

Dan
Laowaj i Vårbesök Kina 2018
Senast aktiv - från Höör, Skåne län, Sverige
Besökta ställen tom april 2018
måndag 30 april 2018 - Lund, Skåne län, Sverige

Inför jordenruntresan som börjar i augusti 2018 så gick jag igenom de ställen jag redan besökt.Sicka goa minnen =)Besökta ställen:Hurghada - Egypten.Kreta - Grekland.Manilla, Cebu, Bohol - Filippinerna.Bangkok, Krabi, Koh Samui, Koh Phangan, Koh Tao, Koh Phi Phi, Phuket, Pattaya, Krabi, Koh

Jim Louhi
lauii i Besökta ställen tom 2018
Senast aktiv - från Lund, Skåne län, Sverige
Barcelona - Stockholm- Kristianstad
lördag 28 april 2018 - Kristianstad, Skåne län, Sverige

Hemåt via Barcelona och Stockholm.Efter ett och ett halvt dygns avslutande medelhavskryssning var det avmönstring i Barcelona.Bussar mötte upp och tog oss svenskar, ca 280 personer, med på en trevlig rundtur i staden. I vår buss hade vi en mycket duktig svensk guide som presenterade stadens

Ewa Thulin
ewaleo i Kryssning i Karibiska Havet
Senast aktiv - från Kristianstad, Skåne län, Sverige
Väntar på flyget till Stockholm
torsdag 26 april 2018 - Ängelholm, Skåne län, Sverige

13.20 går flyget till Stockholm, Arlanda, kallt idag...

Nu bär det snart i väg!
torsdag 26 april 2018 - Ängelholm, Skåne län, Sverige

Oj, nu börjar resfebern infinna sig... pirrigt i magen..Tänk, nu ska jag äntligen få komma till Kina och se allt det jag har velat se i så många år, det ska bli fantastiskt roligt och spännande!Snart kommer Göran och Gertie och hämtar mig, Moffe tittar och ser lite moloken ut... ;-(

Med färjan mot solen.
måndag 23 april 2018 - Trelleborg, Skåne län, Sverige

Anlänt till Trelleborg där vi tar färjan till Rostock. Några timmars sömn innan vi lägger till kl 06 imorgon bitti. Sen blåser vi genom Tyskland så fort det bara går. Det italienska röda guldet hägrar 🍷

Marcus
MacAndrea i Vin & Kiteresan
Senast aktiv - från Åseda, Kronobergs län, Sverige
Solen med på Mattelek
tisdag 17 april 2018 - Förskolan Stinsen, Skåne län, Sverige

Idag var Solen med när de äldsta barnen på Kullerbyttans avdelning arbetade med parbildning.Först pratade  vi om vad ett par är. Sedan fick varje barn slå med en stor tärning för att ta reda på hur många par hen skulle hitta.Nu var det dags att hitta par, alla barnen hämtade föremål

Solen är med och pratar om teatern
tisdag 10 april 2018 - Förskolan Stinsen, Skåne län, Sverige

Idag var alla barnen som var födda år 2012 och 2013 på teater! 🎉 Teatern var i Södra Sandby på Byahuset och vi promenerade dit. Solen följde inte med, han låg kvar på stinsen och vilade, men han var mycket nyfiken på vad teatern handlade om och vad vi hade hittat på. Så när vi kommit

MC RESA

MC RESA

27 maj 2018 - 9 juni 2018

Resan startar vid Helsingborgs färgeläge där båt kör oss mot Danmark sedan Mc mot Rödby och färja till Puttgarden. Här åker vi vidare mot Hamburg. Väl i Hamburg kliver vi på ett nattåg med motorcyklarna och reser till Wien. Nu börjar resan på riktigt som kommer gå västlig riktning och sedan söder ut mot Slovenien, Kroatien och Bosnien. Som jag längtar :-)

Kina resan

Kina resan

26 april 2018 - 10 maj 2018

Gertie och jag!

Vin & Kiteresan

Vin & Kiteresan

23 april 2018 - 20 maj 2018

Med husbil genom europa för att dricka vin och surfa Kite :)

Besökta ställen tom 2018

Besökta ställen tom 2018

20 april 2018 - 20 april 2018

Vårbesök Kina 2018

Vårbesök Kina 2018

30 mars 2018 - 26 april 2018

Vårresa till Nanning, Kina.

Kryssning i Karibiska Havet

Kryssning i Karibiska Havet

2 april 2018 - 22 april 2018

Flyg från Arlanda till Dominikanska Republiken där vi går ombord på Costa Pacifica i La Romana. Två dygn i DR, La Romana och Catalina Island. Besöker därefter under en vecka öarna: St. Kitts, St. John´s, Martinique, Guadeloupe, St. Lucia och Barbados. Sedan följer sex dygn till havs då vi korsar Atlanten. Stannar till i St. Cruz (Teneriffa), fortsätter till Malaga och avslutar i Barcelona. Heldag där innan vi flyger "hem" till Stockholm.

Vejby Beach, the great adventure!

Vejby Beach, the great adventure!

23 mars 2018 - 23 mars 2018

På fredag händer det! För tre hela dagar kommer vi lämna Veberöd för att bege oss nordväst, till Vejby Strands äventyrliga omgivningar! Vi ser fram emot vackra saltstänkta löprundor längs havet, frosseri i Ben & Jerry och två nätter av ostörd sömn. Vad mer resan kan bjuda på ser vi fram emot att upptäcka! Kommer vi till exempel stanna på en mack och äntligen byta torkarblad? Vem vet?!

Paris

Paris

4 maj 2018 - 4 maj 2018

Anns första bussresa och Maries tredje. Nu börjar en fantastisk tid tillsammans och vi hoppas att den ska ge mersmak.

Solens spännande resa

Solens spännande resa

16 mars 2018 - 6 juni 2018

Detta är en resedagbok där vi vill via bild och text kunna följa våran vän Solen på dess äventyr, upplevelser och roligheter i vår värld.

Thailand/Malaysia 2018

Thailand/Malaysia 2018