Skåne län

Falkenberg- Båstad 91 km
lördag 3 juni 2017 - Båstad, Skåne län, Sverige

Pär startade sin cykeltur från Olofsbo och anlände till Michael vi 10 tiden. Zacke med familj gjorde en slutservice på ekipagen innan vi gav oss iväg. Vi följde Kattegatleden till resans första stopp, räkmacka på Göstas i Steninge. Vi passerar Halmstad, resans enda medhavda lunch intogs

Hemma
lördag 21 oktober 2017 - Höör, Skåne län, Sverige

2017-10-21Så är vi hemma sedan en vecka. Resan hem gick fint, Finnair sviker inte. Blev fyra långfilmer på den knappt tio timmar långa resan hem. Har lagt lite foton på senaste platsen Guangzhou som var en mäktig stad. Frugan har fått vila hela veckan i sviterna efter brännskadan på benet

Dan

ElinSennstrom i Jorden runt
Senast aktiv - från Cusco, Urubamba, Peru
Det närmar sig
tisdag 19 september 2017 - Hässleholm, Skåne län, Sverige

Hej! Nu börjar det närma sig allt mer och allt är nästa ordnat inför flytten utomlands. Det är så mycket som skall göras och fixas som man egentligen inte tänker på. Så för att kanske vara till hjälp för någon annan så ska jag skriva ner hur jag har förberett mig samt ge lite tips

Förseningar
måndag 18 september 2017 - Malmö, Skåne län, Sverige

Att åka tåg kräver tålamod! I mängder. Skulle varit framme i Köpenhamn strax efter 20 och har nu kommit till Malmö. 😳😁Vad är oddsen för att en fågel bajsar en i ansiktet när man kliver av tåget i Malmö..? Inte höga.. Men jag fick världens jävla skit i huvudet, glasögonen och

Monica Svensson
Moncisen i El Camino
Senast aktiv - från Sävsjö, Jönköpings län, Sverige
850 kr i p-böter
tisdag 12 september 2017 - Trelleborg, Skåne län, Sverige

Det började bra, första dagen, sov första natten hos Tiina, vi skule ju starta tidigt, Tisdag morgon. Dåligt med p-platser på Sjöviksbacke, Årstadal. Fri parkering på natten, jag går upp kl 06:45 för att ställa bilen på en p-avgift plats kl 07:00, startar min Easypark app å betalar

Leif Jonsson
lionkungen i 39. Östersjön runt
Senast aktiv - från Sigtuna, Stockholms län, Sverige
Hope
lördag 2 september 2017 - Näsum, Skåne län, Sverige

....there is always HOPE .....Hopp och nyfikenhet inför resan som bara är planerad söderut. Men nu är det packat och klart! Kvällen blir kort och vi lägger oss tidigt för tidig avfärd imorgon. Skål och tjo hope!😉

På tåget till Stockholm
lördag 26 augusti 2017 - Hässleholm, Skåne län, Sverige

Äntligen på väg. Nu börjar vi kunna slappna av.

Resfeber
onsdag 23 augusti 2017 - Lund, Skåne län, Sverige

Vill kolla att dagboken fungerar för de följare som är inlagda. Hör av er!

Snart bär det iväg
måndag 21 augusti 2017 - Sankt Laurentiigatan 8, Skåne län, Sverige

Nu på lördag 26 aug tar vi tåget till Stockholm och åker med båt till Helsingfors. Lite resfeber har vi

200 mil

200 mil

3 juni 2017 - 3 juli 2017

En cykelresa från Falkenberg till Caorle i Italien med Michael och Pär. Cykling, upplevelser, historia, oviktigt vetande

Höstturné 2017

Höstturné 2017

15 september 2017 - 14 oktober 2017

2017 års besök hos familjen i Kina.

Jorden runt

Jorden runt

8 oktober 2017 - 8 oktober 2019

It started as a joke; Sara, if we don´t get a PhD position, let's travel the world! Eat, drink, see new places and avoid all the responsibilities of growing up for another year. I always dreamed of traveling but there was always something tying me to Sweden. Studies, a person, a home. Today, I don't even own a bed (Bella is safely spoiled at my parents place). Weird, some would say ― liberating, I would say. So the dream became a joke, the joke became reality, and now reality is just around the corner! And you know what? I am ready, let the dream begin!

El Camino

El Camino

18 september 2017 - 24 oktober 2017

Gå mellan Saint Jean Pied de Port - Santiago de Compostela 80 mils vandring! 🙏😊

39. Östersjön runt

39. Östersjön runt

12 september 2017 - 30 september 2017

Så är det dags att sluta cirkeln, tidigare i år har jag varit tur å retur Danmark, senare körde jag genom hela Norge, Oslo till Kirkenes, ner i Finland till Lahtis. Nu skall säcken knytas samman, och Tiina skall med. Tyskland, Polen, Litauen, Lettland, Estland, Lahtis Finland. En spännande bilresa utanför den heta turist säsongen.

Camino de Santiago

Camino de Santiago

1 augusti 2017 - 30 november 2017

Camino de Santiago är en pilgrimsfärd till Santiago de Compostela i Spanien, jag har valt att gå den Franska vägen som är den historiskt mest traditionella och populäraste vägen, den är 800 km lång med start från en liten stad som heter St.-Jean-Pied-de-Port i Frankrike sedan bär det vidare till Spanien, många väljer att går den i etapper uppdelat på flera resor men jag tänker försöka att gå hela vägen om kroppen klarar det. På 1300 talet gick heliga Birgitta denna pilgrimsfärd från Vadstena till Santiago de Compostela det är ca 3000 km, ja det finns mycket att skriva om detta men det får använda google till,

Transsibiriska till Japan

27 juli 2017 - 13 augusti 2017

Europarundan

Europarundan

3 september 2017 - 24 september 2017

Att ta bilen och köra mot okända,kända och ej fastsatta mål och bara upptäcka och vara.

Christel Söderstjerna
Christelsoder