Skåne län

Sista rapporten
onsdag 28 juni 2017 - Perstorp, Skåne län, Sverige

Fyra minuter över 14.00 anlände vi till Perstorp idag och därmed är resan slut. Från Kapellskär till Perstorp: 1223 mil, 39 dagar genom Estland, Ryssland, Kazakhstan, Ukraina, Belarus, Polen, Tyskland och Danmark.Vi tackar alla som följt oss på resan och lämnat "stöttande" kommentarer.

Lars-Erik Holmberg
Potasvirja i Uralbergen, Kazakhstan och Belarus
Senast aktiv - från Perstorp, Skåne län, Sverige
På plats i Malmö hos Camilla och Jens
lördag 24 juni 2017 - Västra hamnen, Malmö, Skåne län, Sverige

3 glada grannar styrde kosan mot Malmö för första stoppet mot Champagne. Vi kom hem till Camilla och Jens som vi övernattade hos. Vi steg in i ett fantastiskt hem. Så snyggt inrett!!!! Camilla hade förberett med  ett gott mousserande vin, Charles de fe're från Frankrike,  blanc de blanc,

Avresa mot Landskrona och Gdynia
lördag 17 juni 2017 - Landskrona, Skåne län, Sverige

Tog bilen klockan 12 från Bergshamra mot Landskrona och båten mot Gdynia. Stannade på Decathlon, Biltema, Dollar Store och McDonalds för påfyllnad av proviant. Däckade 23.00 på båten heeelt slut...

Nu börjar resan på riktigt
måndag 19 juni 2017 - Lunds centralstation, Lund, Skåne län, Sverige

Klockan är 02:14 och tåget mot Kastrup går om fyra minuter. Jag tror att vi sovit i 40 minuter. Jag är orolig om jag klarar av att hålla humöret uppe för jag är beroende av min sömn. Planet till Frankfurt går kl 06.40.

Pernilla Olsson
Pilla66 i USA 2017
Senast aktiv - från Lund, Skåne län, Sverige
Present från mina fina arbetskamrater
fredag 16 juni 2017 - Lund, Skåne län, Sverige

idag överraskades jag av mina fina arbetskamrater med en bok. En reseguide som vi kan ha stor nytta av på vår resa. Det börjar kännas i magen nu...packningen ska göras. Vi har skaffat en låtlista på Spotify så vi vet att vi får den musik vi vill ha när vi kör. Böcker ska även laddas

Pernilla Olsson
Pilla66 i USA 2017
Senast aktiv - från Lund, Skåne län, Sverige
Sitter på båten till Rostock
torsdag 15 juni 2017 - Trelleborg, Skåne län, Sverige

så var vi äntligen påväg

Christian Rovik

Snart kommer tåget in mot Kastrup!! 👍

Annelie Oberg
Familjen Oberg i Återresa till Sydkorea
Senast aktiv - från Norje, Blekinge län, Sverige
To Champagne and back again!

To Champagne and back again!

24 juni 2017 - 2 juli 2017

Tillsammans med med mina kära grannar Elisabeth och Nicholas Allgurin åker vi ner till Champagne för att åka runt till olika vingårdar. Några stopp på vägen kommer det bli. Först till Malmö för att hämta upp två personer till. Andra stoppet blir i Tyska Goslar där vi tillbringar en natt. Efter det styr vi kosan till Frankrike och stannar två nätter i vackra Colmar. Slutdestinationen blir i Mutigny i Champagne. Där stannar vi tre nätter och kommer att besöka olika vingårdar. Vi avslutar resan med att köra till Malmö för att stanna en natt där innan vi åter åker hem till vårt kära Göteborg!

Bilsemester

Bilsemester

17 juni 2017 - 9 juli 2017

Bilsemester genom Europa

USA 2017

USA 2017

16 juni 2017 - 11 juli 2017

Kenneth och jag ska iväg på vår längsta och bästa resa (än så länge).

Återresa till Sydkorea

Återresa till Sydkorea

18 maj 2017 - 26 maj 2017

Simons återresa 2017

Nya Zeeland och söderhavsöar

Nya Zeeland och söderhavsöar

23 april 2017 - 11 maj 2017

24/4 - 30/4 Auckland Nya Zeeland 30/4 - 4/5 Fiji 4/5 - 6/5 Samoa 6/5 - 9/5 Tonga

Påskweekend

Påskweekend

13 april 2017 - 16 april 2017

Vi myser i Riga över påsken. Här ska det bli sightseeing, ätas god mat och en del dryck ska ner!

Tulpanernas land

Tulpanernas land

9 april 2017 - 14 april 2017

I födelsedagspresent fick jag denna resa. Det ska bli häftigt att komma iväg och förhoppningsvis får vi se några tulpaner. 🌷

Uralbergen, Kazakhstan och Belarus

Uralbergen, Kazakhstan och Belarus

20 maj 2017 - 2 juli 2017

Via färjan från Kapellskär kör vi till Narva och in i Ryssland med sikte på Irbit i Uralbergen. Där svänger vi söderut in i Kazakhstan till Astana och vidare i en båge över steppen till Aralsjön. Därefter norrut mot Ryssland igen och mot Belarus där vi bl.a. besöker Minsk ett par dagar. Hemresa över Polen, Tyskland och Danmark

Tommy Essenholm
Essenholm