Skåne län

Resdag
tisdag 21 februari 2017 - Ängelholm, Skåne län, Sverige

17.39 lämnade vi Ättegatan med delmålet Destination Gotland Oskarshamn. Vi fick med en god matsäck producerad av Berit och Verner. Chauffören åt redan i Växjö pga akut hunger. Fördelen med att åka färjan på vintern är att det är gott om sittplatser.När vi anlände stugan ordnade vi

Tobias Lind
Nimlinds
Senast aktiv - från Costa Calma, Kanarieöarna, Spanien
Avresa med förhinder
tisdag 31 januari 2017 - Malmö, Skåne län, Sverige

Äntligen på rätt tåg!!!! Kom på att vi glömt badkläderna när vi kom till centralen. Jag gick hem för att hämta dem, vi bestämde att vi fick ta ett senare tåg. Vi missade ursprungståget med 20 sekunder. Nästa tåg var 10 minuter försenat och gick bara till Malmö så vi tog ett

Monica Håkansson
MonicaoJan
Senast aktiv - från Cusco, Urubamba, Peru
Weekend Köpenhamn/Malmö
söndag 29 januari 2017 - Malmö, Skåne län, Sverige

Resan till Köpenhamn/Malmö är på väg mot sitt slut. Fredag lunch tog vi flyget mot Danmark. Tåget till centralstationen och kort promenad till Comfort Hotel på Vestebrogatan. Sightseeing i Köpenhamns centrala delar, Rosenborgs slott, Nyhavn med stopp för öl och gajol. Shopping på

Ann-Louise Blomberg
Sixtensvassaklor
Senast aktiv - från Bålsta, Uppsala län, Sverige
Hakuna matata
lördag 21 januari 2017 - Landskrona, Skåne län, Sverige

Nu bär det snart av! Vi tar tåget från Landskrona kl. 14.23, sedan flyget från Kastrup kl. 18.00, mellanlandar i Istanbul, är framme i Kapstaden kl. 13.00 imorgon. Lets go! /Anna

RonjaAnna
ronjaanna
Senast aktiv - från Kapstaden, Västra Kapprovinsen, Sydafrika
Hemkomst...
torsdag 19 januari 2017 - Hässleholm, Skåne län, Sverige

Även andra delen av resan gick bra och långt om länge var vi framme i Hässleholm strax innan kl 14 idag.Andra långflyget, Hongkong till London, lyckades jag sova stora delar av tiden och känner att jag hänt hyfsat på dygnet redan och ska nog lyckas hålla mig vaken till iaf kl 21

Dag 9 dags att resa hem 9: och 10:e januari
tisdag 10 januari 2017 - Bjuv, Skåne län, Sverige

OK mina vänner, detta är det sista inlägget på denna resa – dags att åka hem :-(Vi gick inte upp förrän vid 8.30, för vi hade bestämt oss för att INTE stressa iväg & göra nåt mer innan vi måste åka till flygplatsen. Här vill de att man checkar in 3 timmar innan, så vi skulle

Leena Rantalainen
Knudan67
Senast aktiv - från Bjuv, Skåne län, Sverige
Foton från Key West & Kuba!
söndag 8 januari 2017 - Malmö, Skåne län, Sverige

Hej!För er som är intresserade av att kolla på lite foton från vår resa så ligger de nu upplagda. Fotona är knutna till respektiva reseinlägg.Ha det bäst!/Jimmy & Therese

Therese Murstam och Jimmy Sander
EnjoyingLife
Packat o klart...
onsdag 4 januari 2017 - Helsingborg, Skåne län, Sverige

Nu är Hr Larsson och jag packade och klara... jag menar att efter att fixat och trixat med att packa light i flera veckor så har vi äntligen landat på 30 kilogram per person. 30 säger ni det är ju skitlätt att packa men vi har massor av klubbor och golfbollar i bagaget som ska slås bort på

Carina Larsson
Lassemaj
Senast aktiv - från Helsingborg, Skåne län, Sverige
Snart linch
onsdag 4 januari 2017 - Vitemölla, Skåne län, Sverige

testar vidare. Skickade ett annat nyss

Ännu en spännande dag på Skåneredan
onsdag 4 januari 2017 - Vitemölla, Skåne län, Sverige

Idag ska vi kanske vandra på stranden o golfa litta. Vi får se

Gotland 1 2017

31 januari 2017 - 16 mars 2017

GreenDay, Köpenhamn & Malmö

GreenDay, Köpenhamn & Malmö

27 januari 2017 - 29 januari 2017

Slutmålet är GreenDaykonsert i Hyllie, Malmö. På vägen dit tar vi vägen om Köpenhamn

Panthera Africa

Panthera Africa

21 januari 2017 - 19 februari 2017

Panthera Africa är ett projekt som räddar kattdjur. Projektet håller till i Sydafrika, Stanford. Här ska vi tillbringa fyra veckor framåt som volontärer.

Runda i huset

Runda i huset

2 januari 2017 - 3 januari 2017

En liten vandring genom huset för att testa den här dagboken

Vår första New York-resa :-)

Vår första New York-resa :-)

1 januari 2017 - 9 januari 2017

Börjar det nya året med en resa till New York. Första gången i USA -Spännande!

Nya Zeeland

Nya Zeeland

1 januari 2017 - 20 januari 2017

Tillsammans med mannen i mitt liv ger jag mig ut på en roadtrip från Auckland på nordön till Christchurch på sydön😊

Thailand, Koh Lanta

Thailand, Koh Lanta

1 januari 2017 - 24 januari 2017

Åker än en gång till vårt älskade Thailand, Koh lanta :) älskar den värmen och maten ska bli så skönt.

Down under

Down under

25 december 2016 - 17 februari 2017

Bilresa igenom Europa och upp vidare genom England och norr!

Bilresa igenom Europa och upp vidare genom England och norr!

14 juni 2017 - 25 augusti 2017

Nu åker jag och min vän Emil iväg på en bilresa med bara backpacks! Vi ska köpt en billig skåpbil och ska hämta den nu, sen så ska vi köra ner till Lübeck, Berlin, Amsterdam, London, Manchester, Liverpool, Isle of man till Douglas, sedan Dublin i irlan, köra längs kusten till baka sedan till Glasgow där vi Tar och ger bort bilen till någon som behöver en bil, kanske en hemlös eller till välgörenhet, och flyger hem till Köpenhamn där vi tar en buss hem till Malmö! Wish us luck! :)

Camilla Mårtensson
LowerEneborg
Senast aktiv - från Helsingborg, Skåne län, Sverige

Välkommen till
nya resdagboken.se

Vi håller på att bygga om för fullt, därför kanske allt fungerar precis som det ska.

Hittar du några fel, eller kanske har du önskemål om ny funktionalitet? Skriv i forumet så svarar vi så snabbt vi kan! Börja surfa!