Skåne län

Förberedelser
fredag 18 augusti 2017 - Malmö, Skåne län, Sverige

Jag startade gå promenader i våras men det gick segt och blev alldeles för få, så jag hörde av mig till min sjukgymnast som jag gått hos till och från ca 12-15 år och började gå till han 2 gånger i veckan, det blev också lite till och från. Jag lyssnade inte på honom och det fick jag

Patrik Karlsson
Infinity40 i Camino de Santiago
Senast aktiv - från Malmö, Skåne län, Sverige
Det blev ca 300 km totalt...
fredag 11 augusti 2017 - Kristianstad, Skåne län, Sverige

Ja nu är vi hemma igen...de två sista etapperna var Kristianstad-Brösarp och Brösarp- Simrishamn.Sträckan till Åhus-Rigeleje gick förbi Ålakusten...var lätt och lite hemmatam för mig...innan dess bjöd Ylva på glass på Torget i Åhus..men från Rigeleje kom stigningen upp mot

Lite mer än halvvägs...
onsdag 9 augusti 2017 - Kristianstad, Skåne län, Sverige

Hej...nu har vi cyklat i tre dagar. Ca 6-7 mil om dagen. Väldigt lite regn men idag fick vi några stänk i närheten av Sölvesborg, annars superfint cykelväder. Naturen varierar, från den mörka småländska skogen till de öppa landskapen.I början av Sydostleden i Växjö kommun var det

Resdag
torsdag 27 juli 2017 - Ängelholm, Skåne län, Sverige

Vi lämnade Ängelholm i god tid. På vägen åt vi goda mackor som Berit och Verners kök levererade.Vi anlände Oskarhamn en timma före färjeavgången. Rekord?Efter ankomst till Visby (ca 00.30) genomfördes den obligatoriska stanisen.Efter inpackning i stugan satt vi på uteplatsen och njöt

Tobias Lind
Nimlinds i Gotland II 2017
Senast aktiv - från Tofta södra, Gotlands län, Sverige
Nytt uppdrag
tisdag 1 augusti 2017 - Ängelholm, Skåne län, Sverige

Vi hade inte mer än hunnit sätta oss ner vid Åsljungasjön och börjat pusta ut efter att ha klarat vårt mål när ett nytt uppdrag dök upp - vi skulle inhandla en pedal steel i Ängelholm. Beställare av uppdraget var DSH5-medlemmen Mattias och säljaren var stockholmaren Uffe, som förutom

Tankad, packad o klar
tisdag 1 augusti 2017 - Renaissance Malmo Hotel, Skåne län, Sverige

Bilen och hojen packad.Allt med och i morgon bär det av.

Micce Rosén
Micce i EMC Lettland
Senast aktiv - från Eksjö, Jönköpings län, Sverige
Framme
tisdag 1 augusti 2017 - Åsljunga, Skåne län, Sverige

Till slut var vi då framme och kan avslöja: Åsljunga (Åshöjden) finns!Vi har sett Åsljungasjön (Kräftsjön i serien), ja rent av badat i den.Vi har kickat boll på idrottsplatsen, det är Davids knallblå och svullna vrister ett levande bevis på.Vi har pratat med en gammal man vars son var

Egen tid
tisdag 1 augusti 2017 - Mörarp, Skåne län, Sverige

På måndagskvällen tog sig resenärerna lite tid var för sig. Kalle skulle promt se det allsvenska mötet Häcken-Örebro sk och då passade David på att öva in en sång han ska framföra inom kort.

Tji fick vi ...
måndag 31 juli 2017 - Mörarp, Skåne län, Sverige

... för Fattigstugans vandrarhem var fullbelagt när vi kom till Mörarp, trots att vi bokat!!! Vi hann dock inte beklaga oss speciellt mycket för den snälla ägaren hyste in oss i ett annat rum på granngården som var dyrare och mycket finare, men vi fick det till samma pris. Den andra

Framme i Skåne
söndag 30 juli 2017 - Helsingborg, Skåne län, Sverige

Efter att ha snurrat runt med bilen en stund (medtotal tillit till gps:en) i Helsingborg har vi nu landat på det obemannade hotellet H5(!!!). Kvällen såg ut att bli fantastisk när vi åkte in i Skåne och även när vi körde in i parkeringshuset i Helsingborg. När vi traskade ut därifrån

Camino de Santiago

Camino de Santiago

1 augusti 2017 - 30 november 2017

Camino de Santiago är en pilgrimsfärd till Santiago de Compostela i Spanien, jag har valt att gå den Franska vägen som är den historiskt mest traditionella och populäraste vägen, den är 800 km lång med start från en liten stad som heter St.-Jean-Pied-de-Port i Frankrike sedan bär det vidare till Spanien, många väljer att går den i etapper uppdelat på flera resor men jag tänker försöka att gå hela vägen om kroppen klarar det. På 1300 talet gick heliga Birgitta denna pilgrimsfärd från Vadstena till Santiago de Compostela det är ca 3000 km, ja det finns mycket att skriva om detta men det får använda google till,

Gotland II 2017

Gotland II 2017

27 juli 2017 - 13 augusti 2017

EMC Lettland

EMC Lettland

2 augusti 2017 - 7 augusti 2017

Familjeresa med MC till träff i Lettland med utflykt till Litauen. 3 hojar och 1 minilastbil..

Roadtrip till Åshöjden

Roadtrip till Åshöjden

30 juli 2017 - 2 augusti 2017

Det hela började för ett år sedan kanske, när Kalle var hemma hos David och råkade få syn på ett dammigt exemplar av SVTs dramatisering av Åshöjdens bollklubb på DVD. - Haha, vad kul! Kan vi inte kolla? - Klart vi ska! Och tillsammans med Jorma, Edward, bagarn, hittejoel, de livsfarliga Ruben Svarte och Kniven Jönsson samt alla andra profiler i det lilla samhället från norra Skåne startade ett episkt äventyr. - Alltså man borde nästan läsa om böckerna för att jämföra. - Ja det borde man! Det ena ledde till det andra och nu är det alltså dags att göra en tur i författaren Max Lundgrens fotspår till Åshöjden (Åsljunga) för att med egna ögon se Blåbärskungens (Lingonkungen) hus, jogga ett varv runt Kräftsjön, känna på fotbollsplanernas gräs och njuta av den vad vi tror unika och vackra naturen. Vi packar med oss fotboll, tennisracket, portabel frisbeegolfkorg och frisbeesar och sätter av söderut. Äventyret kan börja.

Indien by bus 😃

Indien by bus 😃

5 maj 2018 - 18 maj 2018

Rundresa i Indien 😃 New Delhi, Mandawa, Bikaner, Jodhpur, Ranakpur, Udaipur, Jaipur, Agra....here we come ♥️

Cykling på Sydostleden i södra Sverige

Cykling på Sydostleden i södra Sverige

7 augusti 2017 - 7 augusti 2017

https://sydostleden.se/ Här kan Du se den 270km långa leden. Ylva och jag cyklar den från Växjö till Simrishamn. Den passerar igenom många av de platser där jag har "mycket förflutit". Ungdomsdanserna i Växjö, scoutläger i Blidingsholm, Åkeholm, Mörrumsån där jag varit "hemmensägare" och fiskat lax i ca 20 år, hotel Walhall där jag konfererat med julbord och nuförtiden har jag återupptagit dansen i Mörrums folkets park och så Kristianstadstrakten ner mot Simrishamn är ju min hemmaplan...men det blir flera nya cykel-bana-avsnitt som jag inte cyklat på. Kanske kommer Radio Kristianstad med på resan? Roligt skall det bli...så välkommen!

MC-resa till Kroatien 2017

MC-resa till Kroatien 2017

11 juli 2017 - 28 juli 2017

MC-resa till södra Kroatien, Tucepi. Där vi stannar i en vecka i en hyrd lägenhet. Därefter bär det hemåt via valda vägar bla. genom Österrike & Tyskland...Romatische Strasse mm.

5A Lindvall i Tanzania 2017

5A Lindvall i Tanzania 2017

7 juli 2017 - 23 juli 2017

Hela familjen Lindvall åker till Tanzania:-) Börjar med safari: - Lake Manyara - Serengeti - Ngorongoro Därefter upp i Usambarabergen på egen hand för vandring och besök på en skola. Slutligen en veckas avkoppling på Zanzibar.

To Champagne and back again!

To Champagne and back again!

24 juni 2017 - 2 juli 2017

Tillsammans med med mina kära grannar Elisabeth och Nicholas Allgurin åker vi ner till Champagne för att åka runt till olika vingårdar. Några stopp på vägen kommer det bli. Först till Malmö för att hämta upp Camilla och Jens Andra stoppet blir i Tyska Goslar där vi tillbringar en natt. Efter det styr vi kosan till Frankrike och stannar två nätter i vackra Colmar. Slutdestinationen blir i Mutigny i Champagne. Där stannar vi tre nätter och kommer att besöka olika vingårdar. Vi avslutar resan med att köra till Malmö för att stanna en natt där innan vi åter åker hem till vårt kära Göteborg!

Bilsemester

Bilsemester