Åkarp

torsdag 4 oktober 2018 - Åkarp, Åkarp, Skåne län, Sverige

Nu har vi öppnat en ny resdagbok för våra resor. Ni kan även läsa om våra tidigare resor på https://www.resdagboken.se/m/challenger

Challenger
challenger71 i Start sida
Åkarp
fredag 12 december 2014 - Åkarp, Åkarp, Skåne län, Sverige

Hej allihop, Nu bär det av på en ny resa till Asien. Vi skall besöka Thailand, Malaysia, Singapore och Filippinerna. Hoppas ni vill följa oss via Resdagboken. Barnen (och jag och Karro) har lite resfeber så nu gäller det att få med sig allt. Ha det så bra så hörs vi. //Jonas

Jonas Komstedt
familjenkomstedt i Asien 2014-2015
Senast aktiv - från Ao Nang, Krabi, Thailand
First Day
tisdag 18 mars 2014 - Åkarp, Åkarp, Skåne län, Sverige

Hi everyone who wants to follow me on my trip to down under, Finally, I'm on my way. I've been waiting so long for this day to come. I've been saving money for the last one and a half year to be able to make this journey! At this very moment I'm at Copenhagen Airport. My flight will take me from

Då var vi på väg.
onsdag 4 september 2013 - Åkarp, Åkarp, Skåne län, Sverige

Klockan ringde väldigt tidigt för alla i huset. En sista koll innan väskorna stängdes. Nu äntligen är vi på väg den första piloten är Kevin som kör oss till Kastrup. Strejken är avblåst och när kontrollen är genomförd känns det bra. Frukost på flygplatsen innan starten till

Ett första testinlägg i denna resedagbok..
lördag 5 maj 2012 - Åkarp, Åkarp, Skåne län, Sverige

Hade tänkt skriva lite om hur vi haft det dessa 4 första dagarna på vår 26 dagar långa resa. Men jag är helt enkelt för trött så jag orkar inte. Det tar ett par dagar innan ställt om sig till den nya tiden... Men allt är jättebra med oss och vi njuter i Orlando. Återkommer

Hemma
söndag 15 januari 2012 - Åkarp, Åkarp, Skåne län, Sverige

Hej och tack för alla hälsningar. Det är alltid trevligt att höra från er alla när man är bortrest. Vi är nu hemma och allt har gått bra. Vi är kanske lite bortskämda med vädret men det brukar vara betydligt bättre väder, (framför allt solsäkrare) i Thailand. Vi har ju trots allt

Tore Och Ann-Margret Nilsson
challenger i Thailand
På plats
fredag 13 januari 2012 - Åkarp, Åkarp, Skåne län, Sverige

Nu är vi äntligen på plats på Koh Lanta. Det var en lång resa men vi har snabbt vant oss vid vårt nya hem. Inte minst Måns som redan fått kompisar och vant springer mellan poolen och vår bungalow. Igår när vi kom fram var en riktigt tröttdag då vi rest i närmare ett dygn. Dagens dag

Lisa Myrbäck
FamIljenMB i Thailand2012
Senast aktiv - från Ko Lanta Yai, Krabi, Thailand
Resfeber
onsdag 11 januari 2012 - Åkarp, Åkarp, Skåne län, Sverige

Nu börjar resfebern komma fram. Vad har vi packat, hur har vi packat, vad har vi glömt och vad kommer vi att sakna? Hur packar man för övrigt för en 30 dagar lång resa med två barn? Många sådana tankar kommer och går, mest kommer förstås. Förutom att lilltjejen har Åkarps snorigaste

Lisa Myrbäck
FamIljenMB i Thailand2012
Senast aktiv - från Ko Lanta Yai, Krabi, Thailand
Snart Bär Det Av!!
tisdag 15 november 2011 - Åkarp, Åkarp, Skåne län, Sverige

Ja, nu är det inte långt kvar innan jag och Emma sitter på planet till Budapest. Många har frågat om jag är nervös. Hmm, låt mig tänka. JAA, det är väl klart att jag är nervös. Det är första gången jag åker utomlands utan en förälder eller vuxen och jag ska vara borta i en hel

Nicole Bäcklund
NicoleBacklund i Praktik Budapest
Senast aktiv - från Budapest, Ungern
Ao nang
lördag 16 april 2011 - Åkarp, Åkarp, Skåne län, Sverige

Hej alla! Flyget funkade helt perfekt som alltid med Thaiair och vi kom ner till Ao nang kl.10.00. Vädret var helt underbart och vi fick tillgång till vårt rum snabbt och då var det bara att ta en longtailbåt till Phranangstranden. Där fanns som vanligt listiga apor som tog kakor från borden

4 oktober 2018 - 4 oktober 2018

Här kan ni läsa om våra tidigare Resor https://www.resdagboken.se/m/challenger

Asien 2014-2015

Asien 2014-2015

12 december 2014 - 24 januari 2015

Erik, Tea, Iris, Karro och Jonas reser runt i Thailand, Malaysia, Singapore och Filippinerna.

From Åkarp to Australia

From Åkarp to Australia

18 mars 2014 - 18 juni 2014

On the road again

On the road again

4 september 2013 - 26 september 2013

Då var det dags för en liten Bröllopsresa , USA blev resmålet och en rundresa i varma Kalifornien kommer det att bli.

familjen bloom reser till amerika

familjen bloom reser till amerika

1 maj 2012 - 26 maj 2012

Thailand2012

Thailand2012

11 januari 2012 - 10 februari 2012

Ett vinteräventyr med familjen Myrback som varar i 30 dagar och innefattar sju destinationer på fyra thailändska öar i Krabitrakten.

Thailand

Thailand

28 december 2011 - 15 januari 2012

Vi åker till Krabi och Samui i Thailand med Niklas och Sofie för att fira min 60 års dag

Praktik Budapest

Praktik Budapest

20 november 2011 - 18 december 2011

Jag och min klasskamrat Emma ska under 4 veckor praktisera i en blomsterbutik i Budapest.

Thailand, Ao nang April 2011

Thailand, Ao nang April 2011

15 april 2011 - 25 april 2011

Två på luffen

Två på luffen

12 mars 2011 - 16 april 2011

Ingrid och Karin, två kvinnor i sina bästa år (55+), på väg mot ett av sina livs äventyr. På luffen med ryggsäck i Sydamerika. Returbiljett finns men inget annat bokat däremot flera drömmål.

Sara Christensson
Saarre