Ängelholm V

Höga vågor
lördag 23 januari 2016 - Ängelholm V, Skåne län, Sverige

I dag blev en blåsig dag. Nästan hela förmiddagen planerade vi vart vi ville åka på tour. Vi bokade en resa till den 25/1 som går till Luminous Lagoon Night Cruise in Jamaica, och sedan inget mer. (Kostade 1.054 Skr, som vi betalade med Bernts Visakort) Vi åt lunch/middag, på vårt

Senast aktiv - från Vejbystrand, Skåne län, Sverige
Vi flyttar till nytt hotell
fredag 22 januari 2016 - Ängelholm V, Skåne län, Sverige

I dag skulle vi åka vidare till nästa hotell som heter Caribic House. Det ligger på Gloucester aveny, där vi promenerade i går. När vi ätit frukost, gick vi ut i hotellets trädgård för att titta efter fjärilar. Då kom ägaren, Doris. Hon gick med oss och pekade och berättade vad det

Biggs- pork chicken
torsdag 21 januari 2016 - Ängelholm V, Skåne län, Sverige

Sov gott i den enorma sängen!!!?? Sitter och planerar dagen utomhus, med underbar utsikt över havet, och över det lilla hotellets pool. Vi äter medhavd/här inköpt frukost på hotellet, eftersom frukost inte ingår i boendet. Plötsligt, när vi satt på uteplatsen, kom en "svart' liten

Nu bär det av
tisdag 19 januari 2016 - Ängelholm V, Skåne län, Sverige

19/1 På väg till Stockholm. Allt är packat och klart och i kväll åker vi på en sista minutenresa till Jamaica. Det skall bli sååå härligt

Stockholm nästa
söndag 18 januari 2015 - Ängelholm V, Skåne län, Sverige

Packat ganska mycket, och sent på kvällen flyger vi till Arlanda. Här övernattar vi på ett flygplanshotell! Häftigt. Lite trångt, men gick helt okey att sova där.

På väg mot nya äventyr
onsdag 8 januari 2014 - Ängelholm V, Skåne län, Sverige

Kl 05,52 går tåget mot Köpenhamn. Från Kastrup flög vi vidare mot Frankfurt, där vi landade kl 11,45. Så detta blev en mycket lång dag. Men, vi fick åka med samma plan och samma dag både fram och tllbaka från Vietnam. Gäller att vara observant, för annars hade jag fått åka hem en

Utresedag till Uruguay
onsdag 10 april 2013 - Ängelholm V, Skåne län, Sverige

Nu är det packat och klart. Taxin beställd. Den kommer om en och en halv timme ;)

Måndag
måndag 8 april 2013 - Ängelholm V, Skåne län, Sverige

Sista arbetsdagen i Sverige. I morgon är en ledig dag för att klargöra allt där hemma. Snart så :)

Förberedelser
lördag 23 mars 2013 - Ängelholm V, Skåne län, Sverige

Ja då är resan bokad. Har börjat samlaihop lite gåvor som ska med till mina vänner. Denna resan kommer att gå från Kastrup (först taxi & sen pågatåg förståss:) ) till Heathrow & vidare till Buenos Aires. Därifrån med bil innåt Argentina, till bron vid Fray Bentos. Denna rutt är

Senast aktiv - från Fray Bentos, Río Negro, Uruguay
Nu har företaget bett oss att åka
söndag 17 februari 2013 - Ängelholm V, Skåne län, Sverige

Det som tidigare bara har varit ett ånskmål är nu bestämmt. Vi Julle och jag ska åka ner och jobba i April. Nu gäller det bara att se till så att vi får den tid vi behöver. Inte alltid så lätt i dessa besparingstider.

Jamaica, en fantastisk resa

19 januari 2016 - 3 februari 2016

Vi tar en sista minuten resa och åker mot värmen

Till underbara Karibien, Dominikanska republiken

18 januari 2015 - 3 februari 2015

Vi åker eftersom allt är så tufft just nu och värme och glädje och dans och sol gör susen.

Lycka- vi får resa till Vietnam

8 januari 2014 - 20 januari 2014

Först till Hue, som är ett måste i några dagar. Jättebilligt hotell där och sedan flyger vi till Ho Chi Minh-staden den 13:e. Till värme och fler upplevelser.

Uruguay Fray Bentos april 2013

10 april 2013 - 3 maj 2013

Åter ner till mitt Uruguay. Åker för att hjälpa mina kolegor och vänner. Arbetsresa med mycket lite fritid. Men ack så härligt. Datumet föt återresan blir med all sannolikhet senare ;)

Fray Bentos Uruguay 2012

24 september 2012 - 15 november 2012

Jobbresa tilbaka till mitt Sydamerika

Något speciellt, Stockholm, Gävle,  Kuba, Paris

Något speciellt, Stockholm, Gävle, Kuba, Paris

6 april 2012 - 25 april 2012

I dag hände något alldeles speciellt som nog ändrar lite på saker och ting. I morgon börjar det på riktigt.

Vietnam, Thailand, Malaysia, Indonesien

12 december 2011 - 15 april 2012

Fuerteventura, here we come

9 mars 2011 - 18 mars 2011

Mot sol, värme, upplevelser.

Idrefjäll 2011

8 januari 2011 - 17 januari 2011

Vintersemester utan mina älskade barn, men med Söstrami, Claes & Tjabo :)

GSK Team-95 Zell am See 2010

6 april 2010 - 11 april 2010

Gislaveds SK Team-95 avslutar säsongen genom att åka till Zell am See och medverka i World Hockey Tournament XIX.