Båstad V

Motverka tjuvskyttar!
onsdag 23 september 2015 - Båstad V, Skåne län, Sverige

God förmiddag Jag hoppas ni alla mår bra och har en bra onsdagsmorgon. Jag läste i tidningen Metro igår att nu hade ett lejon någonstans i Afrika (Minns ej vilket land)fallit offer för tjuvskyttarna, betarna var borta när de hittade den döda elefanten. Ska det får gå till på detta

Förberedelser
måndag 7 september 2015 - Båstad V, Skåne län, Sverige

God Kväll Allesammans! jag hoppas den nya veckan har börjat bra! Idag var jag i Helsingborg på Vida världens vaccin och tog min sista rabiessprut innan resan. Så efter 3 sprutor rabiesvaccin på 4 veckor är jag nu skyddad mot Rabies. :-) Jag fick även en dos dukoral samt 3 tabletter som

Tack för era donationer!
torsdag 3 september 2015 - Båstad V, Skåne län, Sverige

Hej Jag har fått förfrågan om att starta en blogg eller liknande så att ni som vill ska kunna följa mig och min resa här på nätet. Därför har jag nu startat denna sidan här på resedagboken! Här kommer jag lägga upp alt rörande resan! :-) Jag vill börja med att tacka alla er som

Härlig vistelse vid havet i Hovs Hallar
lördag 18 maj 2013 - Båstad V, Skåne län, Sverige

Resmålet var hemligt för alla som inte arrangerat resan. Vi är ett kompisgäng som varje år träffas någonstans i Sverige. I år besökte vi först Evas strutsfarm i Tåstarp. Där fick vi veta allt man bör veta om strutsar. Vi fick se strutsar som var från en dag gammal upp till avelsdjur.

Ann-Sofie Magnusson
asm i Underbar helg i Hovs Hallar
Senast aktiv - från Alvesta N, Kronobergs län, Sverige
Dag 31
tisdag 12 juli 2011 - Båstad V, Skåne län, Sverige

Dagens etapp: 132 km Tot: 2358 km Köpte hamburgare och strips både i Falkenberg och Halmstad. Passerade Båstad där det var tennisvecka, men det var relativt lugnt där ändå tyckte jag. Cyklade till Hovs Hallar där jag inväntade en mycket vacker solnedgång. Blev snabbt mörkt efter att

Med strålande väder genom Danmark/Fantastic weather in Denmark
måndag 6 juni 2011 - Båstad V, Skåne län, Sverige

Hurra, vår slav arbetar igen! Efter ovädret i Tyskland ville autopiloten inte starta. Det hade kommit in vatten och den gav bara ifrån sig små gnyende ljud. Vi öppnade den och lät den vara ute i solen flera dagar i rad och efter några dagar mådde den bättre och nu kan vi åter lyssna till

På hemväg
lördag 7 maj 2011 - Båstad V, Skåne län, Sverige

En underbar semester är på upphällningen, bara halva hemresan kvar (från Grevie till Ulricehamn). Vi har njutit av mat, vin, vackra omgivningar och av varandras sällskap. En perfekt början på ett äktenskap, enligt min mening. Vi har njutit av omgivningarna så vackra att till och med Bjäre

Snart på väg
måndag 25 april 2011 - Båstad V, Skåne län, Sverige

Igår gifte vi oss. Det är stort. Helt otroligt stort. Vi hade en fantastisk, strålande, lysande, underbar bröllopsdag med sådana mängder av kärlek omkring oss att tårarna samlas i ögonvrårna när vi tänker tillbaka. Och det gör vi ju, typ, hela tiden. Utom just nu, när klockan rinner

The 2:nd day
söndag 13 mars 2011 - Båstad V, Skåne län, Sverige

Sov som en stock hela natten och vaknade pigga och glada :D Gårkvällen spenderades framför TVn med..hundarna.. eller vad man ska kalla dom... Gick och la oss ganska tidigt också. Började dagen med att fodra och mocka till hästarna, sedan släppte vi ut dom i hage/skrittmaskin *tummen

Samantha Böcker
APUIrland2011 i APU
Senast aktiv - från Creagh, County Longford, Irland
Resan påbörjas snart!
torsdag 10 februari 2011 - Båstad V, Skåne län, Sverige

Den 18 februari bär det av till Thailand igen! Underbart! Nu har vi förberett hemma med kattvakt, hundvakt, husvakt, om det blir snö så har vi löst det med...osv! Vi har även inhandlat ett reseapotek och sololja med solfaktor 30! Båda bilarna är besiktade utan anmärkning. Skönt!

Anette Claesson
PontusLinus i Thailand Kho Chang 2011
Volontärresa till Zambia

Volontärresa till Zambia

30 oktober 2015 - 29 november 2015

jag åker till Zambia för att volontärarbeta med framförallt geparder, lejon och ökenlon. projektet startades för att hjälpa till att bevara dessa djur och nu åker jag ner för att hjälpa till!

Underbar helg i Hovs Hallar

Underbar helg i Hovs Hallar

18 maj 2013 - 20 maj 2013

Årets kompisresa gick till Hovs Hallar.

Treriksröset-Smygehuk

Treriksröset-Smygehuk

12 juni 2011 - 14 juli 2011

Skall cykla från Treriksröset och söderut i Sverige. Oklart hur långt och länge, men om kroppen och motivationen håller vore det kul att nå ända ner till Smygehuk. Är ingen cyklist och har ingen erfarenhet av något liknande tidigare så det blir spännande att se hur det går. Tanken är att cykla ca 10 mil/dag, plus vilodagar ibland, och då resans totala längd är ca 240 mil så får jag räkna med en månad för hela sträckan. Är ingen bloggare men tänkte lägga upp bilder här och skriva lite kort undan för undan om jag får tillgång till internet ibland. Tanken är främst att det är till för släkt och vänner, men även andra intresserade är såklart välkomna att kika.

Bröllopsresan

Bröllopsresan

26 april 2011 - 7 maj 2011

Den första resa vi företar oss tillsammans utanför norden blir vår bröllopsresa till Toscana. Föreställningar och förväntningar om södra Europas mat, drycker, värme och kultur har lockat oss till Italien för att vila ut efter bröllopsplanering, långa banor av pysslande och pyntande och avbruten nattsömn på grund av både valpägande och bride-/groomzillatendenser. Det blir förhoppningsvis inte så mycket äventyr utan en mer stilla semester, men välkommen att följa oss ändå! /Cecilia och Christoffer (C&C)

APU

18 februari 2011 - 14 mars 2011

Operation Sverige

Operation Sverige

21 juni 2010 - 1 september 2010

En långdistans resa med bräda genom det avlånga landet Sverige

Segelsemester 2010

Segelsemester 2010

24 juni 2010 - 8 augusti 2010

Detta är andra semestern i segelbåt. I år börjar vi semestern med midsommarfirande i Stockholms södra skärgård. Därefter är planen att färdas via Göta kanal och Trollhätte kanal till Göteborg. Sedan vidare söderut och runda Skåne/Blekinge för att segla längs östkusten norrut tillbaks hem. På vägen hoppas vi kunna besöka Ven, Bornholm, Öland, Gotland och kanske även Gotska Sandön.

Sverige runt

Sverige runt

10 maj 2010 - 23 september 2010

s-y Vagabond

s-y Vagabond

12 juli 2005 - 19 juni 2011

Segling till Medelhavet via kanalerna i Holland, Belgien och Frankrike under 2005. Fortsättning 2006 till Korsika, Italien och Grekland. 2007 var det Grekland och Turkiet och 2008 segling längs Turkiets sydkust. 2009 segling från Turkiet till Preveza i Grekland. 2010 segling från Grekland via Italiens västkust till Rhone i Frankrike och sedan vidare i kanalerna i Frankrike till Metz i Moselle.

Ingmari Vognsen
Wognsen