Hässleholm

Det närmar sig
tisdag 19 september 2017 - Hässleholm, Skåne län, Sverige

Hej! Nu börjar det närma sig allt mer och allt är nästa ordnat inför flytten utomlands. Det är så mycket som skall göras och fixas som man egentligen inte tänker på. Så för att kanske vara till hjälp för någon annan så ska jag skriva ner hur jag har förberett mig samt ge lite tips

På tåget till Stockholm
lördag 26 augusti 2017 - Hässleholm, Skåne län, Sverige

Äntligen på väg. Nu börjar vi kunna slappna av.

Ove Höglund
OveH i Transsibiriska till Japan
Senast aktiv - från Tokyo, Hachioji, Japan
Hemkomst...
torsdag 19 januari 2017 - Hässleholm, Skåne län, Sverige

Även andra delen av resan gick bra och långt om länge var vi framme i Hässleholm strax innan kl 14 idag.Andra långflyget, Hongkong till London, lyckades jag sova stora delar av tiden och känner att jag hänt hyfsat på dygnet redan och ska nog lyckas hålla mig vaken till iaf kl 21

Hemma igen
måndag 9 november 2015 - Hässleholm, Skåne län, Sverige

Hej! Har varit hemma ett par dagar nu och försökt komma in i de vanliga rutinerna igen. Resan var speciell på flera sätt och många nya upplevelser blev det verkligen. Zanzibar var en ö med lite skiftande natur, väldigt fattigt men väldigt trevliga människor. Vi bodde på hotell som var

Annika Dahl
TouringAnnika i Zanzibar o safari i Tanzania
Kebnekaiseresan startar!
torsdag 12 mars 2015 - Hässleholm, Skåne län, Sverige

Imorgon bär de av på vår långa resa. Vi ska bland annat åka via Kalmar, Jönköping och Stockholm på vår väg till Kebnekaise. Bilen är packad och fulltankad.

Kebnekaiseresan startar!
torsdag 12 mars 2015 - Hässleholm, Skåne län, Sverige

Norrsken!
torsdag 5 mars 2015 - Hässleholm, Skåne län, Sverige

Wow! Vi fick se norrsken igår! Norrsken eller polarsken är ett himlafenomen som uppstår när laddade partiklar (mest elektroner) som accelererats till höga energier i jordens magnetosfär kraschar i atmosfären. Fantastiska färger!

Karolina  Ernstedt
Karolinasresa i Sverigeresan
Phu quoc
torsdag 19 februari 2015 - Hässleholm, Skåne län, Sverige

Känns bra att höra att det är bra hemma. Här ösregnade det inatt. Jag fick ut i regnet och plocka in våta handdukar. Det är molnigt nu men spricker säkert upp. Ola hör illa. Vi var på Apoteket och köpte något men det hjälpte inte. Vi får dit igen så vi kan prata normalt igen. Maten

Ho Chi Minh
lördag 14 februari 2015 - Hässleholm, Skåne län, Sverige

Happy Valentine! Efter en väldigt hektisk dag i Bangkok är vi nu i Hi Chi Minh. Vi har precis kommit tillbaka till hotellet och lugnet. Gatorna och trafiken är förfärlig här. Här finns mopeder precis överallt och alla bara tutar och kör. Igår provade vi cykling i Bangkok. Ola var hemma

Sängliggandes hela helgen!
måndag 9 februari 2015 - Hässleholm, Skåne län, Sverige

Snacka om att bli nojig. I fredags på yogan kände jag mig lite frusen men för övrigt hade jag inga känningar om vad som komma skulle. När jag väl kommit hem och hamnat i soffan fanns absolut INGA krafter kvar. Helt matt och frusen kröp jag till kojs för att bli liggande i sängen till kl

Transsibiriska till Japan

Transsibiriska till Japan

26 augusti 2017 - 2 oktober 2017

Via Ryssland, Mongoliet, Kina, Sydkorea och Japan

22 september 2017 - 22 september 2018

Nya Zeeland

Nya Zeeland

1 januari 2017 - 20 januari 2017

Tillsammans med mannen i mitt liv ger jag mig ut på en roadtrip från Auckland på nordön till Christchurch på sydön😊

Zanzibar o safari i Tanzania

Zanzibar o safari i Tanzania

22 oktober 2015 - 5 november 2015

En spännande resa har vi framför oss!

sverigeresan

sverigeresan

12 mars 2015 - 26 mars 2015

Edwin och Filippas plus Caisas resa!!!

Sverigeresan

Sverigeresan

4 mars 2015 - 17 mars 2015

Vietnam

Vietnam

12 februari 2015 - 4 mars 2015

Vi inleder resan i Bangkok med cykling och shopping. En drink på Siroccobaren vill vi också avnjuta. Därefter flyger vi vidare till Ho Chi Minh och Vietnam. I Vietnam börjar vi med paradisön Phu Quoc. Sedan ska vi bo några nätter på Mui Ne. Resan avslutar vi med fiske och shopping i Bangkok.

18 december 2014 - 13 januari 2015

Sommar på vintern. Hälsa på Svägerskan Kia i Coogee/Sydney /Australien .

Daniel och Freddy drar till USA

Daniel och Freddy drar till USA

6 juli 2014 - 31 juli 2014

Följ med oss när vi bilar genom hela den amerikanska kontinenten. Från San Francisco till Miami

Sydvästra USA

Sydvästra USA

2 mars 2014 - 5 april 2014

Vi (Sara och Felicia) beger oss ut på äverntyr i sydvästra USA med en bas i San Francisco, California. Följ med oss på vår resa!

Anna Larsson
allatidersanna