Hässleholm Ö

Yangon
fredag 16 november 2012 - Hässleholm Ö, Skåne län, Sverige

hej resan starta i Stockholm till Bangkok sedan vidare till Rangon. när visumpapper var klara väntade staden på oss. Första dagens kväll var vi i pagoden Swedagon en så makalös plats att t.o.m en ateist kan bli andlig... Annars är det en stor stad med avgser bilarna spottar ut svart

holmkvistc i BURMA
Kristianstad
lördag 21 juli 2012 - Hässleholm Ö, Skåne län, Sverige

Jaha! Resan är avslutad. Flyget hem satsade jag mina sista krafter. Nu ligger jag på infektionskliniken i Kristianstad, med dropp, provtagning och en trevlig personal som tar hand om mig. Sammanfattning låt inte min olyckliga omständighet göra att ni väljer bort Rumänien som resmål. Landet

Bukarest
torsdag 19 juli 2012 - Hässleholm Ö, Skåne län, Sverige

Hej Ligger på ett pensionat med pool såhär sista eftermiddagen. Packa ur all röra i bilen upp med grejorna på rummet och packa ner allt så bra det nu går. I morgon ska vi upp kl 05.00 och köra till flygplatsen. Jag har tydligen drabbats av någon riktigt elak bacill i natt var tempen nära

Sibiu
tisdag 17 juli 2012 - Hässleholm Ö, Skåne län, Sverige

Mycket har hänt sen förra inlägget.staden Deva som visade sig var eller har varit staden där olympiska gymnaster tränade. Samtliga med en byst utanför sportkomplexet. ett besök i Hunedoara kastell besök o missade precis en opera föreställning rigoletto jäklar. besökte ett aburetum

Oväder Brad
fredag 13 juli 2012 - Hässleholm Ö, Skåne län, Sverige

DageN för förra inlägget avslutades i en stad Targu Mures Regnet vräkte ner o stadens på gator forsade brunt vatten. folk pratade i mobiler o såg mycket överraskade ut det gick knappt att se trots Max på vindrutetorkare.Torsdagen blev en lång resdag med förflyttning det mest spännande

Björnsjön/dödahavet
onsdag 11 juli 2012 - Hässleholm Ö, Skåne län, Sverige

Vi har idag gjort Sovato bai En kurort med massor av Rumänier som turistar eller gör procedurer! Två sjöar salta så man flyter där låg vi o flöt ca 1tim regnstänk o molnigt bra så bränner man sig inte därefter till Pride och saltgruva en av Europas största här fortsätter man sin

sighisoara
tisdag 10 juli 2012 - Hässleholm Ö, Skåne län, Sverige

Hej Ett litet cafe med gratis internet. Knapparna skrammlar på tangentbordet. Vi kör vidare i lugn takt genom landet. Det är jag som sinkar hela turen men gör mitt bästa. Tar en massa medicin som håller mig upp dagtid och natten men då på toaletten. Jag kan alltså inte äta all den goda

Bran
söndag 8 juli 2012 - Hässleholm Ö, Skåne län, Sverige

Hej då har man varit o hälsat på hos dracula. Den jäkla var inte hemma när man åkt så långt.rumänien är helt fantastiskt vi är nu o kör i karpaterna serpentinvägar och enastående natur ska berätta mer när jag hittar ett internet cafe iphone kan göra vem som helst galen allt detta

Brasov
fredag 6 juli 2012 - Hässleholm Ö, Skåne län, Sverige

Hej Då har man kommit en bit in i Rumänien. Härligt land vänliga människor. Ja det är så här långt bara bra. Vad har vi gjort? Sovit i bilen ute på landet, tittat på folkdans från Serbien, Polen, Turkiet, Unger och Rumänien.Sett Vlad Tepes grav, åkt kabinbana till panorama vy, Black

Packa
torsdag 5 juli 2012 - Hässleholm Ö, Skåne län, Sverige

Tja som vanligt blir jag inte färdig i rimlig tid. Klockan är nu 01.14 borde alltså ligga och sova. Ingen ryggsäck färdig och detta måste ju också göras

BURMA

BURMA

14 november 2012 - 1 december 2012

Rumänien

Rumänien

5 juli 2012 - 6 juli 2012

Nu blir det Rumänien med start kl 05.40 från Hässleholm. Kastrup - Bukarest via Prag. Flyg och bil är ordnat sen får vi se vart det bär hän.Drakula har kallat på mig länge! Resesällskap Gert Svensson

Trysil och nyår

Trysil och nyår

28 december 2011 - 3 januari 2012

Wihooo skidåkning på nyår med Vanessa och Nicklas. Upp till Trysil och hälsa på gamla jobbarkompisar :) Känns som om det kommer bli ett riktigt bra slut på 2011 och en kanonstart av 2012!

Irland runt

Irland runt

15 augusti 2011 - 28 augusti 2011

Årets stora resa blir Irland. Det kryper i benen, så bäst att ge sig av innan man börjar klättra på väggarna. Två veckors rundtur i bil. Ännu en resa med mor. Denna gång åker tält och sovsäck med. Vandringskängor står överst på våra packningslistor! Ser fram emot många nya äventyr!

Cykeltur på Gotland

Cykeltur på Gotland

13 juni 2011 - 19 juni 2011

Vanessa, Sofie, Gin och Tonic sticker till Gotland för att utforska cykelleden :) Ska bli spännande, speciellt att se hur allt ska få plats på våra cyklar: sovsäck, liggunderlag, tält + allt annat som kan tänkas behövas :) Önska oss lycka till och håll tummarna för fint väder!

Indonesien 2011

Indonesien 2011

30 mars 2011 - 12 maj 2011

Familjen M:s (Rickard, Maria & Simon) 6 veckors rundresa i Indonesien.

Vår i Barcelona

Vår i Barcelona

20 mars 2011 - 25 mars 2011

Vi skall möta våren i Barcelona och fira Fredriks födelsedag. Vi har läst på bra och fått många tips från andra som varit där tidigare. Så programmet för veckan är fullspäckad.

Lefkas - Agios Nikitas

Lefkas - Agios Nikitas

23 maj 2011 - 30 maj 2011

Mor och dotter beger sig till Agios Nikitas på den grekiska ön Lefkas för en veckas slapp och solsemester :)

Trysil for the season

Trysil for the season

26 december 2010 - 3 maj 2011

Direkt efter jul beger jag och Carro oss till Trysil! Fyra månaders skidåkning och jobb på Laaven1790s restaurang och after ski! Kulkulkul:D

Roadtrip från norr till söder

Roadtrip från norr till söder

16 juni 2010 - 7 juli 2010

Med bil från Seattle till Los Angeles.

Johan Birgersson
jbirgers