Helsingborg

Resfeber
lördag 20 juli 2019 - Helsingborg, Skåne län, Sverige

Jag är så nyfiken! Detta ska bli så spännande.Jag har länge velat åka till Island. För att se naturen, djuren. Jag har alltid tyckt att de varit dyrt och att en weekend inte vari lönt för mig eftersom jag inte reser till städer. Så av någon anledning för mer än ett år sedan så fann

Godmorgon i regnet
måndag 8 juli 2019 - Helsingborg, Skåne län, Sverige

Nu har vi precis varit ute på morgon promenad . Hade en jätte glad hund som hälsade på mig när jag kom hem efter nattjobb. Har regnat största delen av natten och regnade på vår morgon promenad.  I natt sov jTilax en stund hos Olivia och då hoppade även Kitty upp och la sig i sängen.

Ewa Hägglund
elubek i Tilax resa
Senast aktiv - från Örkelljunga, Skåne län, Sverige
Post scriptum
lördag 21 juli 2018 - Helsingborg, Skåne län, Sverige

Äntligen hemma ! Sista dagen var varm som sig bör. Vi hann tyvärr inte in i tid på Charle Mange ( 4:e rastplats ), men gick in ( 5 km ) till målet vid de civilas mål lite senare.Summa summarum: Peter har varit en väldigt ambitiös och målmedveten förstagångare. Sen är det ju också kul

LennartJ i Nijmegenmarschen 2018
Resa mot Helsingborg
söndag 27 maj 2018 - Helsingborg, Skåne län, Sverige

Resstart kl 12:30 förväntansfulla och taggade. Vi kom fram till Bjärnum ca 18 :30 där bilen skulle parkeras och Hojarna lastas ut i det fria vidare mot Helsingborg. Vi kom fr till hotellet straxt efter klockan 20 där vi mötte upp två andra snubbar Roffe och Göran som oxå skall med på

Anders Wernborg
AWG i MC RESA
Mikeys förkortade version av Costa Rica
söndag 7 januari 2018 - Raus, Helsingborg, Skåne län, Sverige

Den efterlängtade resan till Costa Rica börjar med Taxifärd till/från Kastrup. Lotti har fixat  taxin med en förare vid namn "Dimman" som kör oss i samma fart som han pratar dvs i 150kmh. Munlädret vill aldrig sluta pladdra om ditten o datten, men trevlig är han iaf.Väl framme har vi på

Christel Söderstjerna
Christelsoder i Costa Rica
Framme i Skåne
söndag 30 juli 2017 - Helsingborg, Skåne län, Sverige

Efter att ha snurrat runt med bilen en stund (medtotal tillit till gps:en) i Helsingborg har vi nu landat på det obemannade hotellet H5(!!!). Kvällen såg ut att bli fantastisk när vi åkte in i Skåne och även när vi körde in i parkeringshuset i Helsingborg. När vi traskade ut därifrån

Hemkomst!!
fredag 28 juli 2017 - Helsingborg, Skåne län, Sverige

Idag var det dags för allra sista resdagen för denna trippen.Efter en helt suverän frukost med varma frallor, flera pålägg, ägg, frukt mm (som var framdukat på bordet med levande ljus till oss) 👏👏😊....så startar hemfärden strax efter kl.9. Vi har bokat plats på färjan Rostock-

Återtåget
lördag 22 juli 2017 - Helsingborg, Skåne län, Sverige

En nyhet till för i år: för de som åker buss, avgick den redan kl 24 på fredag kväll. Fördelen med det är att man slipper den täta trafiken på Autobahn, speciellt kring Lübeck och uppåt, och att vi kommer hem tidigare. På vägen hem stannade vi till på Calles ( en halvtimmes väg

LennartJ i Nijmegenmarschen 2017
Innan nedfärd
lördag 15 juli 2017 - Helsingborg, Skåne län, Sverige

Frukost hemma i lugn och ro.Allt är färdigpackat och en koll på yr.no säger att det kan bli varmt (30°) på onsdag eftermiddag och kraftigt regn på kvällen nere i Nijmegen.Snart är det dags att lösa Melodikrysset.Återstår bara väntan och avfärd med buss från Helsingborg ikväll.

LennartJ i Nijmegenmarschen 2017
Tilax resa

Tilax resa

7 juli 2019 - 22 juli 2019

Tilax på Semester , när Matte och Husse är i Grekland

Island runt på 5 dagar - sommaren 2019

Island runt på 5 dagar - sommaren 2019

21 juli 2019 - 27 juli 2019

1 dag, 1 natt i Reykjavik, 5 dagar och 4 nätters camping/vandringsresa runt Island.

Nijmegenmarschen 2018

Nijmegenmarschen 2018

14 juli 2018 - 21 juli 2018

Min 27:e 4-dagarsmarsch i Nijmegen ( Nederländerna ). Detta året har jag lyckats rekrytera Peter Swartling från Hemvärnets Musikkår Eslöv som ska gå för första gången.

MC RESA

MC RESA

27 maj 2018 - 9 juni 2018

Resan startar vid Helsingborgs färgeläge där båt kör oss mot Danmark sedan Mc mot Rödby och färja till Puttgarden. Här åker vi vidare mot Hamburg. Väl i Hamburg kliver vi på ett nattåg med motorcyklarna och reser till Wien. Nu börjar resan på riktigt som kommer gå västlig riktning och sedan söder ut mot Slovenien, Kroatien och Bosnien. Som jag längtar :-)

Costa Rica

Costa Rica

24 oktober 2017 - 23 mars 2018

Ett långt äventyr

Roadtrip till Åshöjden

Roadtrip till Åshöjden

30 juli 2017 - 2 augusti 2017

Det hela började för ett år sedan kanske, när Kalle var hemma hos David och råkade få syn på ett dammigt exemplar av SVTs dramatisering av Åshöjdens bollklubb på DVD. - Haha, vad kul! Kan vi inte kolla? - Klart vi ska! Och tillsammans med Jorma, Edward, bagarn, hittejoel, de livsfarliga Ruben Svarte och Kniven Jönsson samt alla andra profiler i det lilla samhället från norra Skåne startade ett episkt äventyr. - Alltså man borde nästan läsa om böckerna för att jämföra. - Ja det borde man! Det ena ledde till det andra och nu är det alltså dags att göra en tur i författaren Max Lundgrens fotspår till Åshöjden (Åsljunga) för att med egna ögon se Blåbärskungens (Lingonkungen) hus, jogga ett varv runt Kräftsjön, känna på fotbollsplanernas gräs och njuta av den vad vi tror unika och vackra naturen. Vi packar med oss fotboll, tennisracket, portabel frisbeegolfkorg och frisbeesar och sätter av söderut. Äventyret kan börja.

MC-resa till Kroatien 2017

MC-resa till Kroatien 2017

11 juli 2017 - 28 juli 2017

MC-resa till södra Kroatien, Tucepi. Där vi stannar i en vecka i en hyrd lägenhet. Därefter bär det hemåt via valda vägar bla. genom Österrike & Tyskland...Romatische Strasse mm.

Nijmegenmarschen 2017

Nijmegenmarschen 2017

15 juli 2017 - 22 juli 2017

Min 26:e 4-dagarsmarsch i Gelderland ( som provinsen i Nederländerna heter där Nijmegen ligger ). Transport via buss i år, p g a mitt ekonomiska läge.

Pilgrimsresa

Pilgrimsresa