Helsingborg

Avresedag
lördag 1 oktober 2016 - Miatorp, Helsingborg, Skåne län, Sverige

MiatorpKlockan ringde strax efter kl 2. Jag hade inte direkt sovit, mest slumrat. Allt var färdigpackat och Bazze hade vi redan lämnat kvällen innan. Han skulle tillbringa kommande vecka nere i Toarp. Det var lite jobbigt att lämna honom trots att jag visste att han skulle ha det hur bra som

Resfeber
lördag 20 juli 2019 - Helsingborg, Skåne län, Sverige

Jag är så nyfiken! Detta ska bli så spännande.Jag har länge velat åka till Island. För att se naturen, djuren. Jag har alltid tyckt att de varit dyrt och att en weekend inte vari lönt för mig eftersom jag inte reser till städer. Så av någon anledning för mer än ett år sedan så fann

Godmorgon i regnet

Nu har vi precis varit ute på morgon promenad . Hade en jätte glad hund som hälsade på mig när jag kom hem efter nattjobb. Har regnat största delen av natten och regnade på vår morgon promenad.  I natt sov jTilax en stund hos Olivia och då hoppade även Kitty upp och la sig i sängen.

Ewa Hägglund
elubek i Tilax resa
Senast aktiv - från Örkelljunga, Skåne län, Sverige
Gamla stadsdelarna i Li Shuang
tisdag 9 april 2019 - Helsingborg, Skåne län, Sverige

Den gamla stadsdelen i Lu Shuang.Trevlig gata att promenera i lite bilder från stället.först är det ingången med skylten, det gamla trädet är tydligen spciellt och dyrare än guld, varför fick jag inget bra svar på.Sen är det bilder från omgivningen samt maten vi åt till lunch. Den

Geir Jöraas
tellas i Kina semestern 2019
på väg till Li Shuang
tisdag 9 april 2019 - Helsingborg, Skåne län, Sverige

Bara några bilder när vi är på väg till de gamla stadsdelarna i Li Shuang. De är känd för sin sprit, som syns när man kör in i staden. Bilden på lastbilen, ja det är en bil som sprutar upp vatten i luften för att binda dammet i luften. De andra är bara bilder för att visa att

Geir Jöraas
tellas i Kina semestern 2019
Post scriptum
lördag 21 juli 2018 - Helsingborg, Skåne län, Sverige

Äntligen hemma ! Sista dagen var varm som sig bör. Vi hann tyvärr inte in i tid på Charle Mange ( 4:e rastplats ), men gick in ( 5 km ) till målet vid de civilas mål lite senare.Summa summarum: Peter har varit en väldigt ambitiös och målmedveten förstagångare. Sen är det ju också kul

Lennart Jönsson
LennartJ i Nijmegenmarschen 2018
Senast aktiv - från Nijmegen, Gelderland, Nederländerna
Resa mot Helsingborg
söndag 27 maj 2018 - Helsingborg, Skåne län, Sverige

Resstart kl 12:30 förväntansfulla och taggade. Vi kom fram till Bjärnum ca 18 :30 där bilen skulle parkeras och Hojarna lastas ut i det fria vidare mot Helsingborg. Vi kom fr till hotellet straxt efter klockan 20 där vi mötte upp två andra snubbar Roffe och Göran som oxå skall med på

Anders Wernborg
AWG i MC RESA
Mikeys förkortade version av Costa Rica
söndag 7 januari 2018 - Raus, Helsingborg, Skåne län, Sverige

Den efterlängtade resan till Costa Rica börjar med Taxifärd till/från Kastrup. Lotti har fixat  taxin med en förare vid namn "Dimman" som kör oss i samma fart som han pratar dvs i 150kmh. Munlädret vill aldrig sluta pladdra om ditten o datten, men trevlig är han iaf.Väl framme har vi på

Christel Söderstjerna
Christelsoder i Costa Rica
Framme i Skåne
söndag 30 juli 2017 - Helsingborg, Skåne län, Sverige

Efter att ha snurrat runt med bilen en stund (medtotal tillit till gps:en) i Helsingborg har vi nu landat på det obemannade hotellet H5(!!!). Kvällen såg ut att bli fantastisk när vi åkte in i Skåne och även när vi körde in i parkeringshuset i Helsingborg. När vi traskade ut därifrån

Kryssning i Östra Medelhavet

Tilax på Semester , när Matte och Husse är i Grekland

Island runt på 5 dagar - sommaren 2019

Island runt på 5 dagar - sommaren 2019

21 juli 2019 - 27 juli 2019

1 dag, 1 natt i Reykjavik, 5 dagar och 4 nätters camping/vandringsresa runt Island.

Kina semestern 2019

Kina semestern 2019

13 mars 2019 - 18 april 2019

Kina semestern mars april 2019

Nijmegenmarschen 2018

Nijmegenmarschen 2018

14 juli 2018 - 21 juli 2018

Min 27:e 4-dagarsmarsch i Nijmegen ( Nederländerna ). Detta året har jag lyckats rekrytera Peter Swartling från Hemvärnets Musikkår Eslöv som ska gå för första gången.

MC RESA

MC RESA

27 maj 2018 - 9 juni 2018

Resan startar vid Helsingborgs färgeläge där båt kör oss mot Danmark sedan Mc mot Rödby och färja till Puttgarden. Här åker vi vidare mot Hamburg. Väl i Hamburg kliver vi på ett nattåg med motorcyklarna och reser till Wien. Nu börjar resan på riktigt som kommer gå västlig riktning och sedan söder ut mot Slovenien, Kroatien och Bosnien. Som jag längtar :-)

Costa Rica

Costa Rica

24 oktober 2017 - 23 mars 2018

Ett långt äventyr

Roadtrip till Åshöjden

Roadtrip till Åshöjden

30 juli 2017 - 2 augusti 2017

Det hela började för ett år sedan kanske, när Kalle var hemma hos David och råkade få syn på ett dammigt exemplar av SVTs dramatisering av Åshöjdens bollklubb på DVD. - Haha, vad kul! Kan vi inte kolla? - Klart vi ska! Och tillsammans med Jorma, Edward, bagarn, hittejoel, de livsfarliga Ruben Svarte och Kniven Jönsson samt alla andra profiler i det lilla samhället från norra Skåne startade ett episkt äventyr. - Alltså man borde nästan läsa om böckerna för att jämföra. - Ja det borde man! Det ena ledde till det andra och nu är det alltså dags att göra en tur i författaren Max Lundgrens fotspår till Åshöjden (Åsljunga) för att med egna ögon se Blåbärskungens (Lingonkungen) hus, jogga ett varv runt Kräftsjön, känna på fotbollsplanernas gräs och njuta av den vad vi tror unika och vackra naturen. Vi packar med oss fotboll, tennisracket, portabel frisbeegolfkorg och frisbeesar och sätter av söderut. Äventyret kan börja.

MC-resa till Kroatien 2017

MC-resa till Kroatien 2017

11 juli 2017 - 28 juli 2017

MC-resa till södra Kroatien, Tucepi. Där vi stannar i en vecka i en hyrd lägenhet. Därefter bär det hemåt via valda vägar bla. genom Österrike & Tyskland...Romatische Strasse mm.

Annemarie Thunström
AmiunddaPonyTail