Helsingborg

Framme i Skåne
söndag 30 juli 2017 - Helsingborg, Skåne län, Sverige

Efter att ha snurrat runt med bilen en stund (medtotal tillit till gps:en) i Helsingborg har vi nu landat på det obemannade hotellet H5(!!!). Kvällen såg ut att bli fantastisk när vi åkte in i Skåne och även när vi körde in i parkeringshuset i Helsingborg. När vi traskade ut därifrån

Hemkomst!!
fredag 28 juli 2017 - Helsingborg, Skåne län, Sverige

Idag var det dags för allra sista resdagen för denna trippen.Efter en helt suverän frukost med varma frallor, flera pålägg, ägg, frukt mm (som var framdukat på bordet med levande ljus till oss) 👏👏😊....så startar hemfärden strax efter kl.9. Vi har bokat plats på färjan Rostock-

Återtåget
lördag 22 juli 2017 - Helsingborg, Skåne län, Sverige

En nyhet till för i år: för de som åker buss, avgick den redan kl 24 på fredag kväll. Fördelen med det är att man slipper den täta trafiken på Autobahn, speciellt kring Lübeck och uppåt, och att vi kommer hem tidigare. På vägen hem stannade vi till på Calles ( en halvtimmes väg

Lennart Jönsson
LennartJ i Nijmegenmarschen 2017
Senast aktiv - från Nijmegen, Gelderland, Nederländerna
Innan nedfärd
lördag 15 juli 2017 - Helsingborg, Skåne län, Sverige

Frukost hemma i lugn och ro.Allt är färdigpackat och en koll på yr.no säger att det kan bli varmt (30°) på onsdag eftermiddag och kraftigt regn på kvällen nere i Nijmegen.Snart är det dags att lösa Melodikrysset.Återstår bara väntan och avfärd med buss från Helsingborg ikväll.

Lennart Jönsson
LennartJ i Nijmegenmarschen 2017
Senast aktiv - från Nijmegen, Gelderland, Nederländerna
Nedräkning...
tisdag 11 juli 2017 - Helsingborg, Skåne län, Sverige

Snart bär det iväg...En slutlig kontroll av den planerade resvägen.Typiskt så kom regnet precis när vi skulle sticka iväg ner till färjan i Trelleborg....😬☔️Men väl framme vid färjeläget kom solen igen...Sen "måste" vi fira...,att NU är vi på väg!! 🤗😄

Snart på väg...
fredag 31 mars 2017 - Råå, Helsingborg, Skåne län, Sverige

Packning klar, så nu bör det snart  åsta! Detta kommer att bli härligt😎

Marita Hjortenbrink
MaritaochIngeOnTour i Pilgrimsresa
Senast aktiv - från Ashdod, Israel
10 dagar kvar!
tisdag 21 mars 2017 - Råå, Helsingborg, Skåne län, Sverige

Nu börjar det kännas som att det faktiskt snart är dags! Fredag i nästa vecka bär det av, till ännu en fantastisk upplevelse (hoppas vi). Det blir många lata dagar till havs, och flera spännande, annorlunda strandhugg ☺. Längtar!

Marita Hjortenbrink
MaritaochIngeOnTour i Pilgrimsresa
Senast aktiv - från Ashdod, Israel
Packat o klart...
onsdag 4 januari 2017 - Helsingborg, Skåne län, Sverige

Nu är Hr Larsson och jag packade och klara... jag menar att efter att fixat och trixat med att packa light i flera veckor så har vi äntligen landat på 30 kilogram per person. 30 säger ni det är ju skitlätt att packa men vi har massor av klubbor och golfbollar i bagaget som ska slås bort på

Skidsemester feb 2016
lördag 27 februari 2016 - Helsingborg, Skåne län, Sverige

Vi hyrde en stuga i Lindvallen Sälfjällstorget det blev en mysig vecka med familjen och svägerskan Ingrid och son/kusin Fabian ?? Skidåkning mer för vissa eller mindre för mig?? Goda mat fikor korv/bullgrillning ute i snön och ett besök på restaurang Lammet och Grisen hann vi med också.

Anki Ågren
AnkiHbg i Lindvallen Sälen Dalarna
Senast aktiv - från Helsingborg, Skåne län, Sverige
every countdown counts
onsdag 30 mars 2016 - Helsingborg, Skåne län, Sverige

Tre ynkliga arbetspass till, sen får jag checka ut. [i]A total of twenty seven hours & eleven departures.[/i] Sju små simpla dagar, sen rullar vi ut resväskorna. But I'm not the only one counting down the days.. Längtan börjar även sakteligen att krypa sig på min andra hälft. Längtan

Isabella Postila
isabellapostila i London's Calling