Höganäs N

Resfeber
onsdag 4 september 2013 - Höganäs N, Skåne län, Sverige

Vi är nya på resedagboken,detta är en test. Reseplaneringen är i sitt slutskede. Om en vecka exakt sitter vi på planet till The Big Apple. Oerhört kul ska det bli.

Då var allt nedpackat
söndag 29 januari 2012 - Höganäs N, Skåne län, Sverige

På onsdag reser vi från Köpenhamn till New Delhi. Halv sju på morgonen går planet och ska landa ca halv tolv. Ryggsäcken är färdigpackad och den är inte riktigt så full som jag trott, vilket känns väldigt bra! Alice har redan idag har åkt till Köpenhamn för att i sista minuten fixa

Johan Davegård
johandavegard i Asien
Senast aktiv - från Hanoi, Vietnam
Uppvärmningsskrivning
söndag 18 december 2011 - Höganäs N, Skåne län, Sverige

För att inviga årets resa, vill jag också skriva några rader. Fortfarande är det ganska overkligt att vi ska resa mot värmen, för vi har precis fått en riktigt god Jullunch med allt det viktigaste som man gärna inte missar :)Så Status är tillfällig matkoma.. och snart dags för

Vår jorden-runt-resa har börjat
torsdag 8 september 2011 - Höganäs N, Skåne län, Sverige

Det är skönt att vara morgonpigg, klockan var bara 04.10 när jag steg upp,det är fortfarande mörkt här utanför fönstret.Vi bor på ett mysigt litet hotel som heter "On the beach" byn heter Cayucos, som vi kom till efer att kört bil en hel dag på Highway 1, som var en hisnande upplevelse,

PINGSTKYRKAN ON TOUR
onsdag 17 november 2010 - Höganäs N, Skåne län, Sverige

Hej igen, nu finns det lite bilder. OBS! barnbyn finns på boliviabarn.com mvh Svenne

Boliviasvenne i Pingstkyrkan on tour
PINGSTKYRKAN ON TOUR
onsdag 17 november 2010 - Höganäs N, Skåne län, Sverige

Hej, är nu hemma efter denna intressanta resa. Känner att jag inte avlutat den riktigt, eftersom jag inte skrev någonting de sista dagarna och inte skickade några bilder. Det hände ganska mycket de dagarna och i kombination med långsamt internet och upptagen hotelldator när jag kunde, så

Boliviasvenne i Pingstkyrkan on tour
kullamannens grav
onsdag 4 augusti 2010 - Höganäs N, Skåne län, Sverige

100804 tror det var i kloster vi fick veta att kaptens syster tappat propellern i köpenhamn. I höllviken upprättades kontakt med det skeppsbrutna paret ombord curazon, dom befann sig i mitten av en hamn hårt hållandes i en boj. Gun hade tyckt att det var bra att dom åtminstone hade

Ann Parhall
turild i sommartur2010
Senast aktiv - från Alicante, Valencia, Spanien
2juni
fredag 2 juli 2010 - Höganäs N, Skåne län, Sverige

I dag stämde turen vi lagt upp, så nu är vi i Mölle ännu ett häftigt ställe,det sitter en trubadur utanför serveringen å sjunger å spelar.Det har varit en helt underbar dag på havet i dag, svider i skinnet på alla man känner ju inte när det blåser hur solen tar.I morgon drar vi till

2juni
fredag 2 juli 2010 - Höganäs N, Skåne län, Sverige

Motvind och tångos
måndag 21 juni 2010 - Höganäs N, Skåne län, Sverige

Då håller första dagen på att ta slut. Började kicka mig fram strax efter 1 tiden idag, allt har flutit på bra idag om man bortser från denna eviga vind som till största delen av dagen har envisats med att blåsa en i ansiktet non stop. Jaja det har ändå gått bra, men väldigt vad

Morgan Wildmark

Indien, Vietnam, Kambodja, Malaysia, Indonesien

Australien med bästa vännerna

Australien med bästa vännerna

17 december 2011 - 16 januari 2012

1 månad i Australien med Petter o Lena. Segling och mycket sol o bad! :) Blir både djungel, storstad och barriärrev!

Jorden runt på 100 dagar med Svensson  o Hegardtsdotter

Jorden runt på 100 dagar med Svensson o Hegardtsdotter

4 september 2011 - 12 december 2011

Pingstkyrkan on tour

Pingstkyrkan on tour

28 oktober 2010 - 13 november 2010

Pingstkyrkan i Ängelholms utbytesprojekt med Bolivia. 18 personer från Ängelholm reser till Bolivia för att utbyta erfarenheter och lära av varandra med de 11 personer som var i Ängelholm i september.

sommartur2010

sommartur2010

29 juni 2010 - 29 augusti 2010

att cykla söderut, samtidigt som sture seglar söderut och att övernatta på båten, att ta oss till tyskland, upp längs östersjöns östra sida, eller mot tyskland holland, beroende på vindar och lust.

Operation Sverige

Operation Sverige

21 juni 2010 - 1 september 2010

En långdistans resa med bräda genom det avlånga landet Sverige

Jungfruturen med Nord West 420  MY5

Jungfruturen med Nord West 420 MY5

23 juni 2010 - 29 juli 2010

Medelhavet nästa!

Medelhavet nästa!

12 maj 2010 - 8 oktober 2010

I en första etapp trotsar vi kyla och regn och tar oss ner till Travemuende. Därefter tar vi oss genom Europas inland till Medelhavet. Italien är vårt tänkta slutmål innan vi vänder hemåt igen. Se även resan "Förberedelser".

Göteborg-Medelhavet sommarhalvåret 2010

Göteborg-Medelhavet sommarhalvåret 2010

15 maj 2010 - 8 oktober 2010

Vi ska åka med vår segelbåt till Medelhavet den här sommaren. Vi åker i maj så fort som vädret är tillräckligt fint. Det får inte gunga för mycket när vi ska segla från Göteborg ner till Travemuende i Tyskland. I Travemuende ska vi ta ner båtens båda master, för när vi åker på kanalerna och floderna finns det många broar som är så låga att vi inte kan ha masterna stående om vi vill komma under. Vi ska åka på grävda kanaler och på små och stora floder genom Tyskland, Luxemburg, och Frankrike. I Port ST Louis ska vi masta på för då kommer vi ut på Medelhavet och då kan vi segla igen. I Medelhavet planerar vi att segla utefter Franska och Italienska Rivieran och till öarna Elba, Korsika och Sardinien. Vi får se om det blir något annat mål också innan vi ska hem. Vi hoppas att våra vänner vill följa vår resa. Skicka gärna meddelanden också! Vår e-postadress är: [email protected] David och Emma

Jonas Lassen
Nonnelassen