Höganäs V

5 månader på resande fot
tisdag 5 juni 2012 - Höganäs V, Skåne län, Sverige

En månad spenderade vi på Thailand, tre månader jobbade vi i Australien och en månad gottade vi oss på Bali. Det blev i korta drag en resa full med nya möten och erfarenheter. Ledsen för fruktansvärd dålig uppdatering.

Jag fungerar bäst så
lördag 29 oktober 2011 - Höganäs V, Skåne län, Sverige

Jag är bäst på sista sekunden-planering. Det måste jag ge mig själv en eloge för, eller bara rejält mycket stryk. Någonstans borde jag kanske ha lärt mig att skriva en to do-lista veckorna och inte dagarna innan en resa. Men samtidigt. Jag gillar att känna lite press över att snart åka

Test
fredag 28 oktober 2011 - Höganäs V, Skåne län, Sverige

Det här inlägget är ett test för mig att se om ni (läs mamma, pappa, moster, farmor med flera) är kopplade till den här dagboken via era mailadresser.

Första inlägget
söndag 23 oktober 2011 - Höganäs V, Skåne län, Sverige

Jag ska vara helt ärlig. Att skriva på resdagbokens hemsida var inte ett självklart val från allra första början. Genom åren har jag följt vänner på deras resor genom den här sidan och tyckt att det varit lite löjligt. Varför skriva och uppdatera vart man befinner sig hela tiden,

Ton Sai to Railay
onsdag 12 januari 2011 - Höganäs V, Skåne län, Sverige

Nu sitter vi har igen. For er skull, hehe. Har inte sa mycket tid pa mig sa jag far fatta mig kort. Den 10 (tror jag, haller inte reda pa dagarna langre) akte vi fran Phi Phi (som var underbart) till Ton Sai. Hade last att det var ett najs ungdomsstalle. Nar vi kom dit insag vi att alla som var dar

Vad ar det for dag?
söndag 9 januari 2011 - Höganäs V, Skåne län, Sverige

Nu sitter jag har igen, med Amanda bredvid mig. Man kanner sig lite nordig som spanderar tid framfor datorn har men de andra ligger och vilar sa man far val passa pa. Jag ar inte sa mycket far att sova, haha. Har legat pa stranden och pressat halva dagen. Kande vi behovde battra pa brannan lite nu

From Copenhagen to Phi Phi
söndag 9 januari 2011 - Höganäs V, Skåne län, Sverige

Ja, vart ska man borja. Vara plan gick som de skulle och jag, Matte och Lollo mottes upp pa Bangkoks flygplats. Trotta och utmattade borjade vi fondera pa om vi skulle ta flyg eller buss till Phuket vilket slutade med att vi akte med en taxi till Bangkok centrum som rekomenderade oss att ta bussen.

Sista kvällen
fredag 31 december 2010 - Höganäs V, Skåne län, Sverige

Här sitter jag, tjugo minuter innan det blir ett nytt år, i pyjamasbyxor och med en syster och en halvkusin bredvid mig. Imorgonbitti åker vi, jag och Matilda. Vi blir hämtade runt kvart över sex på morgonen och åker mot Malmö där vi sen tar tåget till Kastrup (Tack älskade mamma!)

Snart är vi där
torsdag 23 december 2010 - Höganäs V, Skåne län, Sverige

Mitt första inlägg döpte jag till "Bara 2,5 månad kvar". Ha. Vadå bara? Idag är det verkligen bara 9 dagar kvar tills vi åker. Jag är nervös. Så fruktansvärt nervös. Inte för ställena vi ska till eller för folket vi kommer träffa, utan för om vi kommer att komma i tid till

Dukoral
torsdag 16 december 2010 - Höganäs V, Skåne län, Sverige

Dagarna går fort. Lite för fort. I någon konstig kombination med att dom blir längre. Jag vill ju att dessa 16 dagar ska gå fort, samtidigt som jag måste hinna fixa allt som fixas måste. Jag ser till och med fram emot att sova. Idag sprang jag ner om Helsingborgs Vaccinationsbyrå innan jag

Indien

Indien

1 november 2011 - 28 mars 2012

Ett äventyr utan förutbestämt mål, med start i Mumbai. En tanke om meditation, matuppplevelser och möten med nya vänner.

Thailand och Australien

Thailand och Australien

2 november 2011 - 26 mars 2012

Då var det dags för ännu ett äventyr! Denna gången lite längre, både i dagar och mil. Den 2 november åker jag och Gabriela till Thailand för en månads semester. Därefter åker vi vidare till Australien för att jobba och upptäcka en helt ny världsdel. När eller var vi åker efter det har vi ingen aning om, det får bli en surprise, för oss och er.

Asien 2011

Asien 2011

1 januari 2011 - 16 februari 2011

Efter många om och men har jag, Matilda och Louise bestämt oss för att spendera en och en halv månad i kontintenten Asien. Om jag inte glömmer lösenordet igen, så kommer jag att hålla er uppdaterade om var vi håller hus och vad vi gör. Läs med nöje!

Embla Hellgren
emblahellgren