Kävlinge V

Snart dags att packa väskorna!
onsdag 18 mars 2015 - Kävlinge V, Skåne län, Sverige

Nu närmar sig resan till New York med stormsteg och det är dags att ta fram packlistan och väskorna. Helgen har gått åt till att bestämma vad vi vill se och göra over there och det är nu som det börjar bli verkligt. Det finns sååå mycket man vill se och göra men vi kommer även att

Tillbaka i Sverige
söndag 28 juli 2013 - Kävlinge V, Skåne län, Sverige

Den långa dagen på autobahn blev totalt 63 mil, från Ulm till Lüneburgheden strax söder om Hamburg. Men med hjälp av filmer på paddan till barnen och talböcker åt de vuxna gick dagen snabbt. Dock blir alltid medelfarten på autobahn mycket lägre än man tror pga av alla köer och

Christer Perslöv
ChristerHelena i Roadtrip i Europa
Senast aktiv - från Stäket, Stockholms län, Sverige
1natt kvar...
söndag 16 juni 2013 - Kävlinge V, Skåne län, Sverige

Packat klart!! Nu är alla väskor packade och klara och vi är redo för avresa imorgon bitti. Vi hörs när vi landat/ kram på er alla

Nedräkningen har börjat....
torsdag 30 maj 2013 - Kävlinge V, Skåne län, Sverige

18 dagar kvar..... lite overkligt känns det allt!

fredag 29 mars 2013 - Kävlinge V, Skåne län, Sverige

Hej Kollar läget allt ok. Enbart test

Kao Tao snorkling o sol o bad
måndag 17 december 2012 - Kävlinge V, Skåne län, Sverige

Idag tog vi o hyrde 2 kayaks o paddla till andra bukten sidan om oss den heter shark bay o där ska finnas sådana men endast Anton o Rebecca såg en ,,, Snrklade där men var ej så mkt fisk då tog av hemåt igen o innan vår beach finns där en lite stran som heter Freedom beach där innan var

Kao Tao
söndag 16 december 2012 - Kävlinge V, Skåne län, Sverige

Idag tog vi båten från Koh Phangan o till Ko tao ! I väntan på båten blev det yatzy o backgammon osom tidsfördriv . 1 timme på båten m lite regn när vi närmade oss Ko tao .. Men när vi kom till resorten så kom solen ... Så det blev lunch o sen beachen super fint o så gött.... O EN

Koh Phangan m adventure..
lördag 15 december 2012 - Kävlinge V, Skåne län, Sverige

Idag vakna vi rätt trötta världens åsk oväder i natt /morse mulrade rätt rejält men när vi vaknade började det lätta o solen stack igenom molnen Frukost o upp på mopparna o iväg. Först till stan för apotek Anton ont i halsen in där fick antibiotika direkt 1 tab om den 5 dagar .. Sen

äventyrs dag.
fredag 14 december 2012 - Kävlinge V, Skåne län, Sverige

hejsan svejsan. Jag och Anton blev väckta imorse av Carina och Claes. Vi gick ner för att äta frukost. Jag ät pannkakor med nutella MUMS!! Anton åt joggi, och carina och claes åt lite mer åt dem Amerikanska hållet ;) Sen tog vi på oss väntade på att det skulle sluta regna och gick in

Koh Phangan
torsdag 13 december 2012 - Kävlinge V, Skåne län, Sverige

Imorse blev det go frukost sen poolbad 2 timmar sen taxi till piren för Katamaran till Koh Phangan o resort Baan manali. Moppe taxi för oss till hotellet...en upplevelse.. Check in o dopp i havet..eftermiddagen har bara softats på resort terasen m kort spel o frukt drinkar. Samt lär oss lite

New York, Manhattan

New York, Manhattan

27 mars 2015 - 5 april 2015

Nu är det snart dags att packa väskorna igen för vår nästa resa till USA, den här gången blir det New York! Vi ser verkligen fram emot att få finnas mitt i vimlet av glitter & glamour eller kanske närmare bestämt avgaser och stress, hur som helst så blir det säkert en fantastisk upplevelse alla sätt o vis. Vill ni får ni gärna följa oss här på dagboken. Vi hörs!

Roadtrip i Europa

Roadtrip i Europa

29 juni 2013 - 31 juli 2013

Med husbil i Europa - Kroatien tur och retur.

17 juni 2013 - 8 juli 2013

Hej Har idag planerat och gått igenom resans budget och sevärdheter.

Thailand 3 Carina Claes Anton Rebecca

Thailand 3 Carina Claes Anton Rebecca

10 december 2012 - 31 december 2012

Resa till Thailand o de 3 öarna K Samui -K Phangan-K Tao....

Sommaren 2012

Sommaren 2012

22 juli 2012 - 5 augusti 2012

Årets husbilssemester

Sydostasien och vidare!

Sydostasien och vidare!

14 mars 2012 - 18 maj 2012

Den 14 mars beger jag och min före detta kollega Isabella oss på ett äventyr till Sydostasien med beräknad hemkomst 18 maj. Välkommen att hålla koll på vad vi besöker och hur det går för oss på andra sidan jorden! Kramar :)

Söderut

Söderut

11 september 2011 - 1 maj 2012

Vår husbil och vi lämnar regn och rusk i Sverige. Hoppas på sol och värme nere vid medelhavet.

Backpack Asien

Backpack Asien

6 september 2011 - 29 februari 2012

Resa genom Asien med start i Moskva med transsibiriska järnvägen, stop i Irkutsk och Ulaanbaatar, slutstation Beijing den 25 sep. Resan går sedan vidare till Sydkorea och Japan för att senare avslutas i Sydostasien.

Sydamerika

Sydamerika

7 juli 2011 - 27 juli 2011

Reseplanen ser ut som följer... Furulund Köpenhamn Lissabon Brasilien:Rio,Iguazu Argentina:Salta,Buenos Aires Uruguay:Colonia Chile:Santiago,San Pedro de atacama,Påskön Köpenhamn Furulund

Thailand

Thailand

13 januari 2011 - 5 februari 2011

Åker ner till moster och morbror för att hälsa på! Min kusin Sara och hennes kompis Jessica är redan nere, med tjejerna ska Thailand utforskas! Ska bli sjuuuukt kul!

Zenita Jensen
zenitaj