Kristianstad

Barcelona - Stockholm- Kristianstad
lördag 28 april 2018 - Kristianstad, Skåne län, Sverige

Hemåt via Barcelona och Stockholm.Efter ett och ett halvt dygns avslutande medelhavskryssning var det avmönstring i Barcelona.Bussar mötte upp och tog oss svenskar, ca 280 personer, med på en trevlig rundtur i staden. I vår buss hade vi en mycket duktig svensk guide som presenterade stadens

ewaleo i Kryssning i Karibiska Havet
Hemma igen.
fredag 9 mars 2018 - Kristianstad, Skåne län, Sverige

Hemma igen!Strålande sol och 7 grader varmt när vi kom till Kristianstad den 6 mars! Härligt.I Abu Dhabi har vi haft en behaglig tillvaro, sol och bad och avkoppling mitt i storstaden.Det finns en hel del att fundera på, de otroligt påkostade byggnaderna, vägarna m.m. och samtidigt många

ewaleo i Sol och värme i Abu Dhabi
Senast aktiv - från Kristianstad, Skåne län, Sverige
Det blev ca 300 km totalt...
fredag 11 augusti 2017 - Kristianstad, Skåne län, Sverige

Ja nu är vi hemma igen...de två sista etapperna var Kristianstad-Brösarp och Brösarp- Simrishamn.Sträckan till Åhus-Rigeleje gick förbi Ålakusten...var lätt och lite hemmatam för mig...innan dess bjöd Ylva på glass på Torget i Åhus..men från Rigeleje kom stigningen upp mot

Lite mer än halvvägs...
onsdag 9 augusti 2017 - Kristianstad, Skåne län, Sverige

Hej...nu har vi cyklat i tre dagar. Ca 6-7 mil om dagen. Väldigt lite regn men idag fick vi några stänk i närheten av Sölvesborg, annars superfint cykelväder. Naturen varierar, från den mörka småländska skogen till de öppa landskapen.I början av Sydostleden i Växjö kommun var det

Hemma igen.
söndag 2 april 2017 - Kristianstad, Skåne län, Sverige

Hemma igen. ( 28/3 2017).Även den sista dagen (27/3) på vår Asiensemester var solig och varm.Vi har haft det mycket skönt, inte en enda dag utan solsken. Ibland lätta moln och t.o.m. regnstänk i någon minut. Åska och regn några nätter. Varmt, på slutet nästan för varmt, men härlig

ewaleo i Öar i Thailand och Vietnam
måndag 20 mars 2017 - Kristianstad, Skåne län, Sverige

Kristianstad är en kommun i nordöstra Skåne som gränsar till Blekinge och södra Småland. Staden har en yta på 1 346 kvadratkilometer och är mest känd för sin natur, inte minst sina vattendrag. I jämförelse med andra kommuners yta är Kristianstad den största kommunen i Skåne, trots

Startdag
fredag 7 oktober 2016 - Kristianstad, Skåne län, Sverige

Startdag torde bli 15 oktober med färja Trelleborg-Rostock

Jan-Erik Janson
Jke i Spanien 2016/17
Senast aktiv - från Boden, Norrbottens län, Sverige
Albanien och Korfu och lek med Signe o Viktor

Min resa till Albanien och Corfu 2016-07-20--31 Jag startade med en flygresa med Norwegian från Köpenhamn via Oslo-Corfu. Lite onödigt lång, men… I Corfu tog jag en båt över till Sarande i Albanien. En liten behaglig tur på ca 1,5 tim. Inpasseringen genom passkontrollen var lite trög, men

Jonny Persson
Malte i Albanien 2016
Heraklion, Kreta

Heraklion, Kreta. 19/4. Vi hade lugnt och skönt väder när vi kryssade från Port Said till Kreta. Något svalare men 25 grader på soldäck var inget att klaga på. Dagen i Heraklion blev en mycket skön promenaddag i den gamla staden innanför

Ewa Thulin
ewaleo i Kryssning Jorden runt.
Kryssning i Karibiska Havet

Kryssning i Karibiska Havet

2 april 2018 - 22 april 2018

Flyg från Arlanda till Dominikanska Republiken där vi går ombord på Costa Pacifica i La Romana. Två dygn i DR, La Romana och Catalina Island. Besöker därefter under en vecka öarna: St. Kitts, St. John´s, Martinique, Guadeloupe, St. Lucia och Barbados. Sedan följer sex dygn till havs då vi korsar Atlanten. Stannar till i St. Cruz (Teneriffa), fortsätter till Malaga och avslutar i Barcelona. Heldag där innan vi flyger "hem" till Stockholm.

Sol och värme i Abu Dhabi

Sol och värme i Abu Dhabi

13 februari 2018 - 6 mars 2018

Flyg till Dubai. Bil till Abu Dhabi. Inga planerade utfärder men det hoppas vi att det ska bli.

Cykling på Sydostleden i södra Sverige

Cykling på Sydostleden i södra Sverige

7 augusti 2017 - 7 augusti 2017

https://sydostleden.se/ Här kan Du se den 270km långa leden. Ylva och jag cyklar den från Växjö till Simrishamn. Den passerar igenom många av de platser där jag har "mycket förflutit". Ungdomsdanserna i Växjö, scoutläger i Blidingsholm, Åkeholm, Mörrumsån där jag varit "hemmensägare" och fiskat lax i ca 20 år, hotel Walhall där jag konfererat med julbord och nuförtiden har jag återupptagit dansen i Mörrums folkets park och så Kristianstadstrakten ner mot Simrishamn är ju min hemmaplan...men det blir flera nya cykel-bana-avsnitt som jag inte cyklat på. Kanske kommer Radio Kristianstad med på resan? Roligt skall det bli...så välkommen!

13 mars 2017 - 20 mars 2017

Öar i Thailand och Vietnam

Öar i Thailand och Vietnam

9 januari 2017 - 28 mars 2017

Vi besöker Koh Chang, Koh Kood i Thailand samt Saigon och Phu Quoc i Vietnam.

Spanien 2016/17

Spanien 2016/17

7 oktober 2016 - 17 april 2017

Husbil genom europa och vinte i Spanien/Portugal

Albanien 2016

Albanien 2016

20 juli 2016 - 31 juli 2016

Välkomna till Albanien! Jag flyger till Korfu. Sedan åker jag båt till Saranda i Albanien. Det bor ca 3 mijl invånare i landet och Albanien är ungefär så stort som Småland. Jag är mest intresserad av kuststräckan norr och söder om Sarande. Ksamil, Himare är platser jag tänker besöka. Jag kommer att leka med några av mina barnbarn under resans gång. Välkomna att följa med! Jonny P

Kryssning Jorden runt.

Kryssning Jorden runt.

5 januari 2016 - 23 april 2016

Flyg till Milano, övernattning. Bil till Savona där vi går ombord på Costa Luminosa. Vår kryssning går först till Marseille, Barcelona,Lanzarote och Kap Verde. Vi korsar Atlanten och följer sedan Sydamerikas östra kust från Recife till "Hornet". Vi går iland på totalt 8 ställen utmed kusten. Vi följer sedan Chiles kust norrut, går iland på 4 olika ställen. Sedan går vi till Påskön där vi stannar i 2 dagar. Sällskapsöarna kommer vi till efter 4 dygn till havs. Fyra olika öriken besöker vi där under 8 dygn. Nya Zealand och Australien står sedan på tur, besök i 3 städer. Sju dygn till havs, Indiska Oceanen, sedan kommer vi till Sri Lanka och därefter väntar Indien. Vi fortsätter sedan till Förenade Arabemiraten, Petra i Jordanien, Suezkanalen och tillbaka till Medelhavet. Vi besöker Kreta och Sicilien samt Citavecchia (med utflykt till Rom). I Savona sluts cirkeln.

Öriken i Indiska Oceanen

Öriken i Indiska Oceanen