Kristianstad Ö

Vecka 1
söndag 6 december 2015 - Kristianstad Ö, Skåne län, Sverige

Hej nu har jag kommit en bit på vägen i min Rosa Bussar resa. Efter att ha landat med flyget som tog tolv timmar från Amsterdam till Quito på söndagseftermiddagen lokal tid blev det buss till hotellet och incheckning i delade rum. Jag hamnade ihop med "reservbusschauffören" som är en trevlig

Nils-Arne Engsrö
nilsa_13 i Sydamerika Rosa bussar
Senast aktiv - från Kande Beach, Norra regionen, Malawi
Åhus
lördag 18 juli 2015 - Kristianstad Ö, Skåne län, Sverige

Frukost och sen mot Lions loppis som de har varje lördag, galet stort! Kaos. Massa folk. Hittade lite böcker iaf. Åkte tillbaka till stugan och sov en stund, gött. Käkade rotfruktsgratäng med grillad kyckling. Gick en kvällsgeocachingpromme utmed vattnet och sen duschade jag i deras

J N
jenyw i Sverigeroadtrip 2015
Senast aktiv - från Göteborg, Västra Götalands län, Sverige
Ett kärt återseende
lördag 3 januari 2015 - Kristianstad Ö, Skåne län, Sverige

Då var det dags att uppdatera våran kära blogg, inte en dag försent och det får jag ta på mig. Min förhoppning är iallafall att dagens inlägg ger rogivande och intressant läsning.För närvarande är vi bosatta på Langkawi som är en ö tillhörande Malaysia och första intrycket är att

Dagboken har återuppstått!
torsdag 11 december 2014 - Kristianstad Ö, Skåne län, Sverige

Hej alla läsare. Senast ni hörde från oss levde vi lyxliv i privat villa i Seminyak. Huset har vi sen nästan 2 veckor sedan lämnat bakom oss. Det blev totalt 2 veckor i seminyak med väldigt varierande väderlek. Biljetten var bokad av våra nya kompisar nere i skjulet, dvs resebyrån. Vi

Senast aktiv - från Kristianstad Ö, Skåne län, Sverige
..och så kom första stranddagen
torsdag 20 november 2014 - Kristianstad Ö, Skåne län, Sverige

Idag stod stranden på schemat, med Kuta Beach som huvudmål. Efter ett par minut i taxi anländer vill till stranden och möts direkt upp av några snubbar som erbjuder oss solstolar och surflektioner till ett alldeles för högt pris. Vi tog en snabb diskussion och kom fram till att ta stolarna

Äntligen framme på Bali
onsdag 19 november 2014 - Kristianstad Ö, Skåne län, Sverige

Nu är vi äntligen framme på Bali efter lång en oerhört lång resa. Med Thoresson i framsätet påväg mot hotellet kunde inget gå fel. Väl framme på hotellet möts vi upp av ett gäng trevliga balineser som gärna hjälper till att ta våra väskor. Efter ett snabbt dopp i poolen beger vi

ett år. sex månader.
onsdag 3 september 2014 - Kristianstad Ö, Skåne län, Sverige

Herre. Min. Gud. Ett år. Ett år är det sen jag åkte till Australien, precis. Den tanken är lika häftig som den är skrämmande. Sex månader. Sex månader har jag varit hemma nu. Tiden har sprungit för fort för att jag ska hinna med. Jag ser verkligen tillbaka på mina sex månader

Roxanne Ahlenius
roxxiea i roxxieainaussie
Senast aktiv - från Dublin, County Dublin, Irland
Hemma
fredag 31 januari 2014 - Kristianstad Ö, Skåne län, Sverige

Hej på er alla då resedagboken är så strulig så är det inte lätt att få iväg inlägg plus bilder så vi gav upp. Jag hoppas verkligen dom gör nåt åt det då vi gillar att dela med oss av våra resor. Nästa resa kommer gå till Skottland och då hoppas vi kunna uppdatera oss mer

Reneé Bertilsson
Reneebertilsson i Thailand :)
Senast aktiv - från Ko Lanta Noi, Krabi, Thailand
Dab Före Dopparedan
söndag 19 januari 2014 - Kristianstad Ö, Skåne län, Sverige

Jaaaaa! Så var det äntligen dags för resa Vi lyfter från Kastrup i morgon Måndag kl. 14:00 till Bangkock för att sedan byta flyg till Saigon vi är framme vid 08:00 tiden lokal tid 02:00 svensk tid Jag hoppas fotoinlägg skall funka, annars blir det bara text Ha det bra ALLA Vietnamgänget

keitski

Senast aktiv - från Koh Chang Tai, Trat, Thailand
Sydamerika Rosa bussar

Sydamerika Rosa bussar

29 november 2015 - 25 januari 2016

Rosa bussarna Ecuador-Peru-Bolivia-Paraguay-Brasilien med bl.a. vandring på Inkaleden till Machu Picchu, Titicacasjön, saltöknen Salar de Uyuni, Iguaçufallen i Brasilien och Rio de Janeiro med Kristusstatyn och Copacabana.

Sverigeroadtrip 2015

Sverigeroadtrip 2015

9 juli 2015 - 21 juli 2015

Göteborg - Hjo - Örebro - Stockholm - Norrköping - Västervik - Oskarshamn - Kalmar - Öland - Karlskrona - Åhus - Lund - Göteborg

Asien

Asien

18 november 2014 - 25 februari 2015

Vietnam, Cho Shang Thailand

Vietnam, Cho Shang Thailand

20 januari 2014 - 10 februari 2014

Hej alla! Eftersom det är fyra veckor kvar till vår nästa resa, och det brukar jag vara tidig med att tala om, så är det detta som kommer att ske Vi flyger från Kastrup den 20/1 2014 kl 14:00 till Bangkock och byter plan till Ho Chi Minh City i Vietnam c:a 13 tim. Här blir det ett digert program i två veckor Vi skall åka kanot i Mekongdeltat bl.a. Efter att ha sett Saigon ( Ho Chi Minh ) i tre dagar flyger vi till Hue mitten av Vietnam norrut. Här blir det också mycket att uppleva, men även Sol o bad Vi skall bl:a lära oss att laga Vietnamesisk mat Dag 10 flyger vi till Hanoi där vi tillbringar resten av resan i Vietnam. Här skall vi ut på Ha Long Bay ( skyddat av UNESCO ) Med över 3000 sockertoppsöar på en Kinesisk Djonk ( typ segelbåt ) med en övernattning ombord. Detta är bara jättelite av det vi får uppleva på vår resa i Vietnam Vi avslutar vår resa med en vecka på Kho Chang i sydöstra Thailand Vi som åker är. Ann-Kristin, Eva, Eleonor, Kjell och Keith Vi hör av oss Govänner Keith

Thailand :)

Thailand :)

29 december 2013 - 19 januari 2014

Åker med Lars till Thailand, först 3 dagar i Bangkok sen vidare till Koh Lanta :)

roxxieainaussie

roxxieainaussie

3 september 2013 - 15 december 2015

roxxieainaussie - hur länge jag ska stanna vet jag inte själv. men dit [b]ska[/b] jag. jag ska se det jag vill se och göra det jag vill göra. inga krav. inga måsten. bara åk.

Tour de l'Europe

Tour de l'Europe

4 juli 2013 - 24 juli 2013

Deutschland, France, España, Italia...

Florida 2013

Florida 2013

7 mars 2013 - 22 mars 2013

Då var det dax igen att ta en tur till USA. Denna gången går resan till Florida. 5 dagar i Orlando med besök på Daytona Bike Week m,m. Sen fortsätter vi till Fortlauderdale i 5dagar här blir det mest sol och bad. En lite tur till Everglades och krokodilerna hinner vi nog också..Sen avslutar vi resan på Keywest ett par dagar och sen blir det hemresa från Miami...

Malaysia

Malaysia

17 januari 2013 - 1 februari 2013

Hej igen! Ett år sedan sist och ny resa på gång. I dag om fyra veckor sitter vi från Kenyaresan på tåget till Köpenhamn o Kastrup för att ta oss via Amsterdam ner till Malaysia. Vår resa startar med två dagar i Singapor, vidare med tåg upp till Malacka en natt, därefter med buss till Kuala Lumpur en natt. Från Kuala Lumpur med buss o båt in i Regnskogen och till Taman Negara nationalpark i tre dagar, där vi bl.a. skall gå på världens längsta hängbrosystem 40 meter uppe bland trädtopparna med mycket vilda djur, får vi hoppas. Vi tar oss tillbaka till Kuala Lumpur och flyger därifrån upp till ön Langkawi i norra Malaysia och tar det lugnt i sex dagar men det fins mycket att hitta på även här. Så blir det och nästa gång vi hörs på tetta sätt kan bli från Singapor Ha det bra tills vi hörs Kenyafararna!

Australien

Australien

9 december 2012 - 8 januari 2013

Efter många månaders längtan sitter vi nu på tåget ner till Kastrup. Eftersom de varnar för snöoväder valde vi att ta ett tidigare tåg. Nu bär det iväg till Australien, via London och Singapore. Vi har några timmar på resande fot framför oss innan vi landar i Sydney.

Jan-Erik Persson
Jeppe49