Kristianstad

Lite mer än halvvägs...
onsdag 9 augusti 2017 - Kristianstad, Skåne län, Sverige

Hej...nu har vi cyklat i tre dagar. Ca 6-7 mil om dagen. Väldigt lite regn men idag fick vi några stänk i närheten av Sölvesborg, annars superfint cykelväder. Naturen varierar, från den mörka småländska skogen till de öppa landskapen.I början av Sydostleden i Växjö kommun var det

Hemma igen.
söndag 2 april 2017 - Kristianstad, Skåne län, Sverige

Hemma igen. ( 28/3 2017).Även den sista dagen (27/3) på vår Asiensemester var solig och varm.Vi har haft det mycket skönt, inte en enda dag utan solsken. Ibland lätta moln och t.o.m. regnstänk i någon minut. Åska och regn några nätter. Varmt, på slutet nästan för varmt, men härlig

ewaleo i Öar i Thailand och Vietnam
Vandring i Kristianstad och Bromölla
måndag 20 mars 2017 - Kristianstad, Skåne län, Sverige

Kristianstad är en kommun i nordöstra Skåne som gränsar till Blekinge och södra Småland. Staden har en yta på 1 346 kvadratkilometer och är mest känd för sin natur, inte minst sina vattendrag. I jämförelse med andra kommuners yta är Kristianstad den största kommunen i Skåne, trots

Startdag
fredag 7 oktober 2016 - Kristianstad, Skåne län, Sverige

Startdag torde bli 15 oktober med färja Trelleborg-Rostock

Jan-Erik Janson
Jke i Spanien 2016/17
Senast aktiv - från Boden, Norrbottens län, Sverige
Albanien och Korfu och lek med Signe o Viktor

Min resa till Albanien och Corfu 2016-07-20--31 Jag startade med en flygresa med Norwegian från Köpenhamn via Oslo-Corfu. Lite onödigt lång, men… I Corfu tog jag en båt över till Sarande i Albanien. En liten behaglig tur på ca 1,5 tim. Inpasseringen genom passkontrollen var lite trög, men

Jonny Persson
Malte i Albanien 2016
Heraklion, Kreta

Heraklion, Kreta. 19/4. Vi hade lugnt och skönt väder när vi kryssade från Port Said till Kreta. Något svalare men 25 grader på soldäck var inget att klaga på. Dagen i Heraklion blev en mycket skön promenaddag i den gamla staden innanför

Rom och sedan hem.

Rom. 22/4. Sista utflyktsdagen stod Rom på agendan. Costa Luminosa angjorde kaj i Roms hamnstad Civitavecchia där ett mäktigt gammalt fort drog till sig blickarna. Till Rom hade vi 1,5 timmars bussfärd genom ett vackert, böljande landskap med vinodlingar och vårgrönska.

Catania och Etna på Sicilien

Catania och Etna på Sicilien. 20/4. Vi kryssar i lite svalare väder och dessutom i ett hav med lite vågor! En dag lämplig att börja sortera ut det som inte ska med hem. När vi lämnade Sverige hade vi packning på 2x23 kg (förutom handbagage), exakt tillåten vikt. En del inköp har vi gjort

Avslutar resa.

När nästa resa närmar sig är det definitivt dags att avsluta årets resa!

ewaleo i Öriken i Indiska Oceanen