Kristianstad

Öar i Thailand och Vietnam

Öar i Thailand och Vietnam

9 januari 2017 - 28 mars 2017

Vi besöker Koh Chang, Koh Kood i Thailand samt Saigon och Phu Quoc i Vietnam.

Spanien 2016/17

Spanien 2016/17

7 oktober 2016 - 17 april 2017

Husbil genom europa och vinte i Spanien/Portugal

Albanien 2016

Albanien 2016

20 juli 2016 - 31 juli 2016

Välkomna till Albanien! Jag flyger till Korfu. Sedan åker jag båt till Saranda i Albanien. Det bor ca 3 mijl invånare i landet och Albanien är ungefär så stort som Småland. Jag är mest intresserad av kuststräckan norr och söder om Sarande. Ksamil, Himare är platser jag tänker besöka. Jag kommer att leka med några av mina barnbarn under resans gång. Välkomna att följa med! Jonny P

Kryssning Jorden runt.

Kryssning Jorden runt.

5 januari 2016 - 23 april 2016

Flyg till Milano, övernattning. Bil till Savona där vi går ombord på Costa Luminosa. Vår kryssning går först till Marseille, Barcelona,Lanzarote och Kap Verde. Vi korsar Atlanten och följer sedan Sydamerikas östra kust från Recife till "Hornet". Vi går iland på totalt 8 ställen utmed kusten. Vi följer sedan Chiles kust norrut, går iland på 4 olika ställen. Sedan går vi till Påskön där vi stannar i 2 dagar. Sällskapsöarna kommer vi till efter 4 dygn till havs. Fyra olika öriken besöker vi där under 8 dygn. Nya Zealand och Australien står sedan på tur, besök i 3 städer. Sju dygn till havs, Indiska Oceanen, sedan kommer vi till Sri Lanka och därefter väntar Indien. Vi fortsätter sedan till Förenade Arabemiraten, Petra i Jordanien, Suezkanalen och tillbaka till Medelhavet. Vi besöker Kreta och Sicilien samt Citavecchia (med utflykt till Rom). I Savona sluts cirkeln.

Öriken i Indiska Oceanen

Öriken i Indiska Oceanen

6 januari 2015 - 16 mars 2015

Zambia

Zambia

13 september 2014 - 9 november 2014

Vi: Maja och Ea tar den fantastiska chansen vi har att få göra en av våra sjuksköterskepraktiker i ett annat land. Eftersom att Maja alltid haft en längtan att vara tillbaka i Afrika, och Ea inte heller har något emot att testa på detta äventyr, så har vi valt att förlägga dessa 8 veckor i Zambia! Det är med förväntansfulla, nervösa och glada känslor som vi nu packar våra stora väskor fulla med allt från sjukvårdskläder och skolböcker till myggnät och knäckebröd! Vi blir glada om ni vill hänga med här i vad vi har för oss! Vi ska göra vårt bästa för att uppdatera med jämna mellanrum, vilket innefattar böner om ett inte allt för segt internet ;) Hakuna matata!

Norge

Norge

1 augusti 2014 - 3 augusti 2014

Har länge sett fram emot att få besöka våra fina vänner i Norge. På en ö söder om Bergen - Fonno, gick resan denna gång. Malena, Christer, Whilmer, Christer och jag.

2014

2014