Västra Boulevarden 4

Albanien och Korfu och lek med Signe o Viktor

Min resa till Albanien och Corfu 2016-07-20--31 Jag startade med en flygresa med Norwegian från Köpenhamn via Oslo-Corfu. Lite onödigt lång, men… I Corfu tog jag en båt över till Sarande i Albanien. En liten behaglig tur på ca 1,5 tim. Inpasseringen genom passkontrollen var lite trög, men

Jonny Persson
Malte i Albanien 2016
Heraklion, Kreta

Heraklion, Kreta. 19/4. Vi hade lugnt och skönt väder när vi kryssade från Port Said till Kreta. Något svalare men 25 grader på soldäck var inget att klaga på. Dagen i Heraklion blev en mycket skön promenaddag i den gamla staden innanför

Rom och sedan hem.

Rom. 22/4. Sista utflyktsdagen stod Rom på agendan. Costa Luminosa angjorde kaj i Roms hamnstad Civitavecchia där ett mäktigt gammalt fort drog till sig blickarna. Till Rom hade vi 1,5 timmars bussfärd genom ett vackert, böljande landskap med vinodlingar och vårgrönska.

Catania och Etna på Sicilien

Catania och Etna på Sicilien. 20/4. Vi kryssar i lite svalare väder och dessutom i ett hav med lite vågor! En dag lämplig att börja sortera ut det som inte ska med hem. När vi lämnade Sverige hade vi packning på 2x23 kg (förutom handbagage), exakt tillåten vikt. En del inköp har vi gjort

Avslutar resa.

När nästa resa närmar sig är det definitivt dags att avsluta årets resa!

ewaleo i Öriken i Indiska Oceanen
Albanien 2016

Albanien 2016

20 juli 2016 - 31 juli 2016

Välkomna till Albanien! Jag flyger till Korfu. Sedan åker jag båt till Saranda i Albanien. Det bor ca 3 mijl invånare i landet och Albanien är ungefär så stort som Småland. Jag är mest intresserad av kuststräckan norr och söder om Sarande. Ksamil, Himare är platser jag tänker besöka. Jag kommer att leka med några av mina barnbarn under resans gång. Välkomna att följa med! Jonny P

Kryssning Jorden runt.

Kryssning Jorden runt.

5 januari 2016 - 23 april 2016

Flyg till Milano, övernattning. Bil till Savona där vi går ombord på Costa Luminosa. Vår kryssning går först till Marseille, Barcelona,Lanzarote och Kap Verde. Vi korsar Atlanten och följer sedan Sydamerikas östra kust från Recife till "Hornet". Vi går iland på totalt 8 ställen utmed kusten. Vi följer sedan Chiles kust norrut, går iland på 4 olika ställen. Sedan går vi till Påskön där vi stannar i 2 dagar. Sällskapsöarna kommer vi till efter 4 dygn till havs. Fyra olika öriken besöker vi där under 8 dygn. Nya Zealand och Australien står sedan på tur, besök i 3 städer. Sju dygn till havs, Indiska Oceanen, sedan kommer vi till Sri Lanka och därefter väntar Indien. Vi fortsätter sedan till Förenade Arabemiraten, Petra i Jordanien, Suezkanalen och tillbaka till Medelhavet. Vi besöker Kreta och Sicilien samt Citavecchia (med utflykt till Rom). I Savona sluts cirkeln.

Öriken i Indiska Oceanen

Öriken i Indiska Oceanen

6 januari 2015 - 16 mars 2015

Zambia

Zambia

13 september 2014 - 9 november 2014

Vi: Maja och Ea tar den fantastiska chansen vi har att få göra en av våra sjuksköterskepraktiker i ett annat land. Eftersom att Maja alltid haft en längtan att vara tillbaka i Afrika, och Ea inte heller har något emot att testa på detta äventyr, så har vi valt att förlägga dessa 8 veckor i Zambia! Det är med förväntansfulla, nervösa och glada känslor som vi nu packar våra stora väskor fulla med allt från sjukvårdskläder och skolböcker till myggnät och knäckebröd! Vi blir glada om ni vill hänga med här i vad vi har för oss! Vi ska göra vårt bästa för att uppdatera med jämna mellanrum, vilket innefattar böner om ett inte allt för segt internet ;) Hakuna matata!

Norge

Norge

1 augusti 2014 - 3 augusti 2014

Har länge sett fram emot att få besöka våra fina vänner i Norge. På en ö söder om Bergen - Fonno, gick resan denna gång. Malena, Christer, Whilmer, Christer och jag.

2014

2014

3 april 2014 - 30 december 2014

Foto från 2014.

Lombok-Bali-Singapore

Lombok-Bali-Singapore

14 juni 2014 - 5 juli 2014

Jag, Gustaf, Herman och Jesper åker till Lombok, Bali och Singapore!

Ewa och Leo i Burma och Thailand

Ewa och Leo i Burma och Thailand

16 januari 2014 - 25 mars 2014

Sol och bad i Burma, 14 dagar. Rundresa med svensk grupp i "De gyllene pagodernas land", Burma. Vi fortsätter med gruppen till Bangkok, där våra vägar skiljs. Vi åker till sol och bad på tre olika platser i Thailand (Khao Lak, Koh Lanta, Phuket Surin.

Israel/Palestina/Jordanien

Israel/Palestina/Jordanien

9 april 2014 - 22 april 2014

Hälsar på Agnes, springer lopp i Betlehem, turistar runt i området, åker till Petra och Wadi Rum i Jordanien, kollar in döda havet Jerusalem och Tel Aviv. Blir grymt bra!

Jonny Persson
Malte