Landskrona

Avresa mot Landskrona och Gdynia
lördag 17 juni 2017 - Landskrona, Skåne län, Sverige

Tog bilen klockan 12 från Bergshamra mot Landskrona och båten mot Gdynia. Stannade på Decathlon, Biltema, Dollar Store och McDonalds för påfyllnad av proviant. Däckade 23.00 på båten heeelt slut...

Hakuna matata
lördag 21 januari 2017 - Landskrona, Skåne län, Sverige

Nu bär det snart av! Vi tar tåget från Landskrona kl. 14.23, sedan flyget från Kastrup kl. 18.00, mellanlandar i Istanbul, är framme i Kapstaden kl. 13.00 imorgon. Lets go! /Anna

Ronjaanna
ronjaanna i Panthera Africa
Senast aktiv - från Kapstaden, Västra Kapprovinsen, Sydafrika
Resfeber utan feber?
torsdag 26 februari 2015 - Landskrona, Skåne län, Sverige

Hej, längesedan nu men tänkte nog försöka skriva lite här under vår resa i Indien. Ett nytt resmål med förhoppningsvis många nya intryck, upplevelser och erfarenheter. Har sovit i nästan fyra timmar, klockan ringer inte förrän 5 men jag vaknade pigg för en halvtimme sedan, gissar att

Adelen Nilsson
Adelen i Welcome to India!
Då börjar resan.
fredag 7 november 2014 - Landskrona, Skåne län, Sverige

Första dagen på länge som klockan väcker mig utan att jag är dödstrött, det måste vara ett tecken. Då börjar snart resan. 12:30 lyfter planet från Kastrup. En flight på 12 timmar till Singapore. 2 timmar mellanlandning. Sen återstår bara 8 timmar innan jag äntligen är i

Zveg i Aus n' Tassie
30 September
tisdag 30 september 2014 - Landskrona, Skåne län, Sverige

30 september Idag har vi fått allt klart med husbilen. Det hydrauliska stödbenet är på plats igen efter renovering. Den gånga helgen fördrev vi med ett besök på Tönnersjö golfbana, utanför Laholm. Vi spelade i halv storm. Kommer speciellt ihåg ett par 4-hål på 418 m. från gul tee och

Rolf Erlandsson
RoBM i Höstresa 2014
Senast aktiv - från Hudiksvall SV, Gävleborgs län, Sverige
Crossing borders
söndag 13 juli 2014 - Landskrona, Skåne län, Sverige

Idag hade vi ställt klockan för att komma iväg lite tidigare. Vi hade bestämt oss för att bränna på lite. Ett stopp är planerat till Flensburg som ligger på gränsen mellan Tyskland och Danmark för lite bordershopping. Allt gick kanon och tiden går fort med ljudboken. Vid lunch var vi

Start
söndag 12 januari 2014 - Landskrona, Skåne län, Sverige

Så var det dags för vinterns solresa till Thailand. Flyget går 20.00 Söndag kväll från Kastrup och vi landar 15.05 på måndag den 13:e lokal tid i Bangkok. Därefter förbeställd taxi 23 mil direkt till Bann Pantai Resort i Cha Am där vi stannar i 16 nätter. Kolla länken så ser ni

Anne & Leif Thorsell
lathor i Thailand 2014
Senast aktiv - från Landskrona N, Skåne län, Sverige
Resplanen
torsdag 26 december 2013 - Landskrona, Skåne län, Sverige

1 San Francisco USA 28 - dec 3 - jan 2 Quito Ecuador 3 - jan 6 - jan 3 Galapagos Ecuador 6 - jan 16 - jan 4 Machu Picchu Peru Mellan 3-5 oplanerat Peru, Bolivia, Chile 5 Ushuaia Argentina 22 - feb 23 - feb 6 Söden om södra polcirkeln Syd Polen 23 - feb 7 - mar 7 Buenos Aires Argentina 18 -

Zveg i In search of the South American Pole
Då bär det av.
lördag 17 augusti 2013 - Landskrona, Skåne län, Sverige

En ganska human tid att gå upp kl 08:00. Idag blir det att åka tåg, tåg, buss, tåg, tåg. Trekkplan: 17 aug Lund - Abisko 18 aug Abisko - Abiskojaure 15 km 4-6 h 19 aug Abiskojaure - Alesjaure 20 km 6-8 h 20 aug Alesjaure - Tjäktja 13 km 4-5 h 21 aug

Zveg i Kungsleden
Tillbakablick på resan
söndag 17 februari 2013 - Landskrona, Skåne län, Sverige

Det har gått lite mer än en vecka sen vi kom hem fr Kuba, och här kommer första dagboksinlägget:-). Vi skyller på att det varit svårt att komma in på hemsidan. När jag försökte komma in på hemsidan på Kuba möttes man av meddelandet att sidan inte ansågs vara säker, precis som flera

Jon Videfors

Bilsemester genom Europa

Panthera Africa

Panthera Africa

21 januari 2017 - 19 februari 2017

Panthera Africa är ett projekt som räddar kattdjur. Projektet håller till i Sydafrika, Stanford. Här ska vi tillbringa fyra veckor framåt som volontärer.

Welcome to India!

Welcome to India!

26 februari 2015 - 11 mars 2015

Två veckors upptäcksfärd i Indien, södra Goa. Mycket sol och bad, förhoppningsvis många nya intryck, smaker, syner och upplevelser!

Aus n' Tassie

Aus n' Tassie

7 november 2014 - 2 december 2014

Hälsa på älsklingen och hennes familj plus se Tasmanien.

Höstresa 2014

Höstresa 2014

22 september 2014 - 9 oktober 2014

Husbilsresa genom Tyskland, Frankrike till Spanien

Europa m husbil sommar 2014

Europa m husbil sommar 2014

25 juni 2014 - 15 juli 2014

Resa till Normandie i Frankrike genom Tyskland, Holland och Belgien med vår nya husbil.

Thailand 2014

Thailand 2014

12 januari 2014 - 13 februari 2014

Ännu en vintersemester i Thailand

Kungsleden

Kungsleden

17 augusti 2013 - 27 augusti 2013

Vandra kungsleden mellan Abisko och Nikkaluokta. Samt bestiga Kebnekaise (vandra upp till toppen 2106m).

In search of the South American Pole

In search of the South American Pole

28 december 2013 - 5 april 2014

En liten tur till America, norra och södra samt den södra polen (Antarktis).

CUBA

CUBA

26 januari 2013 - 9 februari 2013

Vi drar till Kuba, vi drar till Ku-u-ba!!! Havana - Vinales - Varadero! I like it a loooot!!

Zveg
Per Theander