Landskrona N

Resfakta
söndag 11 januari 2015 - Landskrona N, Skåne län, Sverige

Hej alla läsare av vårt resebrev. Årets Thailandsresa startar på onsdag den 14 januari och avslutas den 14 februari. Rutten är Kastrup-Suvarnabumi Airport,Bangkok-Taxi direkt till Cham Am (10 dagar)-Taxi tillbaka till Suvarnabumi Airport,Bangkok-Flyg till Koh Samui(8 dagar)-Flyg tillbaka

lathor i Thailand 2015
Snart åker vi
fredag 2 augusti 2013 - Landskrona N, Skåne län, Sverige

God morgon! Då var det dags för oss igen, jag Julia, pappa Jörgen, styvmamma Tina, Stella & Jonathan. Just nu sitter vi i bilen mot tåget som sen ska ta oss till Kastrup, flyget går 13.15 och vi flyger direkt till San Francisco. Så nästa gång jag skriver är vi i USA, mitt andra hem ♥

Förberedelser
söndag 6 januari 2013 - Landskrona N, Skåne län, Sverige

Hej alla läsare av våra resebrev. Nu har vi börjat att packa lite lätt och det ser ut som att vi skulle klara 20-kilosgränsen för väskorna även den här gången. Vi lämnar Vadensjö på tisdag eftermiddag och räknar med att landa i Bangkok c:a 15.00 lokal tid på onsdagen. Fortsättning

lathor i Thailand 2013
Om en tragekomisk tillvaro
tisdag 3 augusti 2010 - Landskrona N, Skåne län, Sverige

Hej alla tappra och få läsare vi har kvar! Just nu befinner sig de tre baronerna i sina familjehem, den fjärde någonstans i baskien. Eftersom våra baskiska språkkunskaper är begränsade och baskernas engelska detsamma var det svårt att komma fram till en lösning angående bussen. Vi tog

Gabriel Pettersson
Baronerna i Baronen i Europa
Thailand 2015

Thailand 2015

14 januari 2015 - 14 februari 2015

Hej alla läsare av vårt resebrev. Årets Thailandsresa startar på onsdag den 14 januari och avslutas den 14 februari. Rutten är Kastrup-Suvarnabumi Airport,Bangkok-Taxi direkt till Cham Am (10 dagar)-Taxi tillbaka till Suvarnabumi Airport,Bangkok-Flyg till Koh Samui(6 dagar)-Flyg tillbaka till Suvarnabumi Airport,Bangkok-Flyg till Trat Airport- Taxi & båt till Koh Chang (4 dagar)-Speedboat till Koh Kood (7dagar)- Båt, taxi & flyg tillbaka till Bangkok-Kastrup Vi förflyttar oss alltså med inrikesflyg via Bangkok & med båt mellan Koh Chang & Koh Kood. Smidigt och billigt. Alla platserna utom Koh Samui är välkända för oss så det blir inte så mycket nytt den här gången varför det antagligen blir färre resebrev också. Som vanligt är huvudsyftet avkoppling,sol, bad och mycket thailändsk mat. (Och ingen snö)

Pappas 50-års resa

Pappas 50-års resa

2 augusti 2013 - 23 augusti 2013

Nu är det dags för pappas stora 50 års resa, återigen styr vi västerut, närmare bestämt till Kalifornien.

Thailand 2013

Thailand 2013

8 januari 2013 - 7 februari 2013

Vinterns solresa går till Thailand och resrutten blir Vadensjö, Kastrup, Wien, Bangkok, Cha-Am, Bangkok, Trat, Koh Kood, Koh Chang, Trat, Bangkok, Wien, Kastrup, Vadensjö. Oxå lite äventyr däremellan.

Operation Sverige

Operation Sverige

21 juni 2010 - 1 september 2010

En långdistans resa med bräda genom det avlånga landet Sverige

Baronen i Europa

Baronen i Europa

3 maj 2010 - 30 december 2010

Bussen far genom Europa den 3:e maj, mer info kommer när vi har tid.

lathor
Joakim Appeltofft