Landskrona NV

turist och cykeltur
lördag 21 juli 2012 - Landskrona NV, Skåne län, Sverige

Skön segling och ankomst till Ven. 10 distans: 2 timmmar Tyvärr sunkiga toaletter och äcklig dusch. Trots allt en lyx med rinnande vatten, och att kunna tvätta håret efter några dagar på sjön. Sillunch på däck, vi matfrossar på dansk mat. Wienwrbröd, fralla, kött och för att tala om

Eva Holmgren
DentistEva i Segling med syster yster
Senast aktiv - från Gällivare, Norrbottens län, Sverige
Dag 8
tisdag 21 juni 2011 - Landskrona NV, Skåne län, Sverige

Hej alla där hemma! Just nu sitter vi i matsalen och har precis ätit den sista kvällsfikan tillsammans. Konfirmationen planeras för fullt och vi kan lova att det blir roliga och fina presentationer på söndag! :) Dagens schema har varit ganska lugnt, vi inledde dagen med morgonbön och

dag 7 - wiiieeee!!!!!!
måndag 20 juni 2011 - Landskrona NV, Skåne län, Sverige

shoooo!! :D Hur mår ni bloggläsare? Vi mår super bra!! Just nu är det Magnus grupp (den bästa) som bloggar, vi är awesome!! Idag har vi vaknat. Vi har gått upp. Vi har duschat. Borstat tänderna. osv...ni fattar ;) Vi har forsatt att prata om döden på förmiddagen. Vi var lediga

En händelserik dag!
söndag 19 juni 2011 - Landskrona NV, Skåne län, Sverige

Hej alla glada läsare! Idag har varit en händelserik dag, med två dop och även föräldrar på besök. Föräldrarna kom mellan tolv och tre och fram till sex var alla konfirmander ute med sina respektive föräldrar. Vi hoppas att alla hade det trevligt med sina föräldrar som vi alla har

dag 5
lördag 18 juni 2011 - Landskrona NV, Skåne län, Sverige

tjenare alla kära läsare! idag gjorde vi en tipsrunda om jesus för det var dagens tema. vi hade också en dopgudtjänst där vi döpte majken barn till charlie och kajsa, faddern var sandra. vi hade en hyfsat chill dag med mycket fritid gemfört med dem andra dagarna. på slutet av dagen gick

Hälsning från ledarna
lördag 18 juni 2011 - Landskrona NV, Skåne län, Sverige

Några av er har säkert hört av ungdomarna att det varit lite strul med bl.a. städning och liv på kvällarna, vilket lett till klagomål från andra. Nu på morgonen hade vi ledare och konfirmander ett möte tillsammans med vandrarhemsägarna. Vi har gjort en överrenskommelse om att det är

Dag 4
fredag 17 juni 2011 - Landskrona NV, Skåne län, Sverige

Cha cha bloggen! Eftersom vi var väldigt trötta idag började vi dagen med aerobics. Det var kul och vi blev pigga. Sedan började vi prata om dagens tema i Hoddan, dagens tema var "döden". Det blev känslosamt men det var bra att vi fick prata om alla våra tankar vi hade om livet efter döden

Dag 3
torsdag 16 juni 2011 - Landskrona NV, Skåne län, Sverige

Aloha! Nu är den tredje dagen snart förbi och vi har upplevt många äventyr. Vi har besökt St.Ibbs kyrka och lyssnat på en dam som berättade för oss om kyrkans historia. Efter det fikade vi på en gräsplätt och det var mysigt. Därefter fick vi en och en halv timmes fritid. Till

Dag 2!
onsdag 15 juni 2011 - Landskrona NV, Skåne län, Sverige

Idag blev vi väckta klockan halv åtta och åt en snabb frukost. Efter det hämtade vi våra fina gula cyklar. Sedan gick vi ner till "hoddan" där vi hade en mysig liten morgonbön. Den handlade om alla barn i världen som har det svårt. Resten av dagen har vi varit ute och cyklat i det vackra

dag 1
tisdag 14 juni 2011 - Landskrona NV, Skåne län, Sverige

Idag anlände vi till Ven. Det är väldigt fint här och vi ser fram emot dagarna vi ska spendera här på denna vackra ö. Idag så började vi med att packa upp och bädda sängarna. Efter det så gjorde vi olika namnlekar på stranden och så gjorde vi gipsmasker på varandra. På kvällen hade

Segling med syster yster

14 juni 2011 - 22 juni 2011

SydAmerika Terceros

SydAmerika Terceros

28 januari 2011 - 18 mars 2011

Tredje trippen och sista?(Skulle inte tro det) till världsdelen Södra Amerika. Argentina - Chile - Brasilien ska besökas möjligen även Urugay.

VenJuni
Gunilla Bengtsson