Stortorget 9

Kriminalitet samt festglada män skapar stora problem
söndag 4 september 2016 - Stortorget 9, Lund, Skåne län, Sverige

Hoj oj, som mitt ex Johan Sjöö skulle ha sagt. Här sitter vi två vänner på en bänk vid en pool i en söderort, nämligen DURBAN i Sydafrika. Efter att ha överlevt ett dygn utan wifi (vilket är ett problem för oss moderna människor) samt undansluppit terrorattentat på Istanbuls

Dit och hem igen
fredag 26 augusti 2016 - Stortorget 9, Lund, Skåne län, Sverige

Vi är så nöjda med denna resa och när vi summerar så känner vi att allt faktiskt har varit både roligare och smidigare än väntat. Visst har vi sovit lite och varit väldigt trötta vissa kvällar men på det stora hela har tågluffen blivit så bra den kunnat bli!Framförallt är vi nöjda

Dag 1 i Prag
söndag 14 augusti 2016 - Stortorget 9, Lund, Skåne län, Sverige

Vilken lyckad dag! Tack Gode Gud! Vi ankom till Berlin ca 6.00 och då var vi trötta. Sängarna på tåget var helt okej men någon djupsömn fick vi då rakt inte. Det var bitvis varmt och ibland lite skakigt. Vid 7 hoppade vi på tåget till PRAG. Vi var lite oroliga för att tåget skulle

Avresa
lördag 13 augusti 2016 - Stortorget 9, Lund, Skåne län, Sverige

Tänk att vi ska ut på tågluff! Vid kl 15 lämnar vi Lund och 16.30 hoppar vi på Snälltågets nattåg mot Berlin.

Great ocean road
måndag 29 februari 2016 - Stortorget 9, Lund, Skåne län, Sverige

Hej! Nu har vi snart kommit fram till Melbourne där vi ska stanna i två nätter och sen åka till Tasmanien. Vi har efter Adelaide haft hyrbil och kört på sydkusten längs den vackra vägen "Great Ocean Road" och sett många trevliga ställen, bl.a " de tolv apostlarna" som reser sig ur havet

Adelaide
torsdag 25 februari 2016 - Stortorget 9, Lund, Skåne län, Sverige

Hej på er! Jag vet att det har varit lite problem med att skicka resebreven och bilderna samtidigt men vi försöker igen. Vi har nu lämnat storstaden Sydneys puls och flugit inrikes till Adelaide, en liten skön kort flygtur på 2 timmar. Här är ett helt annat tempo och stil och det pågår

Sri Lanka & Maldiverna
torsdag 14 januari 2016 - Stortorget 9, Lund, Skåne län, Sverige

SRI LANKA & MALDIVERNA 2015 – 2016 26/12 Lämnar ett höstlikt Sverige, även om det är december, för en efterlängtad Sydostasien resa. Det blir Sri Lanka och Maldiverna i 3 veckor med Rosa Bussarna. Åker med Emirates med mellanlandning i Dubai. Anders J och Jocke från resan till

Sömnlös i Sverige :-(
fredag 11 december 2015 - Stortorget 9, Lund, Skåne län, Sverige

Först kunde jag inte somna igår kväll fastän jag var supertrött och sedan lyckas jag vakna 4.55 utan att kunna somna om. Snacka om resfeber. A vaknade till för en stund sedan, men har nog lyckats somna om. 1h och 10min till väckarklockan ringer 7.30. Kanske ska gå upp nu ändå. Nästa

Kajsa F
Virrepetter i Bröllopsresa
Senast aktiv - från Halmstad, Hallands län, Sverige
Förväntansfulla
onsdag 9 december 2015 - Stortorget 9, Lund, Skåne län, Sverige

En dag kvar på jobbet sedan åker vi. Ikväll ska vi packa klart det allra sista. Byta några plusgrader till 35 grader. Lite väl varmt för min del, men får ta det lugnt. Vi behöver slappna av båda två, men först blir det storstaden.

Kajsa F
Virrepetter i Bröllopsresa
Senast aktiv - från Halmstad, Hallands län, Sverige
Nerräkningen har börjat
lördag 28 november 2015 - Stortorget 9, Lund, Skåne län, Sverige

Alla som behöver bokas i förväg är bokat (hoppas vi). Fått klartecken från ett antal aktiviteter på NZ. De sista inköpen är planerade. Packlista skriven. Skall bli så j-a spännande

Kjell Malmqvist
Idalaskogen i Nya Zeeland
En liten tur söderut för två vänner

En liten tur söderut för två vänner

1 september 2016 - 15 december 2016

Tågluff Europa

Tågluff Europa

13 augusti 2016 - 27 augusti 2016

Under 15 dagar får vi resa fritt i Europa!!!

Back Down under

Back Down under

17 februari 2016 - 23 februari 2016

Hej alla vänner, släkt, kollegor m.m ! Nu väcker vi liv i den gamla resedagboken när vi gör en tur till "Terra Australis" på södra halvklotet igen. Denna gång är vi bara iväg i drygt 5 veckor och det ska bli spännande och skönt att komma ifrån kyla och blåst. Vi började med ett stop i går i Dubai där vi stannar till i morgon. Redan på flygplatsen stod en doft av pengar, rikedom och enormt överflöd. I kön till taxi utanför ankomsthallen trängs massor av BMW, Mercedes, Lexus och en och annan Bentley. Här är kliniskt rent som i Singapore ungefär och allt fungerar smidigt och planerat. Naturligtvis besöker vi världens högsta byggnad just nu, Burj Khalifa som är 828 m men vi nöjer oss med 125 våningen som är runt 450 m. Dubai är en väldigt ung stad och de flesta byggnader är yngre än 40 år och det känns som en jättestor byggarbetsplats med nya hotell och kontor. Vänlig och hjälpsamt folk, i alla fall här på hotellet. Vi lägger upp lite bilder senare. Vi hörs fr. Aus. Ha det bra! / U & M

Sri Lanka & Maldiverna med Rosa Bussarna

Sri Lanka & Maldiverna med Rosa Bussarna

26 december 2015 - 14 januari 2016

Har valt Rosa Bussarnas nyårsresa Maldiverna & Sri Lanka. Det ska bli härligt att fira nyår på andra sidan jordklotet! Spännande upplevelser, vackra miljöer och underbart med sol och bad. Maldiverna har ju varit en dröm sedan många, många år tillbaka. Nu fick jag Sri Lanka med på köpet och det var inte helt fel.

Pilgrimsresa till Asissi

Pilgrimsresa till Asissi

23 oktober 2015 - 1 november 2015

Detta blir spännande. Vi är 240 pilgrimer som far med buss till Assisi med stopp i Wittenberg/Lutherstadt på vägen. Det är en pilgrimsresa av stora mått. Jag hoppas hitta datorer på vägen.

Nya Zeeland

Anders och min bröllopsresa till Vietnam och Kambodja

Sverigeroadtrip 2015

Sverigeroadtrip 2015

9 juli 2015 - 21 juli 2015

Göteborg - Hjo - Örebro - Stockholm - Norrköping - Västervik - Oskarshamn - Kalmar - Öland - Karlskrona - Åhus - Lund - Göteborg

Sydamerika 2014/2015

Sydamerika 2014/2015

14 december 2014 - 15 januari 2015

Natur i Sydostasien

Natur i Sydostasien

4 februari 2015 - 2 mars 2015

Vi åker på tur i Indien, Bangladesh och Nepal med Läs och Res. Många nationalparker, så vi hoppas få se många av djuren från djungelboken!

Ida Lindén
IdaMarcus