Malmö

Avfärd
söndag 17 februari 2019 - Malmö, Skåne län, Sverige

Tidigt tidigt fick man gå upp på en söndag. Tidigare än en vanlig vardag. Lilo var svårväckt. Hon hade redan glömt att vi skulle ut på äventyr.När klockan var tio över fem fick jag ruska henne lite lätt och påminna om att det var dags att klä på sig resekläder.Idag är det dags

A day for the engine
tisdag 10 juli 2018 - Limhamn, Malmö, Skåne län, Sverige

with both wind and current (2knots)against our direction the day was for the engine one upside is to get the batteries fully chargedas well you get time over for some cleaning the houses along the oresund strait is fabulous and could be studied for quite some timeas it was a calm ride we even

Dags!
måndag 2 juli 2018 - Malmö, Skåne län, Sverige

Malmö är tyst, ingen vind viner ibland husen och trafiken har inte kommit igång. Då vet man att man är uppe tidigare än vanligt.Hur kan det komma sig att det är så mycket lättare att stiga upp när kroppen är full med resfeber? Jo, jag svarade precis på det... Dricker er pulverkaffe och

Amanda Ingvarsson
Amanda_I i Danmark-Tyskland-Österrike-Italien
Senast aktiv - från Bremen, Tyskland
Inspelning av sommarlovsprogrammet och hemresa
torsdag 28 juni 2018 - Malmö, Skåne län, Sverige

Vi gick upp kvart över sex och åt frukost på takterrassen. Sen checkade vi ut och tog bussen till Beijers park. Vi fick bra platser och det var roligt att se hur dom jobbade under repetitionerna och själva inspelningssekvenserna. Imorgon sänds avsnittet i barnkanalen SVT, så håll utkik efter

Sista stoppet, Malmö
onsdag 27 juni 2018 - Malmö, Skåne län, Sverige

Det var en lång resdag igår. Upp kvart över sex i Paris och i säng kvart över tolv i Malmö!Så himla skönt med stor säng, stor tv och framför allt stort fönster med fantastisk utsikt!Vi skippade tv-inspelningen idag och satsar på att se Sverige - Mexiko i Folkets park.Att se matchen på

Nu är vi påväg till..............det stora äventyret
torsdag 21 juni 2018 - Malmö, Skåne län, Sverige

Hej! Nu har vi börjat våran resa. På morgonen åt vi frukost 😋. Sen åkte vi och hälsade på mormor. Sen gick vi till tågstationen. Vi väntande inte så länge på att tåget skulle komma. De var nice. Sen när tåge komm så gick vi på det och satte oss på våra platser. Vi åkte tåg i

Förväntan
fredag 4 maj 2018 - Malmö, Skåne län, Sverige

Dagen D är nu här och två förväntansfulla kvinnor sitter just nu på hotellrummet. Propp mätta efter kvällens fredagsmys på hotellet som var Tacobuffe.  Vi började med buss från Uppsala i morse och i morgon bär vi av ut i Europa. Så Malmö - Ruhr lördag ... vi har kollat in vädret

Förseningar
måndag 18 september 2017 - Malmö, Skåne län, Sverige

Att åka tåg kräver tålamod! I mängder. Skulle varit framme i Köpenhamn strax efter 20 och har nu kommit till Malmö. 😳😁Vad är oddsen för att en fågel bajsar en i ansiktet när man kliver av tåget i Malmö..? Inte höga.. Men jag fick världens jävla skit i huvudet, glasögonen och

Monica Svensson
Moncisen i El Camino
Senast aktiv - från Sävsjö, Jönköpings län, Sverige
Packlista och vikt
söndag 20 augusti 2017 - Malmö, Skåne län, Sverige

Ryggsäck Snigeldesign med lite extra grejor till.Specialistryggsäck 40l: 1900grKardborrepanel, ett måste: 120grInsatsvägg (kanske onödig men mycket mycket praktisk): 200grInsatsficka (kanske onödig men mycket mycket praktisk): 90grKomfortbälte, ett måste: 480grMolleficka, ett måste:

Patrik Karlsson
Infinity40 i Camino de Santiago
Lilo & Klara i Thailand och singapore

Lilo & Klara i Thailand och singapore

17 februari 2019 - 14 mars 2019

En resa till varma lugna Thailand och Singapore, god mat, soliga dagar och varma nätter

Danmark-Tyskland-Österrike-Italien

Danmark-Tyskland-Österrike-Italien

1 juli 2018 - 19 juli 2018

Drar ut med tåg och sedan bil, runt i Europa. Ska bli spännande med tågrutt och äventyr! Längtar till synen av bergen och koklockornas ljud. Vi hoppas helt klart på att solen gör oss sällskap, men regnjackan är nerpackad.

Tågluffen 2018

Noa och jag tågluffar.

Paris

Paris

4 maj 2018 - 4 maj 2018

Anns första bussresa och Maries tredje. Nu börjar en fantastisk tid tillsammans och vi hoppas att den ska ge mersmak.

El Camino

El Camino

18 september 2017 - 24 oktober 2017

Gå mellan Saint Jean Pied de Port - Santiago de Compostela 80 mils vandring! 🙏😊

Camino de Santiago

Camino de Santiago

1 augusti 2017 - 30 november 2017

Camino de Santiago är en pilgrimsfärd till Santiago de Compostela i Spanien, jag har valt att gå den Franska vägen som är den historiskt mest traditionella och populäraste vägen, den är 800 km lång med start från en liten stad som heter St.-Jean-Pied-de-Port i Frankrike sedan bär det vidare till Spanien, många väljer att går den i etapper uppdelat på flera resor men jag tänker försöka att gå hela vägen om kroppen klarar det. På 1300 talet gick heliga Birgitta denna pilgrimsfärd från Vadstena till Santiago de Compostela det är ca 3000 km, ja det finns mycket att skriva om detta men det får använda google till,

Indien by bus 😃

Indien by bus 😃

5 maj 2018 - 18 maj 2018

Rundresa i Indien 😃 New Delhi, Mandawa, Bikaner, Jodhpur, Ranakpur, Udaipur, Jaipur, Agra....here we come ♥️

To Champagne and back again!

To Champagne and back again!

24 juni 2017 - 2 juli 2017

Tillsammans med med mina kära grannar Elisabeth och Nicholas Allgurin åker vi ner till Champagne för att åka runt till olika vingårdar. Några stopp på vägen kommer det bli. Först till Malmö för att hämta upp Camilla och Jens Andra stoppet blir i Tyska Goslar där vi tillbringar en natt. Efter det styr vi kosan till Frankrike och stannar två nätter i vackra Colmar. Slutdestinationen blir i Mutigny i Champagne. Där stannar vi tre nätter och kommer att besöka olika vingårdar. Vi avslutar resan med att köra till Malmö för att stanna en natt där innan vi åter åker hem till vårt kära Göteborg!

Lina Larsson
Larssonl