Malmö

Förseningar
måndag 18 september 2017 - Malmö, Skåne län, Sverige

Att åka tåg kräver tålamod! I mängder. Skulle varit framme i Köpenhamn strax efter 20 och har nu kommit till Malmö. 😳😁Vad är oddsen för att en fågel bajsar en i ansiktet när man kliver av tåget i Malmö..? Inte höga.. Men jag fick världens jävla skit i huvudet, glasögonen och

Monica Svensson
Moncisen i El Camino
Senast aktiv - från Sävsjö, Jönköpings län, Sverige
Packlista och vikt
söndag 20 augusti 2017 - Malmö, Skåne län, Sverige

Ryggsäck Snigeldesign med lite extra grejor till.Specialistryggsäck 40l: 1900grKardborrepanel, ett måste: 120grInsatsvägg (kanske onödig men mycket mycket praktisk): 200grInsatsficka (kanske onödig men mycket mycket praktisk): 90grKomfortbälte, ett måste: 480grMolleficka, ett måste:

Packning
fredag 18 augusti 2017 - Malmö, Skåne län, Sverige

Jag tror jag blir galen, på forum och i Facebook grupper jag är med i läser jag om hur mycket andra människors packning väger och den som har haft lättast ryggsäck inklusive packning är på 4 kg och jag ligger på 10 kg och jag har köpt mycket lätta saker men det drar iväg, bara mina

Förberedelser
fredag 18 augusti 2017 - Malmö, Skåne län, Sverige

Jag startade gå promenader i våras men det gick segt och blev alldeles för få, så jag hörde av mig till min sjukgymnast som jag gått hos till och från ca 12-15 år och började gå till han 2 gånger i veckan, det blev också lite till och från. Jag lyssnade inte på honom och det fick jag

På tåget mot kastrup
tisdag 1 augusti 2017 - Malmö, Skåne län, Sverige

Inte mycket att rapportera. Snart 11timmar flyg men först tåg till kastrup.

Adam Lord
sildor i Japan resan
Senast aktiv - från Tokyo prefektur, Japan
Spännande...
onsdag 26 juli 2017 - Malmö, Skåne län, Sverige

Ett hastigt och lustigt beslut. Lätt galna är vi men det underlättar :-)Ska bli sjukt kul och spännande i alla fall. Känns som om vi kommer till att få se mycket och det på ett smidigt och tryggt sätt. LÄNGTAR!!Bygger på men ännu ett av världsundren :-D

Lotta Carina
LottaochCarina i Indien by bus 😃
Sista veckan
tisdag 18 juli 2017 - Malmö, Skåne län, Sverige

Tågresan Bolzano-Innsbruck var helt fantastisk!! Mäktiga broar och tunnlar i Alperna. Resan Innsbruck-Zurich var också fin och vackert vid Zurichsjön. Vi bodde på ett hotell i Zurich som trots sitt pris var sämsta boendet på resan. Tur vi dragit ner till en natt! Iom att vi nu skulle åka

Karin Dahlin Erik Lehto
KarinErik i Tågluff
Senast aktiv - från Wien, Österrike
På plats i Malmö hos Camilla och Jens
lördag 24 juni 2017 - Västra hamnen, Malmö, Skåne län, Sverige

3 glada grannar styrde kosan mot Malmö för första stoppet mot Champagne. Vi kom hem till Camilla och Jens som vi övernattade hos. Vi steg in i ett fantastiskt hem. Så snyggt inrett!!!! Camilla hade förberett med  ett gott mousserande vin, Charles de fe're från Frankrike,  blanc de blanc,

På perrongen!
torsdag 18 maj 2017 - Hyllie, Malmö, Skåne län, Sverige

Snart kommer tåget in mot Kastrup!! 👍

Annelie Oberg
Familjen Oberg i Återresa till Sydkorea
Senast aktiv - från Norje, Blekinge län, Sverige
Vår dag ♥
fredag 7 april 2017 - Malmö, Skåne län, Sverige

Vaknade innan larmet på mobilen startade. Lotta hade varit vaken sedan runt 05. Vi steg upp och åt frukost innan vi började packa. Lotta galopperade x antal gånger upp till sovrummet och kom ner med olika shorts,tröjor m m. Hon var helt svettig innan hon var klar, jag hade packat klart sedan

Lotta Carina

Gå mellan Saint Jean Pied de Port - Santiago de Compostela 80 mils vandring! 🙏😊

Camino de Santiago

Camino de Santiago

1 augusti 2017 - 30 november 2017

Camino de Santiago är en pilgrimsfärd till Santiago de Compostela i Spanien, jag har valt att gå den Franska vägen som är den historiskt mest traditionella och populäraste vägen, den är 800 km lång med start från en liten stad som heter St.-Jean-Pied-de-Port i Frankrike sedan bär det vidare till Spanien, många väljer att går den i etapper uppdelat på flera resor men jag tänker försöka att gå hela vägen om kroppen klarar det. På 1300 talet gick heliga Birgitta denna pilgrimsfärd från Vadstena till Santiago de Compostela det är ca 3000 km, ja det finns mycket att skriva om detta men det får använda google till,

Indien by bus 😃

Indien by bus 😃

5 maj 2018 - 18 maj 2018

Rundresa i Indien 😃 New Delhi, Mandawa, Bikaner, Jodhpur, Ranakpur, Udaipur, Jaipur, Agra....here we come ♥️

To Champagne and back again!

To Champagne and back again!

24 juni 2017 - 2 juli 2017

Tillsammans med med mina kära grannar Elisabeth och Nicholas Allgurin åker vi ner till Champagne för att åka runt till olika vingårdar. Några stopp på vägen kommer det bli. Först till Malmö för att hämta upp Camilla och Jens Andra stoppet blir i Tyska Goslar där vi tillbringar en natt. Efter det styr vi kosan till Frankrike och stannar två nätter i vackra Colmar. Slutdestinationen blir i Mutigny i Champagne. Där stannar vi tre nätter och kommer att besöka olika vingårdar. Vi avslutar resan med att köra till Malmö för att stanna en natt där innan vi åter åker hem till vårt kära Göteborg!

Återresa till Sydkorea

Återresa till Sydkorea

18 maj 2017 - 26 maj 2017

Simons återresa 2017

Tågluff

Tågluff

19 juni 2017 - 18 juli 2017

Familjen ute på en månads tågluff i Europa med resan som målet. Sammanfattningsvis: 1:a veckan "resvecka", 2:a veckan Slovenien, 3:e veckan Italien och 4:e veckan " resvecka".

Förlovade i 6 år ♥

31 januari 2017 - 16 mars 2017

GreenDay, Köpenhamn & Malmö

GreenDay, Köpenhamn & Malmö

27 januari 2017 - 29 januari 2017

Slutmålet är GreenDaykonsert i Hyllie, Malmö. På vägen dit tar vi vägen om Köpenhamn

Bilresa igenom Europa och upp vidare genom England och norr!

Bilresa igenom Europa och upp vidare genom England och norr!

14 juni 2017 - 25 augusti 2017

Nu åker jag och min vän Emil iväg på en bilresa med bara backpacks! Vi ska köpt en billig skåpbil och ska hämta den nu, sen så ska vi köra ner till Lübeck, Berlin, Amsterdam, London, Manchester, Liverpool, Isle of man till Douglas, sedan Dublin i irlan, köra längs kusten till baka sedan till Glasgow där vi Tar och ger bort bilen till någon som behöver en bil, kanske en hemlös eller till välgörenhet, och flyger hem till Köpenhamn där vi tar en buss hem till Malmö! Wish us luck! :)

Therese Murstam
EnjoyingLife