Malmö

Förseningar
måndag 18 september 2017 - Malmö, Skåne län, Sverige

Att åka tåg kräver tålamod! I mängder. Skulle varit framme i Köpenhamn strax efter 20 och har nu kommit till Malmö. 😳😁Vad är oddsen för att en fågel bajsar en i ansiktet när man kliver av tåget i Malmö..? Inte höga.. Men jag fick världens jävla skit i huvudet, glasögonen och

Monica Svensson
Moncisen i El Camino
Senast aktiv - från Sävsjö, Jönköpings län, Sverige
Packlista och vikt
söndag 20 augusti 2017 - Malmö, Skåne län, Sverige

Ryggsäck Snigeldesign med lite extra grejor till.Specialistryggsäck 40l: 1900grKardborrepanel, ett måste: 120grInsatsvägg (kanske onödig men mycket mycket praktisk): 200grInsatsficka (kanske onödig men mycket mycket praktisk): 90grKomfortbälte, ett måste: 480grMolleficka, ett måste:

Packning
fredag 18 augusti 2017 - Malmö, Skåne län, Sverige

Jag tror jag blir galen, på forum och i Facebook grupper jag är med i läser jag om hur mycket andra människors packning väger och den som har haft lättast ryggsäck inklusive packning är på 4 kg och jag ligger på 10 kg och jag har köpt mycket lätta saker men det drar iväg, bara mina

Förberedelser
fredag 18 augusti 2017 - Malmö, Skåne län, Sverige

Jag startade gå promenader i våras men det gick segt och blev alldeles för få, så jag hörde av mig till min sjukgymnast som jag gått hos till och från ca 12-15 år och började gå till han 2 gånger i veckan, det blev också lite till och från. Jag lyssnade inte på honom och det fick jag

På tåget mot kastrup
tisdag 1 augusti 2017 - Malmö, Skåne län, Sverige

Inte mycket att rapportera. Snart 11timmar flyg men först tåg till kastrup.

Adam Lord
sildor i Japan resan
Senast aktiv - från Tokyo prefektur, Japan
Spännande...
onsdag 26 juli 2017 - Malmö, Skåne län, Sverige

Ett hastigt och lustigt beslut. Lätt galna är vi men det underlättar :-)Ska bli sjukt kul och spännande i alla fall. Känns som om vi kommer till att få se mycket och det på ett smidigt och tryggt sätt. LÄNGTAR!!Bygger på men ännu ett av världsundren :-D

Lotta Carina
LottaochCarina i Indien by bus 😃
Sista veckan
tisdag 18 juli 2017 - Malmö, Skåne län, Sverige

Tågresan Bolzano-Innsbruck var helt fantastisk!! Mäktiga broar och tunnlar i Alperna. Resan Innsbruck-Zurich var också fin och vackert vid Zurichsjön. Vi bodde på ett hotell i Zurich som trots sitt pris var sämsta boendet på resan. Tur vi dragit ner till en natt! Iom att vi nu skulle åka

Karin Dahlin Erik Lehto
KarinErik i Tågluff
Senast aktiv - från Umeå, Västerbottens län, Sverige
På plats i Malmö hos Camilla och Jens
lördag 24 juni 2017 - Västra hamnen, Malmö, Skåne län, Sverige

3 glada grannar styrde kosan mot Malmö för första stoppet mot Champagne. Vi kom hem till Camilla och Jens som vi övernattade hos. Vi steg in i ett fantastiskt hem. Så snyggt inrett!!!! Camilla hade förberett med  ett gott mousserande vin, Charles de fe're från Frankrike,  blanc de blanc,

På perrongen!
torsdag 18 maj 2017 - Hyllie, Malmö, Skåne län, Sverige