Norra Höganäs

Hemma igen - ett sista inlägg!
måndag 11 juni 2012 - Norra Höganäs, Skåne län, Sverige

Har inte haft tid att avsluta denna dagbok, då livet är väldigt intensivt just nu! Att vara fyra är skillnad mot att vara tre, så det finns inte så mycket tid över till skrivande på resdagboken t ex... Men då jag tror att det är bra att avsluta och avrunda saker, så jag gör ett

Om ett dygn...
måndag 21 maj 2012 - Norra Höganäs, Skåne län, Sverige

...flyger vi! I dag har vi packat allt! En dag då det varit nära 30 grader varmt ute, en föraning om vad som väntar på onsdag... Det tog tid att fördela all packning i tre resväskor och tre handbagage. Oj, vad vi packat i och packat om... Men nu är allt på plats och vikten är rätt på

Vårt Kinaprogram
söndag 20 maj 2012 - Norra Höganäs, Skåne län, Sverige

Tisdag 22 maj Avresa 21.00 från Kastrup. Onsdag 23 maj. Vi landar i Peking vid lunchtid, lokal tid. Kinatid är + 6 timmar. Torsdag 24 maj. Infomöte om adoptionen. Vi träffar de andra två familjerna som ska hämta barn i två andra provinser. Lördag 26 maj. Flyg till Xian vid lunchtid.

Tre dagar kvar...
söndag 20 maj 2012 - Norra Höganäs, Skåne län, Sverige

Nu har vi tre dagar kvar här hemma att fixa med allt innan den stora resan. Idag söndag är det klippning av Hannas lugg hos kompisar här i skogen. Hon vill inte att jag ska klippa henne just nu... men kompisens mamma får lov. Peter ska ställa iordning alla uteväxter så våra snälla

11 dagar kvar...
fredag 11 maj 2012 - Norra Höganäs, Skåne län, Sverige

Nu börjar det närma sig resan till Kina! Idag är det drygt två veckor kvar tills vi får träffa vår dotter för första gången! Känns underbart, overkligt och fantastiskt på samma gång! Vi har nästan allt klart nu. Passen med visum är klara. Papperna från Migrationsverket är

Ny resa till Kina!
söndag 22 april 2012 - Norra Höganäs, Skåne län, Sverige

Snart är det dags för vår andra adoptionsresa för att hämta lillasyster Wilma!

Resan till Wilma

Resan till Wilma

22 maj 2012 - 6 juni 2012

Vår andra adoptionsresa till Kina för att hämta Hannas lillasyster Wilma. Denna gång går resan till Peking och Xian.

Louise Vinck
Lilovi