Örkelljunga N

Från Köpenhamn till Argentina
onsdag 11 juli 2012 - Örkelljunga N, Skåne län, Sverige

Nu har familjen Segerdahl och mormor landat för en stund sedan i London, Heathrow, gigantisk flygplats! Jäkt till gaten och planet som ska ta oss till Sao Paolo, Brasilien. Halv springandes kom vi fram till gaten och får reda på att det är försenad med en och en halv timme!! Trist tycker

Sista Torsdagen :(
torsdag 28 juli 2011 - Örkelljunga N, Skåne län, Sverige

Hej igen! Det är Emma och Johan som skriver igen. Idag har vi haft många genrep, både till redovisningen och konfirmationen. Vi tränade mycket på "Tro-dansen" och en del sång. Efter fikat så gick vi igenom hela redovisningen och det satt nästan helt perfekt. Så det kommer nog gå bra på

Onsdagen sista veckan
onsdag 27 juli 2011 - Örkelljunga N, Skåne län, Sverige

Hej hopp alla glada föräldrar! Idag har äntligen vädret blivit bättre, från regn igår till strålande sol idag. Det resulterade i att alla konfirmanders beteende blev mycket gladare! Den här morgonen började repetiotionen inför redovisningen på lördag förmiddag. Alla blev indelade i

Tisdagen sista veckan
tisdag 26 juli 2011 - Örkelljunga N, Skåne län, Sverige

I natt försökte ett flertal personer ta sig ut från sina rum, men ingen lyckades ;) Idag hade vi också vår sista lektion, och det avslutades med ett "test" på några viktiga bibelord och böner. På fritiden, blev Karl utmanad av Jonathan att hoppa naken från femman på hopptornet, vilken

Måndagen sista veckan
måndag 25 juli 2011 - Örkelljunga N, Skåne län, Sverige

Desirée och Anton här igen. Idag vaknade vi av Johanna utklädd som en lucia som sa att vi skulle fira jul. Sen hade vi lektion och där pratade vi om bönesvar och kampen mellan det goda och det onda. Inatt smög några konfirmander *HOST* ut och in till det stora huset där (de) toapapprade

sista Söndagen
söndag 24 juli 2011 - Örkelljunga N, Skåne län, Sverige

24 Juli Kära dagbok! Idag har vi haft besöksdag här på Åsljunga gården! Familjer och vänner har varit närvarande för att både leka och äta. Vi fick till och med besök av en inföding mitt i lekandet. Det var spännande! För att sammanfatta dagen så har konfirmanderna fått besök av

En chill dag på läger :)
lördag 23 juli 2011 - Örkelljunga N, Skåne län, Sverige

Idag är det jag, Magdalena och Marta som är värdpar, alltså vår tur att skriva ett inlägg. Vi började dagen, eller ja, egentligen slutade gårdagen med ett dopp i sjön klockan 1:30 på natten och även Chriss blev i slängd av konfirmanderna (: sedan fick vi sovmorgon till lunch och sedan

Fredagen andra veckan
fredag 22 juli 2011 - Örkelljunga N, Skåne län, Sverige

Hej! Igårkväll så hade vi på spåret tävling, vi var och den vinnande laget var bagagevagnen. Resorna gick till Berlin, Sidney och Norrköping. Efter tävlingen var det kvällsfika och utdelning av dagens yeah som blev Jonathan. Efter fikat hade vi en kortare andakt. Där efter somnade vi

Torsdagen andra veckan
torsdag 21 juli 2011 - Örkelljunga N, Skåne län, Sverige

Hej, alla föräldrar! :) Igår så hade vi en kärleksdag. På kvällen så hade ledarna fixat en lugn kväll. vi fick skriva kärleksdikter, och alla hade fått ett stort hjärta som alla fick skriva en hälsning/ord som beskrev den personen. Vi fick massage, ansiktsmask och fotmassage, och bara

Lita axplock
tisdag 19 juli 2011 - Örkelljunga N, Skåne län, Sverige

Idag har vi haft verkstäder efter eftermiddagsfikan, där vi har antingen musik, media, eller sport. Sport-gruppen har idag spelat Beach-tennis, och laget Dream Team vann överlägset över de andra, trots att dem bara var två stycken i laget (Chris & Linnea). Media- gruppen har börjat spela in

Argentina, La hermosa

Argentina, La hermosa

10 juli 2012 - 8 augusti 2012

Från Kastrup startar vår resa, via London, Sao Paolo till Foz do Iguacu och sedan vidare till Puerto Iguazu på Argentinska sidan. Här kommer vi att tillbringa några dagar med att bla hälsa på släkten och besöka olika sevärdheter. Nationalparken står högst på listan. Det känns overkligt att det äntligen blir av, resan som vi har tjatat om i flera år.Vi hörs snart igen och då är vi i ARGENTINA.

Åsljungas Konfaläger 2011

Åsljungas Konfaläger 2011

8 juli 2011 - 30 juli 2011

Här är vi 31 fantastiska konfirmander och 6 ledare som ska spendera 3 veckor tillsammans! Det kommer att ske allsköns upptåg och tokigheter, så se till att följa dem här!

Konfirmationsläger Åsljunga 2010

Konfirmationsläger Åsljunga 2010