Osby

Nu drar vi till Vietnam!
måndag 23 december 2019 - Osby, Skåne län, Sverige

Hej!Imorgon är det julafton och då hänger vi på oss ryggsäckarna igen och lämnar denna gråa del av världen för en ljusare tillvaro i Asien. Ungefär när Kalle Anka börjar sätter vi oss på planet som ska ta oss till Hanoi i Vietnam. Under en månad kommer vi uppleva Vietnam från Hanoi

Dabo i Vietnam 2019/20
Snart åker vi!
onsdag 7 mars 2018 - Osby, Skåne län, Sverige

Hej! Efter en tillsynes oändligt lång nedräkning är det nu dags att hänga på ryggsäckarna igen och kasta oss ut på nya äventyr. Den kommande månaden kommer vårt hem heta Thailand och Malaysia. Vi har inte planerat vår resväg så ingående, det vi vet är att vi landar i Bangkok,

Dabo i Thailand/Malaysia 2018
Nu åker vi!
lördag 20 februari 2016 - Osby, Skåne län, Sverige

Hej! Nu är det äntligen dags att sparka igång resan som vi väntat så länge på. Vi hoppas få uppleva strand och ö-liv, snorkling, bo i regnskog (och undvika att få allt för många blodiglar), lära känna Bangkok bättre och besöka Angkor Wat i Kambodja, ta dagen som den kommer och

Dabo i Thailand 2016
Dag 1. Göteborg-Osby
måndag 3 augusti 2015 - Osby, Skåne län, Sverige

Nu är det semester! Första stoppet blev Osby hos morfar och Berit vilket planerades samma morgon. God mat, sällskapsspel och trevligt sällskap får sammanfatta besöket! Där planerades nästa stopp som skulle ske dagen därpå.

På väg!
onsdag 2 januari 2013 - Osby, Skåne län, Sverige

Nu är vi på väg!! Sitter på tåget till Köpenhamn för att tillbringa en natt på hotell innan vi lyfter i morrnbitti. Både jag å simon har fått lite resfeber å vår lille Elliot är taggad te tusen!

Lina Landgren Landgren
Simonlinaelliot i Packar
Senast aktiv - från Fort Lauderdale, Florida, USA
Alphotellet Schynige Platte Schweiz
måndag 26 september 2011 - Osby, Skåne län, Sverige

Det var kul att ligga över på alphotellet och åka kuggstångsbanan upp. Det är en plats med mångåriga traditoner. Bilden visar hur brant tåget klättrar.

Anders Berg
hampus60 i Min första Alpresa
Vid startlinjen
tisdag 29 mars 2011 - Osby, Skåne län, Sverige

Kära följeslagare. Än en gång närmar det sig en avfärd. Jag har förstått att 99% av er inte vet vart jag ska, men nu har jag lagt upp en karta över de områden jag ska befinna mig i ( - Iran och + två utbrytarstater), så jag hoppas att den ska undanröja alla eventuella tvivel. För en

Elin Holmer
ElinHolmer i Inkognito
Senast aktiv - från Tomelilla, Skåne län, Sverige
Hunter Valley!
måndag 22 november 2010 - Osby, Skåne län, Sverige

Hallåå! Har kommit fram till Hunter Valley nu! Och det ligger verkligen mitt ute i ingenstans! Har bara hunnit hyra cyklar och kolla runt lite, jattefint har ute! Forsta stoppet blev pa en riktigt fin vingard! Saklart ;) Dar vi provdrack en massa vin och kom darifran en aning smalulliga och med 3

Newcastle
söndag 21 november 2010 - Osby, Skåne län, Sverige

Har kommit fram till Newcastle nu, tagresan tog ca 3 timmar. Vart hostel har ar jattemysigt, men kanns valdigt tomt! Forsta kvallen sa bestamde vi oss for att kla upp oss lite och ga ut for att ta nagra ol, de hade ju liveband pa en av pubarna har. Var riktigt bra! Sen nar vi kom tillbaka sa blev

Last night in Bondi
torsdag 18 november 2010 - Osby, Skåne län, Sverige

Hallåå där tjocka blåbär! Har snart varit en hel vecka här på Bondi. Har gått galet fort! De sista dagarna har vi haft skitvader. Har regnat och varit ganska molnigt. Så de senaste dagarna har varit ute och gatt en hel del, sett i stort sett hela Bondi och Bondi junction. Samt de tre

Vietnam 2019/20

Vietnam 2019/20

24 december 2019 - 22 januari 2020

Vår ryggsäcksresa i Vietnam från norr till söder.

Thailand/Malaysia 2018

20 februari 2016 - 31 mars 2016

Eurotrip

Eurotrip

3 augusti 2015 - 15 augusti 2015

Bilsemester genom Europa med start från Göteborg. Vi tar oss dit vägen bär oss!

Packar

Packar

28 december 2012 - 29 december 2012

Packar för fullt, om 5 dagar bär det av!!!

Inkognito

Inkognito

31 mars 2011 - 13 maj 2011

Packlista för årets resa från väst till (o)kända öst; proteinpulver penna papper egna kanyler (tips från M) pengar

Thailand 2010

Thailand 2010

25 oktober 2010 - 24 november 2010

Min första Alpresa

Min första Alpresa

5 september 2010 - 9 september 2010

Jag blev bjuden på en resa till alperna när jag fyllde 70 år och blev naturligt "tråkad" av barnen hur mycket jag orkade och hur jag ville bo i Alperna. Det är om detta jag kommer att berätta framöver som ny medlem.

покошй мне любов

покошй мне любов

15 oktober 2010 - 31 oktober 2010

покошй мне любов - Visa mig kärlek. Detta är vad jag hittills har lärt mig under ryska lektionerna, men jag tror att jag kan komma ganska långt med det. Packlista; mormors stövlar (såklart) pälsmössa (fusk såklart) läpp penna (rosa lila såklart) Genomskinliga gummihandskar ( för säkerhets skull såklart) Jag och kurskamrater styr stegen mot bland annat St Petersburg i Ryssland, Minsk i Vitryssland och Tjernobyl i Ukraina. Följ vår blogg för mer info: http://www.kurskorren.se/se

Down under!

Down under!

7 november 2010 - 20 januari 2011

Den 7 november åker jag och Robin till landet down under! Kommer bli helt otroligt! Där kommer vi att resa längs med Australiens östkust, lära oss surfa, dyka i barriärreven, provsmaka vin i barossa valley och mycket mer!

Dabo
Andreas Claesson