Perstorp

Nu är resan slut!
onsdag 4 juli 2018 - Perstorp, Skåne län, Sverige

Yes!Nu är vi hemma i Perstorp efter en ljuvlig resa från Karlskrona genom ett sommarfagert Sverige.Det är alltför tidigt att utvärdera en sådan resa vi gjort. Huvudet är fullt av händelser och upplevelser som måste sjunka in i medvetandet och sättas i sitt sammanhang. Lite statistik:13

Potasvirja i Grekland 2018
Sista rapporten
onsdag 28 juni 2017 - Perstorp, Skåne län, Sverige

Fyra minuter över 14.00 anlände vi till Perstorp idag och därmed är resan slut. Från Kapellskär till Perstorp: 1223 mil, 39 dagar genom Estland, Ryssland, Kazakhstan, Ukraina, Belarus, Polen, Tyskland och Danmark.Vi tackar alla som följt oss på resan och lämnat "stöttande" kommentarer.

Potasvirja i Uralbergen, Kazakhstan och Belarus
Avslutningssill i Tydinge
torsdag 30 juni 2016 - Perstorp, Skåne län, Sverige

Strax efter 20.00 drog vi igen dörren bakom oss i Perstorp, och vår 32 dagars långa resa genom 10 länder tillsammans var slut. Ute strilade regnet som så klädsamt hållit sig borta under större delen av resan. Drygt 12 timmar tidigare hade vi lämnat Dannevirke B&B och kört till färjan

Potasvirja i Poltava 2016
Snart på väg
lördag 31 oktober 2015 - Perstorp, Skåne län, Sverige

Om en liten stund kör vi iväg och hämtar mor och far.

Katarina Hall
Fagayas i Malta
Senast aktiv - från Mellieha, Malta
Epilog-Iran
torsdag 9 juli 2015 - Perstorp, Skåne län, Sverige

Alla texter har ett litet slutord, och först vill jag tacka mina reskamrater Arne och Tommy. Vi har "gnuggats" mot varandra i vått och torrt samt i trånga hotellrum. Arne har ofta fått agera "föråkare" när trafiken varit besvärlig och Tommy har genomfört omfattande "spaningar" i städer

Senast aktiv - från Kuhmo, Finland
Resan slut, hemma i Sverige igen!
torsdag 9 juli 2015 - Perstorp, Skåne län, Sverige

Nu kan ni andas ut, vi är hemma i Sverige igen. Kl 0730 i morse lade färjan från Polen till och vi kunde köra ut på Svensk mark efter en hisnande resa som startade den 18 maj och har gått genom lika många länder! Vädret har stått oss bi, men det var igår som om väderguden ville visa oss

D-day!
måndag 18 maj 2015 - Perstorp, Skåne län, Sverige

Idag startar resan! Kl 1730 styr vi mot Ystad för att hämta mina kvarglömda glasögon. Därefter till Malmö och färjan som avgår 2200 mot det stora äventyret.

Min resrutt i SydKorea
onsdag 22 april 2015 - Perstorp, Skåne län, Sverige

Dag 10 Tidigt på morgonen beger vi oss till flygplatsen för att åka till det andra Korea. Vi anländer till Seoul kl. 11.35. Vår lokala guide väntar på oss efter tullkontrollen och vi tar oss ut på en rundtur i staden. Vi passerar förbi Seouls nya landmärke, Gwanghwamun Plaza, där

Susse77 i NORD & SYDKOREA
Min resrutt i NordKorea
onsdag 22 april 2015 - Perstorp, Skåne län, Sverige

Resrutten i Nordkorea Dag 1 Avresa från Stockholm / Köpenhamn. Dag 2 Vi anländer till Pekingpå förmiddagen. Efter en kort väntan på flygplatsen fortsätter vi med flyg till Pyongyang. På flygplatsen möts vi av våra guider som kommer att vara med oss under hela resan i Nordkorea. Vid

Susse77 i NORD & SYDKOREA
Färdplan
tisdag 22 juli 2014 - Perstorp, Skåne län, Sverige

Mån 11 aug Avresa. Färjan Rödby/Putgarten. Övernattning i Kassel. Tis 12 aug Avresa Kassel via Solnhofen till Innsbruck. I Solnhofen stannar vi till och besöker ett museum med fossil funna i den världsberömda litografiska kalkstenen. Ons 13 aug Patscherkofel. Vi åker linbana upp mot

Susse77 i Exkursion i Alperna
Grekland 2018

Grekland 2018

19 juli 2018 - 19 juli 2018

En expedition genom Europas östligaste berg på grus och asfalt

Uralbergen, Kazakhstan och Belarus

Uralbergen, Kazakhstan och Belarus

20 maj 2017 - 2 juli 2017

Via färjan från Kapellskär kör vi till Narva och in i Ryssland med sikte på Irbit i Uralbergen. Där svänger vi söderut in i Kazakhstan till Astana och vidare i en båge över steppen till Aralsjön. Därefter norrut mot Ryssland igen och mot Belarus där vi bl.a. besöker Minsk ett par dagar. Hemresa över Polen, Tyskland och Danmark

Poltava 2016

Poltava 2016

30 maj 2016 - 2 juli 2016

Årets första mcresa går via Balicum,på mindre vägar längs Ryska gränsen, genom Polen och in i Ukraina, där vi bl.a. planerar att besöka Tjernobyl, Poltava och Odessa med sin berömda Potemkintrappa. Därefter upp i Transnistrien, Europas minst kända land, där vi besöker Tiraspol och Bender, innan vi stävar in i Moldaviens bergstrakter. Hemresan går via Wolfmountain i hörnet Slovakien, Ukraina och Polen. Kanske södra Europas "vildaste" naturreservat. I Polen skall vi dessutom åka kanalbåt på Elblaqkanalen, innan vi troligtvis tar färjan hem till Skåne. Min reskamrat är som förr Arne Svensson från Perstorp.

Malta

Malta

31 oktober 2015 - 7 november 2015

Härlig höstresa tillsammans med mor och far.

NORD & SYDKOREA

NORD & SYDKOREA

26 april 2015 - 11 maj 2015

En liten rundresa till Nord & Syd korea

Iran 2015

Iran 2015

15 maj 2015 - 12 juli 2015

En motorcykelresa utöver det vanliga till Iran tillsammans med kompisarna Arne och Tommy.

Exkursion i Alperna

Exkursion i Alperna

11 augusti 2014 - 21 augusti 2014

Sista delen av en ekologi och geologi kurs där vi ska vandra i alperna i ca två veckor.

Kreta

Kreta

4 oktober 2013 - 13 oktober 2013

En välbehövlig semester.

PolarZoo

PolarZoo

16 februari 2011 - 22 februari 2011

Vi - Kalle, Mats och jag åker till Polar Zoo i norra Norge för att på nära håll umgås med vargar.

Potasvirja
Susse77