Skåne län

Avresa
måndag 24 juni 2019 - Malmö, Skåne län, Sverige

Packa, checka, duscha, borsta, checka, äta frukost, ladda telefon, checka, städa, tömma, checka.....snart så.

Anna Lindström
FamLindstrom i Thailand 2019
Senast aktiv - från Lindeborgsgatan 66, Skåne län, Sverige
Soluppgång kl 4:15 från båten!
lördag 22 juni 2019 - Trelleborg, Skåne län, Sverige

Vi sov gott efter att ha kört på båten 22:00 och ätit sen middag igår (fredag)Klockan ställde jag på 04:15 för att fota soluppgång men missade ändå början. Vi körde i land i Trelleborg kl 5:45.

Nu börjar tre veckors äventyr!
torsdag 6 juni 2019 - Trelleborg, Skåne län, Sverige

Hej!Nu äntligen börjar vårt bil äventyr!När alla har frågat oss vad vi har för mål svarar jag att hem är vårt mål. Vi åker rutten-Sverige, Tyskland, Österrike & Italien T&R.Vi åkte i morse från Stockholm 9:30. Det har varit sol hela dagen och årets värmetopp på 30C. Vi har

Efter regn
söndag 19 maj 2019 - Ystad, Skåne län, Sverige

Efter regn kommer ....dimma.Igår var det helt tjockt i Simrishamn, vi hade tänkt att gå vidare men det kom annat emellan. På förmiddagen tog jag bussen till Lund för att hälsa på min bror Gert som hamnat på lasarettet. Det räckte med att jag kom förbi Simris så var det det finaste

Simrishamn fortfarande
fredag 17 maj 2019 - Simrishamn, Skåne län, Sverige

Oboy, vilket räligt väder. Regnet öser ner idaOboy, bara blöta kläder....osvDenna dag har gått åt till att streta mot vinden och torka upp efter oss när vi kommit in i båten. Föresten så hände en liten incident på seglingen till Simrishamn. Besättningsmannen dvs jag råkade trampa

Nu är vi på väg

Efter många turer fram och tillbaka avgick White Lady på onsdagen den 15/5 kl 16.30.Vi tänkte oss att angöra Simrishamn, vilket vi också gjorde på torsdagen 1.00. Seglingen växlade mellan ingenv vind och skapligt med vind tyvärr i olika riktningar. När vi äntligen kom fram så blåste det

Gamla stadsdelarna i Li Shuang
tisdag 9 april 2019 - Helsingborg, Skåne län, Sverige

Den gamla stadsdelen i Lu Shuang.Trevlig gata att promenera i lite bilder från stället.först är det ingången med skylten, det gamla trädet är tydligen spciellt och dyrare än guld, varför fick jag inget bra svar på.Sen är det bilder från omgivningen samt maten vi åt till lunch. Den

tellas
tellas i Kina semestern 2019
Senast aktiv - från Helsingborg, Skåne län, Sverige
på väg till Li Shuang
tisdag 9 april 2019 - Helsingborg, Skåne län, Sverige

Bara några bilder när vi är på väg till de gamla stadsdelarna i Li Shuang. De är känd för sin sprit, som syns när man kör in i staden. Bilden på lastbilen, ja det är en bil som sprutar upp vatten i luften för att binda dammet i luften. De andra är bara bilder för att visa att

tellas
tellas i Kina semestern 2019
Senast aktiv - från Helsingborg, Skåne län, Sverige
4 dagar till resa.
söndag 7 april 2019 - Höllviken, Skåne län, Sverige

4 dagar till resa.Dags för att packa.

Mikael Och Ingela
Mris2019 i Japan 2019 - "Stora Japanresan".
Senast aktiv - från Höllviken, Skåne län, Sverige
Så skyddar du dig mot inbrott när du är på semester
lördag 30 mars 2019 - Löddeköpinge, Skåne län, Sverige

När du åker på semester är det minst lika viktigt att skydda ditt hem som att skydda sakerna du tar med dig. Se till att ta dessa nödvändiga steg för att kunna semestra utan att oroa dig! 1. Skaffa övervakningskameraAtt kunna se vad som händer i ditt hem är något som verkligen känns