Skåne län

Borta bra men hemma bäst!!
torsdag 11 oktober 2018 - Lund, Skåne län, Sverige

Resdag - men nu mot Sverige. Efter resans sista bastanta hotellfrukost tar vi oss ner till båten som ska ta oss till flygplatsen -SÅ smidigt.. Inser att alla resdagar blir heldagar när man ska mellanlanda också - förseningar är tydligen standard :-) Kommer på att vi kan fördriva tid med

Kaji Teel
Kajiteel i Portugal och sen???
Senast aktiv - från Sverige
Start sida
torsdag 4 oktober 2018 - Åkarp, Åkarp, Skåne län, Sverige

Nu har vi öppnat en ny resdagbok för våra resor. Ni kan även läsa om våra tidigare resor på https://www.resdagboken.se/m/challenger

Challenger
challenger71 i Start sida
Senast aktiv - från Åkarp, Åkarp, Skåne län, Sverige
Förberedelse, fakta
tisdag 28 augusti 2018 - Kristianstad, Skåne län, Sverige

Studio Sandra i Dubrovnik 6-11 sept 2018.Boendet ligger 4 minuters promenad från stranden. Studio Sandra ligger 2 km från den gamla stadsdelen i Dubrovnik som finns med på UNESCO:s världsarvslista. Här finns gratis Wi-Fi, kostnadsfri parkering, en balkong med havsutsikt samt en LCD-TV med

malte
Malte i Ö-luffning i Kroatien
Senast aktiv - från Kristianstad, Skåne län, Sverige
Post scriptum
lördag 21 juli 2018 - Helsingborg, Skåne län, Sverige

Äntligen hemma ! Sista dagen var varm som sig bör. Vi hann tyvärr inte in i tid på Charle Mange ( 4:e rastplats ), men gick in ( 5 km ) till målet vid de civilas mål lite senare.Summa summarum: Peter har varit en väldigt ambitiös och målmedveten förstagångare. Sen är det ju också kul

Lennart Jönsson

Moneypenny i Semester 2018
Senast aktiv - från Berlin, Tyskland
Hemma, utan stopp!
torsdag 19 juli 2018 - Båstad, Skåne län, Sverige

När vi kom till Köpenhamn igår, stod sista tåget mot Halmstad inne. Vi åkte uppför rulltrappan och ner på nästa spår och då stod tåget fortfarande inne... Drog väskan så fort det gick, mot de närmsta dörrarna, som var på väg att stängas. Konduktörerna stod och pratade en bit bort

Amanda Ingvarsson
Amanda_I i Danmark-Tyskland-Österrike-Italien
Senast aktiv - från Bremen, Tyskland
A day for the engine
tisdag 10 juli 2018 - Limhamn, Malmö, Skåne län, Sverige

with both wind and current (2knots)against our direction the day was for the engine one upside is to get the batteries fully chargedas well you get time over for some cleaning the houses along the oresund strait is fabulous and could be studied for quite some timeas it was a calm ride we even

REAL men don't tick
måndag 9 juli 2018 - Viken, Skåne län, Sverige

As mention tick (kryssa) isn't sailors favourite sailing but still an essential part of itvisiting Viken and enjoying friendship there made the day

I Sverige!
måndag 9 juli 2018 - Mölle, Skåne län, Sverige

Igår var vi i Köpenhamn! Vi cyklade in till stan. Men vi började med att fira Alex som fyllde tre år. Det var kul! Sen var vi i en trädgård och ett fjärilshus där det fanns jättemycket fjärilar. Men nu är vi i Sverige, hurra! Vi ska snart spela MINIGOLF!!!!!!!!