Skåne län

Nu är vi på väg
torsdag 16 maj 2019 - Simrishamn, Skåne län, Sverige

Efter många turer fram och tillbaka avgick White Lady på onsdagen den 15/5 kl 16.30.Vi tänkte oss att angöra Simrishamn, vilket vi också gjorde på torsdagen 1.00. Seglingen växlade mellan ingenv vind och skapligt med vind tyvärr i olika riktningar. När vi äntligen kom fram så blåste det

4 dagar till resa.
söndag 7 april 2019 - Höllviken, Skåne län, Sverige

4 dagar till resa.Dags för att packa.

Mikael Och Ingela
Mris2019 i Japan 2019 - "Stora Japanresan".
Senast aktiv - från Höllviken, Skåne län, Sverige
Hemma sedan två veckor!!
fredag 29 mars 2019 - Kristianstad, Skåne län, Sverige

Visst är vi hemma igen! Just idag, den 29 mars har vi nästan 15 grader varmt, det kan man kalla vårväder.Vi kom hem den 16 mars, nöjda med vår semester i sol och värme. Resten av årets resor blir i Europa! Må väl kära "medresenärer". Varma hälsningarEwa och Leo

Ewa Thulin
ewaleo i A och C öar i Karibien
Senast aktiv - från Kristianstad, Skåne län, Sverige
Australien
fredag 22 mars 2019 - Kristianstad, Skåne län, Sverige

Idag har vi varit inne på resebolaget och betalt handpenningen för vår resa.

Eva Rubin
Evru54 i Australien/Nya Zeeland/Bali
Senast aktiv - från Tollarp, Skåne län, Sverige
Avfärd
söndag 17 februari 2019 - Malmö, Skåne län, Sverige

Tidigt tidigt fick man gå upp på en söndag. Tidigare än en vanlig vardag. Lilo var svårväckt. Hon hade redan glömt att vi skulle ut på äventyr.När klockan var tio över fem fick jag ruska henne lite lätt och påminna om att det var dags att klä på sig resekläder.Idag är det dags

Hemma
tisdag 19 februari 2019 - Billesholm, Skåne län, Sverige

Så Var vi då hemma efter en fantastisk resa med Gertrud och Nisse, vi har haft sol, sol, och åter sol och varmt, det har regnat endast en förmiddag och en kväll på 21 dagar, Vi har gjort rafting( efterlängtat av mamma ) vi har snorklat med sköldpaddor, vi har försökt snorkla med Mantor,

Lennart Nilsson
leroni i Bali-Lembongan -Gili Meno- Bali
Senast aktiv - från Billesholm, Skåne län, Sverige
7 smarta travel hacks för backpackers
lördag 19 januari 2019 - Löddeköpinge, Skåne län, Sverige

Om du vill få så mycket ut av din semester som möjligt så är backpacking ett perfekt sätt att resa. Att slippa släpa på en stor rullväska och känna sig helt fri är verkligen underbart! Om du är nybörjare så undrar du säkert om det finns några speciella saker du ska tänka på och

Borta bra men hemma bäst!!
torsdag 11 oktober 2018 - Lund, Skåne län, Sverige

Resdag - men nu mot Sverige. Efter resans sista bastanta hotellfrukost tar vi oss ner till båten som ska ta oss till flygplatsen -SÅ smidigt.. Inser att alla resdagar blir heldagar när man ska mellanlanda också - förseningar är tydligen standard :-) Kommer på att vi kan fördriva tid med

Kaji Teel
Kajiteel i Portugal och sen???
Senast aktiv - från Sverige
Start sida
torsdag 4 oktober 2018 - Åkarp, Åkarp, Skåne län, Sverige

Nu har vi öppnat en ny resdagbok för våra resor. Ni kan även läsa om våra tidigare resor på https://www.resdagboken.se/m/challenger

Challenger
challenger71 i Start sida