Skåne län

10 januari
fredag 10 januari 2020 - Tollarp, Skåne län, Sverige

Idag har vi varit på en fantastisk utfärd. Den gick över höga berg och djupa dalar med buss i ca 12 mil. Sedan var det dax att gå på en båt som tog oss i en fjord och längst ut i fjorden var det Tasmania havet. Båt turen tog ca tre timmar och det var buffé på båten. Vi har sett sälar,

Nu drar vi till Vietnam!
måndag 23 december 2019 - Osby, Skåne län, Sverige

Hej!Imorgon är det julafton och då hänger vi på oss ryggsäckarna igen och lämnar denna gråa del av världen för en ljusare tillvaro i Asien. Ungefär när Kalle Anka börjar sätter vi oss på planet som ska ta oss till Hanoi i Vietnam. Under en månad kommer vi uppleva Vietnam från Hanoi

Daniel Och Susanna Bolin
Dabo i Vietnam 2019/20
Senast aktiv - från Osby, Skåne län, Sverige
Åtta dagar.
onsdag 18 december 2019 - Tollarp, Skåne län, Sverige

Nu är det bara åtta dagar kvar innan vi reser.

18 dagar
söndag 8 december 2019 - Tollarp, Skåne län, Sverige

Nu börjar resan närma sig med storm steg. Bara 18 dagar kvar. Innan dess ska vi fira jul.🎄😎

Tar 8.00 färjan till Sassniz
måndag 7 oktober 2019 - Beddingestrand, Skåne län, Sverige

Framme kl 12.30. Åker in till Mecklenburg för lunch.Stannar till i Tessin för kaffe på Bäckerei Konditorei Cafe Stern  och en lite bensträckare för stan var inte stor.Sen vidare till Hamburg och Leonardo hotell. Bra parkering bakom bommar, god mat och överkomliga priser, förutom frukosten

Susanne Edström
Sussebo58 i flyttar till Portugal
Senast aktiv - från Lagos, Faro, Portugal
Slutbetalning
fredag 25 oktober 2019 - Tollarp, Skåne län, Sverige

Idag är resan slutbetald. Nu är det bara två månader kvar. ✈️

2 Dagar 18h 37 min 55 sek
onsdag 25 september 2019 - Gantofta, Skåne län, Sverige

Bara ett par dagar kvar.....Nu är det bara ett par dagar kvar tills vi ska resa till Rabac i Kroatien. Som alltid har jag min packning i huvudet. Allt är väl i princip tvättat och fixat, men har jag lagt det i väskan? Självklart inte, det lär inte ske innan fredag. Det är alltid så, alltid

Efter-räkningar......
söndag 8 september 2019 - Limhamn, Malmö, Skåne län, Sverige

Man skall vara utvilad för att orka ta upp kampen med alla instanser - flygbolag, försäkringsbolag, kortföretag etc......Allt kan hamna i ett moment 22 - åtminstone en söndag!Men då kan man använda webben, trodde ni, ja hmmmm - icke!Förberedd inför måndagens rundringningar för att höra

Christer Holst
okenpiraten i Färöarna igen.....
Senast aktiv - från Limhamn, Malmö, Skåne län, Sverige
Avresedag
lördag 1 oktober 2016 - Miatorp, Helsingborg, Skåne län, Sverige

MiatorpKlockan ringde strax efter kl 2. Jag hade inte direkt sovit, mest slumrat. Allt var färdigpackat och Bazze hade vi redan lämnat kvällen innan. Han skulle tillbringa kommande vecka nere i Toarp. Det var lite jobbigt att lämna honom trots att jag visste att han skulle ha det hur bra som

.....hemma
söndag 18 augusti 2019 - Limhamn, Malmö, Skåne län, Sverige

Efter en god natts sömn i dubbelsäng med bara ett täcke....😈Söndagsfrukost som kunde slutat illa, då grannen i frukostmatsalen snöt sig i servetten och lade den på bordet.....Hemma efter 80 mil och 8 timmar.....lagom ill MFFs match