Simrishamn

Simrishamn fortfarande
fredag 17 maj 2019 - Simrishamn, Skåne län, Sverige

Oboy, vilket räligt väder. Regnet öser ner idaOboy, bara blöta kläder....osvDenna dag har gått åt till att streta mot vinden och torka upp efter oss när vi kommit in i båten. Föresten så hände en liten incident på seglingen till Simrishamn. Besättningsmannen dvs jag råkade trampa

Nu är vi på väg
torsdag 16 maj 2019 - Simrishamn, Skåne län, Sverige

Efter många turer fram och tillbaka avgick White Lady på onsdagen den 15/5 kl 16.30.Vi tänkte oss att angöra Simrishamn, vilket vi också gjorde på torsdagen 1.00. Seglingen växlade mellan ingenv vind och skapligt med vind tyvärr i olika riktningar. När vi äntligen kom fram så blåste det

Fru
onsdag 13 augusti 2014 - Simrishamn, Skåne län, Sverige

Äntligen har jag fått koll på iphonen och datorn.Så klart så hade jag redan glömt hur man gjorde. Men Filip på IT syd är min personlige datorman. Tack du är guld värd. Men i alla fall är det nu vår fjärde dag på väg. Första dagen åkte vi till Oxelesund, sen har vi följt kustvägen

Marianne Sjögren
masj i Sverige-kanske Nordkap
Jag=Julia Roberts
onsdag 9 april 2014 - Simrishamn, Skåne län, Sverige

Jo, precis så kände jag mig igår på The Majestic Theatre. Vi hade biljetter till rad 2... Och upplevelsen så nära scenen var fantastisk! Kom på mig själv flera gånger med att sitta och le från öra till öra! Det var bara tårarna som saknades annars hade det varit som i Pretty Woman - ja

Nu är vi här
måndag 7 april 2014 - Simrishamn, Skåne län, Sverige

New York, New York.... Vi bor mitt i teaterdistriktet på Broadway och här är det liv och rörelse dygnet runt. Faktum är att det är så många neonljus att det är ljust som mitt på dagen även på kvällarna. Igår åkte vi till Harlem tidigt för att uppleva gospel i kyrkan....första

Dagen före
fredag 4 april 2014 - Simrishamn, Skåne län, Sverige

Dagen före.....är egentligen den bästa dagen! Det är nu jag bygger upp förväntningarna... Man packar (aldrig förrän dagen före) och springer runt, känner sig lite stressad över att glömma något.... Faktum är att jag har aldrig upplevt att jag glömt något och ändå oroar jag mig

Även en vecka i Österlen har ett slut
lördag 17 augusti 2013 - Simrishamn, Skåne län, Sverige

Jaha, då var veckan slut. Torsdag morgon gick Ivar till stranden och köpte ett antal nyfångade skrubbor (eller flundra om man nu hellre vill det) Dessa filéade han och smörstekte och serverade med färskpotatis och skirat smör. Oh my god så sagolikt gott det var, helt klart en av de godaste

Födelsedagsparty!
torsdag 15 augusti 2013 - Simrishamn, Skåne län, Sverige

Tisdag kväll var det alltså dags för kalas. Cateringmiddag var beställd kvällen till ära och innan maten kom skålade vi i champagne och pärondryck. Farfar skulle visa Martin hur man öppnar en champagneflaska vilket resulterade i att Oskar blev blöt och luktade gott av champagne hela

Tosselilla, Kivik och tårtätning
tisdag 13 augusti 2013 - Simrishamn, Skåne län, Sverige

Igår blev det en göra-vad-vi-ville-dag. Ivar och Anne körde runt lite och tittade/shoppade, Aldéns tog en tripp till Ystad samt besökte ett naturreservat medan vi passade på att besöka Tosselilla. Tosselilla är ett tivoli/badland och vi besökte inte det för att det var så varmt och

Söndag kväll
söndag 11 augusti 2013 - Simrishamn, Skåne län, Sverige

Hej och hopp! Igår anlände vi till Österlen på eftermiddagen och vi hann med att bada i utomhusbubbelpoolen (barnen), gå en promenad vid havet (allihopa), göra sandänglar och bli blöta av havet (barnen och lite farfar). Idag var vi alla till Glimmingehus, Nordens bäst bevarade

Segling på väg

Segling på väg

15 maj 2019 - 15 maj 2019

Segling

Sverige-kanske Nordkap

Sverige-kanske Nordkap

10 augusti 2014 - 4 september 2014

På söndag den 10:e augusti påbörjar Göran, Tuva och jag vår resa genom hela Sveriges östkust,och målet är Nordkap beroende på väder. Har någon gjort denna resa nyss? Tar gärna emot nyttiga tips

New York - Florida - Curaçao

New York - Florida - Curaçao

5 april 2014 - 27 april 2014

Storstad med shopping, sol & bad, god mat och dryck, fina vänner.....

Farfar 70 år, Österlen

Farfar 70 år, Österlen

10 augusti 2013 - 17 augusti 2013

Koh Lanta, Thailand

Koh Lanta, Thailand

28 december 2012 - 12 januari 2013

Vi reser från Kastrup med Fritidsresor. Bor på Ananda Lanta Hotell på Koh Lanta. Där de har svenskt kaffe o vi har faktsikt betalt för bränsletilägg så vi får hoppas att det inte är kallt på rummet ;-)

1 juli 2012 - 31 augusti 2012

6 juli 2012 - 6 augusti 2012

I år semestrar vi i Sverige. Det blir Simrishamn först och vi avslutar med Öland. Resmålet däremellan är än så länge obestämt, så vi får se var vi hamnar.

Florida-St Barth

Florida-St Barth

7 april 2012 - 25 april 2012

Bali och Thailand

Bali och Thailand

21 mars 2012 - 25 april 2012

Två veckor på Bali. Sedan tre veckor Phuket, Krabi. Phuket Bike week och Songkran.

The Grand Trek in US

The Grand Trek in US

2 april 2012 - 17 maj 2012

Att åka USA kust till kust har länge varit en dröm, problemet har varit om man ville uppleva de nordliga eller de sydliga delstaterna. Problem är till för att lösas, så ingen kompromiss gjordes! 26 delstater kommer att besökas. Runt 1000 mil kommer att åkas i en minibuss genom storstadspuls, "deep south", nationalparker ect, med start och mål i "The Big Apple". US here I come!

Henrik Kristensson
Kristensson