Sjöbo NO

Hemma igen!
onsdag 27 mars 2013 - Sjöbo NO, Skåne län, Sverige

Vi kom in genom snödrivan i grindhålet! Utan att skotta! Och nu har vi fått upp värmen i kåken också, räckte inte med luftvärmepumpen så vi fick starta värmepannan. Snön smälter ner så sakta men det utlovas snöväder igen på Fredag. Så här mycket snö har vi inte sett på över

Inger Hammar
Axel411 i 6:e resan söderut
Senast aktiv - från Benicàssim, Valencia, Spanien
Take Off!
fredag 27 april 2012 - Sjöbo NO, Skåne län, Sverige

Klockan 3 ringde väckarklockan och det var dags att stiga upp och packa ner det sista. Efter att ha sagt hej då till Julia bar det iväg till Kastrup. Vi var lite skeptiska till den automatiska incheckningen sedan sist, men det flöt fantastiskt bra. I de här maskinerna behövde vi inte skriva

Dan före dan
torsdag 26 april 2012 - Sjöbo NO, Skåne län, Sverige

Om vi har allt med behöver vi nog inte fundera på... vi har nog allt med plus lite till känns det som. Nu börjar resfebern pulsera i kroppen. Bara några timmar kvar innan vi styr kosan mot Kastrup och äventyret. Klockan ska ställas på mitt i natten och sedan bär det av. Vi mellanlandar

Nedräkning
söndag 22 april 2012 - Sjöbo NO, Skåne län, Sverige

Så har nedräkningen börjat! Tvättmaskinen har gått varm och allt som ska med är nu tvättat, vikt och framlagt. Alla känner vi väl lite till mans att vi har på tok för mycket kläder med oss... men å andra sidan så har vi inte tvättmaskin på varje ställe den här gången. Så vem

Hemma igen
torsdag 22 mars 2012 - Sjöbo NO, Skåne län, Sverige

Vi landade i Fränninge i tisdags eftermiddag efter att ha lastat in lite extra hos "Calle" i Burg, söndagskörningen i Kasselbackarna gick bra, lite regnigt men man slipper buffas med lastbilarna på helgen. Ställplatsen i Heiligenhafen blev bra, 2 euro för el, sedan hade vi ingen växel till

Inger Hammar
Axel411 i 5:e säsongen
Senast aktiv - från Benicàssim, Valencia, Spanien
En vecka kvar!
lördag 3 mars 2012 - Sjöbo NO, Skåne län, Sverige

Så, nu är det bara en vecka kvar tills vi åker på en härlig & efterlängtad familjesemester som varar i hela två veckor!

Dagen före
onsdag 6 oktober 2010 - Sjöbo NO, Skåne län, Sverige

Nu börjar det närma sig... och förhoppningsvis så har vi tänkt på allt. Det är ändå relativt lång tid att vara borta och det är mycket som ska klaffa under tiden. Men som sagt, nu börjar vi känna oss ganska klara!

Mariedrom i Florida 2010
Från djungel till rapsfält
fredag 11 juni 2010 - Sjöbo NO, Skåne län, Sverige

Okej! Nu var äventyret över. Hemma "i säkerhet" till mammas belåtenhet. De sista veckorna i parken har varit otroliga med mycket simmande, springande och lekande med mina små pumor. Att säga farväl var svårare än jag trodde. Man blir ta mig tusan fäst vid de små liven i större grad än

Matilda Wahlman
MaMatilda i Big Trip
Senast aktiv - från Värmdö NV, Stockholms län, Sverige
Äntligen!!!
måndag 26 april 2010 - Sjöbo NO, Skåne län, Sverige

Nu fungerar resedagboken så här kommer lite uppdateringar ;) denna blogg. FÖRST VILL JAG TACKA ALLA SOM GJORT DENNA RESA MÖJLIG.... MINA UNDERBARA CHEFER för att jag har fått denna fantastiska möjlighet att få göra denna resa MINA GOA ARBETSKAMRATER som bara är bäst ALLA BARN/HUND

Madeleine Benterfalk
UniqaMadeleine i AACD kurs i Texas
Senast aktiv - från Dallas, Texas, USA
Nu håller vi tummarna...
lördag 24 april 2010 - Sjöbo NO, Skåne län, Sverige

Nu ska det sista fixas inför resan till USA :) I morgon börjar vår resa över till Texas och vi är så förväntansfulla!!! Första delmålet är väl om flyget går eller inte MEN vi håller tummarna!! Ha det bäst! M

Madeleine Benterfalk

27 april 2012 - 14 maj 2012

Egypten

Egypten

10 mars 2012 - 24 mars 2012

Vi är 12 stycken familjemedlemmar som ska åka på en resa tillsammans till Egypten i två veckor. Så därför tänkte vi använda denna sida för att uppdatera om vårat äventyr. Följ det gärna!

5:e säsongen

5:e säsongen

13 oktober 2011 - 28 mars 2012

Vi flyr återigen den svenska vintern

Florida 2010

25 april 2010 - 3 maj 2010

3:resan till sydspanien

3:resan till sydspanien

3 november 2009 - 31 mars 2010

Jag och Lasse tillsammans med den spanska terriern Ruben kör husbil till Torre del Mar över vintern.

Big Trip

Big Trip

12 september 2009 - 1 juni 2010

Ska i höst ge mig ut på en långresa, The Big Trip, som går från Stockholm till helsingfors med färja. Sedan blir det tåg på transsibiriska järnvägen från Moskva till Peking. Därefter är det tänkt att asien ska bli grundligt utforskat. Om pengarna räcker går färden vidare till Sydamerika där jag äntligen ska få bli mamma till en Jaguar.