Sjöbo S

I packtagen
torsdag 26 januari 2012 - Sjöbo S, Skåne län, Sverige

Nu är det bara 6 dagar kvar till avresa. Har börjat packa lite smått med att plocka fram. Ska försöka att inte ta med för mycket (det finns affärer där också om nåt är glömt). Ska bli skönt att slippa ifrån vintern en månad, och när vi kommer hem är det inte så långt kvar till

Carin Widell
CarinWidell i Nya Zeeland
Senast aktiv - från Sjöbo S, Skåne län, Sverige
Pole Pole (slowly, slowly) på Zanzibar.
måndag 11 april 2011 - Sjöbo S, Skåne län, Sverige

Bussresan från Arusha till Dar es Salam flöt på otroligt lindrigt. Vi hade köpt den dyraste biljetten "super luxury" som bjöd på käkluktande(bara då och då...) aircondition, ett toalettstop i taggbuskarna på vischan, en läsk, afrikansk filmsåpa om kärlek, religion och

annyka i En bit av Afrika
Framme!
tisdag 22 februari 2011 - Sjöbo S, Skåne län, Sverige

I natt vid halv 2 landade vi pa Nairobis flygplats. Utan bagage, utan fungerande mobil och utan mojlighet att kopa vatten var det inte med fullt noja vi krop ner under kostiga filtar i konstiga kojor. Vi bor pa Upperhill campsite som ar mysigt och alla ar valdigt hjalpsamma. Idag gor vi allt for

annyka i En bit av Afrika
HEMMA!
lördag 3 april 2010 - Sjöbo S, Skåne län, Sverige

Vi hade en sista underbar vecka i Kata Noi och fick en bra avslutning pa vår resa, jag och Ina. Vi lag i solstolar pa en lång vit strand, solade, läste och sov i skuggan och badade i helt klart, ljusturkost vatten. En paradisvecka. Pa kvällarna duschade vi av oss saltet, satt en stund på

annyka i Annyka och Ina i asien
Nya Zeeland

Nya Zeeland

1 februari 2012 - 29 februari 2012

Nu struntar vi detta tråkiga vädret och åker så långt bort som vi kan komma. Nämligen Nya Zeeland! Jag och Nisse ska jaga hobbitar, magiska ringar (Sagan om ringen style) och en o annan kiwifågel. Vi börjar i Auckland för att ta oss runt landet i ca en månad. Oregelbundna uppdateringar under resans gång!

En bit av Afrika

En bit av Afrika

21 februari 2011 - 31 mars 2011

Jag och min kära vän Sophie besöker Afrika under dryga 5 veckor. De två första nätterna har vi bokat i Nairobi och vill även besöka nationalparken Masai Mara under några dygn innan vi åker vidare. Resten av äventyret planerar vi efterhand. Mycket safari blir det i alla fall! Vi börjar i Kenya och åker sedan vidare mot Tanzania för att avsluta på Zanzibar. Om tiden och pengarna räcker till hoppas vi på en avstickare till Uganda för att se bergsgorillor.

Annyka och Ina i asien

Annyka och Ina i asien

13 januari 2010 - 13 april 2010

Jag och Ina åker till sydostasien för att leva varmt och kravlöst. Planen är att börja i Thailand och även besöka Vietnam, Kambodja och Laos. Dock inget bestämt och hela målet med resan är att ta var dag som den kommer utan stress och för mycket planering. En kombination av sol, bad, upplevelser, vacker natur och nya människor är vad vi ser fram emot. Här kommer jag Annyka skriva om våra veckor och min syn på det hela. Vill ni läsa Inas berättelse kolla: [link url=http://www.inasiro.blogspot.com]www.inasiro.blogspot.com[/link]

Nisse Öberg
NisseOeberg