Skurup

Fantastiska påsk!
tisdag 18 april 2017 - Skurup, Skåne län, Sverige

Riga är en riktigt fin stad!Vi bodde på PK Hotel RIga, som ligger ca 10 min från centrum. Promenerade genom stadsparken för att komma in till Gamla Stan. Riktigt mysig park. Vädret var fint under helgen, men såå kallt - så vi fick aldrig haft pick-nick i parken. Under sommartid är detta

Emelie_Swede i Påskweekend
Snö och kyla, we love!
söndag 10 januari 2016 - Skurup, Skåne län, Sverige

Berlin var fantastiskt! Då bortsett från att jag var dålig hela tiden. Förkylningen från helvetet kom några dagar innan vi åkte.... och satte sig på halsen framförallt. Skönt för familjen, att ha en mindre högljudd Emelie med sig! Haha :-) Vi bodde en bit från centrum

Emelie_Swede i Ich bin ein Berliner
Staden för njutning.
söndag 27 juli 2014 - Skurup, Skåne län, Sverige

Då var man hemma igen. Full rulle hela denna semester. Vi kom hem smidigt som tusan från Prag. Taxin kom till hotellet som bestämt, flyget lyfte som planerat, väskorna var lite sena (men då tog vi oss vars två röda pölser - muuuuums). Kom precis på tåget till Malmö..... och så kom vår

Emelie Johansson
Emelie_Swede i Ölhak och värmeslag!
Senast aktiv - från Skurup, Skåne län, Sverige
En vecka går alldeles för snabbt..
fredag 19 juli 2013 - Skurup, Skåne län, Sverige

Jaha, då var man hemma igen - till moln och den så kallade Svenska sommaren. Hej Sverige! Saknar redan Kemer - solen, värmen, badet, doften av solkräm och avkopplingen som var total! Jag och Christopher hade en helt underbar vecka tillsammans, på vår första All Inclusive resa. Och det blir

Emelie_Swede i Keeeebaaaaab
Senast aktiv - från Skurup, Skåne län, Sverige
Ön att komma tillbaka till!
tisdag 15 januari 2013 - Skurup, Skåne län, Sverige

År efter år har jag frågat mig själv VARFÖR folk åker till ett ställe på charter, där vart man än går hör man svenska, menyerna är på svenska, aftonbladet säljs i affärerna och där man inte ens behöver prata det lokala språket för att bli förstådd. MEN efter en fantastisk

Emelie_Swede i Sunny new years
Packning pågår..
tisdag 25 december 2012 - Skurup, Skåne län, Sverige

Då har vi dragit fram resväskorna igen! Något vi älskar att göra :-) Packningen är ganska svår denna gången faktiskt... hur varmt är 20-25 grader egentligen? Kommer ihåg när jag och brorsan var på Hawaii och vi trodde det var 50 grader... men så visade det sig vara 24...! Sen i

Emelie_Swede i Sunny new years
Förberedelser
torsdag 16 augusti 2012 - Skurup, Skåne län, Sverige

Nu har vi packat varma tröjor, vantar och mössa. Det är under 10 grader i Kirkenes. Morgondagen kommer vi att vara på resande fot hela dagen och tåget lämnar Skurup i morgon kl. 05.49 för att ta oss till Hyllie som är första stoppet. Vi kommer sedan att stanna till i Köpenhamn, Oslo och

Magne Hansson
Magne i Hurtigruten
Lite Wilmington
måndag 19 mars 2012 - Skurup, Skåne län, Sverige

Hello, how are you? Igår körde vi runt här lite i Wilmington. Lite som att först vara på Limhamn för att sen hamna på Rosengård. Vissa delar var verkligen UR-Amerikanska. I de finare delarna ner mot havet stod många hus på träpålar. Ville de tvunget bo på 2:a våningen tro? Inte mycket

Äntligen framme
söndag 18 mars 2012 - Skurup, Skåne län, Sverige

Hej! Drygt 18 timmar efter att vi lämnat hemmet så var vi då äntligen framme i vår svit... Det blev en ganska tuff resa med en del stressmoment. Resan utgick från Kastrup, via Frankfurt. På resan sen till Philadelphia hamnde vi sen på de sämst tänkbara sätena. Mitt i mitten! Min tanke

Snart drar vi
fredag 16 mars 2012 - Skurup, Skåne län, Sverige

Halloj Vänner! Nu är jag nästan helt färdigpackad... Ska bli sååå härligt att få komma iväg. Kim tänkte packa imorgonbitti, hm! Tror jag drar kudden över huvudet när han börjar springa rundor imorgon då. Taxin kommer ju 7.00 så bara han är klar tills dess. Resan börjar iaf via

Påskweekend

Påskweekend

13 april 2017 - 16 april 2017

Vi myser i Riga över påsken. Här ska det bli sightseeing, ätas god mat och en del dryck ska ner!

Ich bin ein Berliner

Ich bin ein Berliner

4 januari 2016 - 7 januari 2016

Öl, museum och slapp - vad man förtjänar efter en hård höst :P

Ölhak och värmeslag!

Ölhak och värmeslag!

20 juli 2014 - 24 juli 2014

Överraskar Christopher till Prag som 30årspresent :)

Keeeebaaaaab

Keeeebaaaaab

11 juli 2013 - 19 juli 2013

Årets charter.. vi har ju börjat bli riktigt bra på charter nu. Haha. Så denna gången tar vi oss an Turkiet - men eftersom ingen av oss gillade Alanya särskilt så åker vi nu västerut från Antalya istället. Kemer, ses snart!

Sunny new years

Sunny new years

26 december 2012 - 2 januari 2013

Jag, Christopher, Emma och Niklas! En Grand Suite och fyra vildar.... önska oss lycka till :P

Hurtigruten

Hurtigruten

17 augusti 2012 - 26 augusti 2012

Resa Kirkenes till Bergen tillsammans med vänner. Vi ska njuta av vacker natur, äta och dricka gott. Njuta av livet, helt enkelt.

Orlando, USA

Orlando, USA

17 mars 2012 - 29 mars 2012

Teneriffa

Teneriffa

23 oktober 2011 - 30 oktober 2011

Första riktiga charterresan. Tanken är att vi bara ska koppla av och njuta, vilket aldrig brukar vara ett problem :)

Asien 2012

Asien 2012

2 februari 2012 - 26 februari 2012

Malin, Björn, Tove och Ebbe reser till Malaysia, Thailand och Singapore. Sol, bad och storstad

FIM-rally 2011

FIM-rally 2011

1 juli 2011 - 16 juli 2011

Snart dags för vår första riktiga långresa med hojen. En resa som kommer att gå via Polen, Tjeckien, Österrike och Tyskland. Ska bli himla skoj och vi är övertygade om att vi kommer att få en händelserik resa.

Anne Granström
AnneUlrika