Södra Sandby

Solen hälsar på Stinsen
måndag 9 april 2018 - Södra Sandby, Skåne län, Sverige

Nu har Solen kommit till förskolan Stinsen, på avdelning kullerbyttan som ligger i Södra Sandby. (Lunds kommun)Vi är jätteglada att Solen har kommit till oss på vår avdelning för att hälsa på! ☺️ Det första Solen fick göra här var att vara med i en vilogrupp där vi hade läsvila.

Miss Saigon
lördag 6 april 2013 - Södra Sandby, Skåne län, Sverige

Hello everybody allihopa. Idag har inte varit en så kul dag, men väldigt intressant... Vi har idag besökt Cu Chi tunnels. Under Vietnamkriget levde Gerillan i små små pyttesmå gångar ute i djungeln för att söka skydd. På bussresan dit fick vi en propagandainspirerad föreläsning av en

Mekong Deltat
fredag 5 april 2013 - Södra Sandby, Skåne län, Sverige

Hej hej Dagboken, allt bra? Idag började vi dagen med att stiga upp med tuppen, för att åka på en klassisk organiserad trip till Mekong Deltat. Buss 2 h med ett 15 minuters stopp på "The happy room"(tydligen toaletter). Vi började med att lyssna på ett "lokal band", lät ungefär som man

Mekong Deltat
fredag 5 april 2013 - Södra Sandby, Skåne län, Sverige

Back on track!
måndag 21 juni 2010 - Södra Sandby, Skåne län, Sverige

Hej! Då är det dags att använda resedagboken igen, denna gång när jag och Björn reser i Peru!! Tänkte kolla så att maillistan fungerar så ni kan bortse från de här första dagboksinlägget... är det så att ni inte vill ha några mail från oss är det bara att höra av sig så tar vi

Solens spännande resa

Solens spännande resa

16 mars 2018 - 6 juni 2018

Detta är en resedagbok där vi vill via bild och text kunna följa våran vän Solen på dess äventyr, upplevelser och roligheter i vår värld.

Asien

Asien

3 april 2013 - 1 juni 2013

Destination Inca - Machu Picchu

Destination Inca - Machu Picchu

22 juni 2010 - 7 juli 2010

Hej! Back on track! Nu är det återigen dags att uppleva och upptäcka nya platser! Den här gången blir det destination Sydamerika och det mytomspunna landet Peru!!! Jag och Björn har tillsammans planerat att vi ska besöka Lima, Titicacasjön, Cuzco och därefter vandra Inkaleden upp till Machu Piccu (huvudpunkten)! För att ha lite kontakt med er här hemma så tänkte vi använda resedagboken så att ni som vill kan följa delar av vår resa! Ha det gott!! kramar Carro och Björn

Emma Lörd
emma_tvattklamma