Staffanstorp

Nedräkning
lördag 14 november 2015 - Staffanstorp, Skåne län, Sverige

Så var det lördag. På tisdag åker vi på världens resa med hela familjen plus mina svärföräldrar och svägerska. Tiden fram tills dess känns lång. Barnen tjatar och är otåliga. För egen del älskar jag känslan av att känna pirret av förväntan, blandat med en nya resfeber. Jag är

Sofie Bengtling
Fessan i Thailand med hela familjen
Senast aktiv - från Azorerna, Portugal
Tyvärr!
onsdag 22 april 2015 - Staffanstorp, Skåne län, Sverige

Kära vänner! Tyvärr fungerade inte Resdagboken under vår resa i Japan och det är jag/vi väldigt ledsna för. Alla ni som vi har som Facebookvänner har i alla fall fått lite information och bilder. Alla ni som kanske har Facebook konto kan väl skriva till oss om en vänförfrågan så

I väntans tider
måndag 30 mars 2015 - Staffanstorp, Skåne län, Sverige

Nu börjar vi närma oss resdagen och bagage-delar plockas fram och täcker hela matsalsbordet. Varmt, kallt eller mittemellan väder é frågan? Det blir väl som vanligt, alldeles för mycket persedlar. Väntan är olidliiiiiig!

Weeei inte sovit på 24 timmar!
onsdag 26 november 2014 - Staffanstorp, Skåne län, Sverige

Kl är 05:05 här just nu och jag har inte sovit på vääääldigt länge.. Idag utforskade vi kuala lumpur med vår egna guide, jävla trevlig stad!! Vi körde igenom nattlivet som stängde (redan) kl 03 här, tråkigt, men köpte med oss dricka till rummet och fortsatte här. Den inhemska

Marcus Larsen
laarre i en bra bit hemifrån
Senast aktiv - från Kuta, Bali, Indonesien
tjollahopp.
tisdag 25 november 2014 - Staffanstorp, Skåne län, Sverige

Weei, oskulden tagen nu på denna sida! Då är det snart dags att bege sig mot Kastrup då och pimpla i sig några beer. Denna sidan sög ju as och är väldigt seg, hurfan ska jag ha tålamod till detta på något pisse-wifi i Australien... Aja, vi tar det som det kommer. =) Nu ska jag hämta

Marcus Larsen
laarre i en bra bit hemifrån
Senast aktiv - från Kuta, Bali, Indonesien
2013-10-13. Waitomo - New Plymouth
söndag 13 oktober 2013 - Staffanstorp, Skåne län, Sverige

. Nu har Jan och jag fått lite rutiner och har blivit "hejare" på att tömma toalett-och spillvatten innan vi kör från Holiday Park. Gasflaskan skall stängas och elkabel dras ut från bil respektive laddställe. Det går som en dans. AG och jag tog en promenad och kollade Afrikas lilja och

Rotorua - Waitomo Cave 2013-10-12
söndag 13 oktober 2013 - Staffanstorp, Skåne län, Sverige

2013-10-12. Vilken natt! Husbilen skakade som om vi körde som galningar på kullerstensbelagd väg. Regnet formligen öste ner och smattret mot husbilstaket var stundtals bedövande (jag ligger högst upp i "skuffen"). Dock blev det ändå 6-7timmars sömn för de flesta av oss. AG låg som

Hot Water Beach - Rotorua 2013-10-11
söndag 13 oktober 2013 - Staffanstorp, Skåne län, Sverige

2013-10-11. Konstigt att jag sover så länge men naturligtvis skönt. Först skulle vi vandra ner till Cathedral Cove, hål igenom bergen och som kan beses under lågvatten. Själva Cathedral Cove kan man även gå igenom vid högvatten med vattnet upp till midjan, alltså blev besöket på

Coromandel - Hot Water Beach 2013-10-10
söndag 13 oktober 2013 - Staffanstorp, Skåne län, Sverige

2013-10-10. Sent uppe idag men sovit som en stock fram till halv 6. Somnade om fast de andra 3 var uppe och "rantade". Kom upp vid halv 9 och alla kände sig utvilade. Efter en, som vanligt, lång frukost, betalade vi vår vistelse i Coromandel. Fick tips av plats-värdinnan att ta och besöka en

Dargaville - Coromandel 2013-10-09
söndag 13 oktober 2013 - Staffanstorp, Skåne län, Sverige

2013-10-09. Min jäkla telefon skrällde oförskämt högt och länge innan jag fick stopp på "möget". Vi hade kommit överens, kvällen innan, att vi skulle upp tidigt, käka frukost, göra oss i ordning och sen komma iväg så fort som möjligt. Upp tidigt kom vi men tiden rusade iväg, som

Thailand med hela familjen

Thailand med hela familjen

17 november 2015 - 2 december 2015

Familjen på två vuxna och tre små barn under 6 1/2 år tillsammans med pappans föräldrar och syster, åker till Thailand för första gången. Vi flyger från Köpenhamn till Phuket och sedan med förbeställd taxi till till Khao Lak och Hotell Blue Village - Mai Khao Lak. Arrangörer är Fritidsresor, som för övrigt har en riktigt bra App, där all fakta om den beställda resan går att titta på, på ett enkelt, tydligt och trevligt sätt.

Körsbärsblom & festivalyralyra 2015

Körsbärsblom & festivalyralyra 2015

3 april 2015 - 22 april 2015

en bra bit hemifrån

en bra bit hemifrån

25 november 2014 - 17 januari 2015

en resa utöver de vanliga.

Nya Zealands resan

Nya Zealands resan

2 oktober 2013 - 12 november 2013

Kreta Makrigialos

Kreta Makrigialos

9 maj 2013 - 16 maj 2013

En spännande och förväntansfull vecka väntar oss på Kreta med boende på Vings hotell Ocean Beach club i Makrigialos på öns södra del. Planerar också att med hyrbil ta oss fram för att utforska delar av öns smultronställen natur och historia. Hoppas att under vistelsen kunna återge något av våra upplevelser här på Resdagboken.

Indien

Indien

9 februari 2013 - 15 mars 2013

Asien -13

Asien -13

21 januari 2013 - 13 mars 2013

Backpacking genom Thailands paradis.

Australien!!

Australien!!

21 augusti 2012 - 16 juni 2013

Max & Freddys World Tour Of Australia!

Westcoast USA!

Westcoast USA!

3 juli 2012 - 25 juli 2012

Jag och björn drar till västkusten i USA till sommaren! :D

leva livet - resa

leva livet - resa