Svedala

Bara 3 v kvar...
söndag 9 december 2012 - Svedala, Skåne län, Sverige

Detta är första gången vi använder detta forum. Tanken väcktes då jag träffade en förälder på min dotters förskola som frågade hur hon kunde följa oss under vår resa. Har själv tidigare föjt vänner här men inte haft en egen resedagbok. För Er som halkat in på denna sida utan att

hej
lördag 28 april 2012 - Svedala, Skåne län, Sverige

på väg

Jobbigt med tekniken
torsdag 8 mars 2012 - Svedala, Skåne län, Sverige

Har nu försökt att lägga in bildbevis på att det Göran vann SoiDao mössan dag 2 och undertecknad blev korad som Soidao-mästare 2012 dag 3. Det gäller att välja rätt partner när man ska spela partävling, det gjorde vi bägge och därför fick vi bära dom här super-töntiga mössorna

Eva Karlsson
fruttan i Jomtien - "sommarstället"
Prepare for takeoff
torsdag 19 januari 2012 - Svedala, Skåne län, Sverige

Då var bagaget äntligen incheckat och säkerhetskontrollen passerad. Så nu återstår endast 1.5h tills vi lämnar marken. Skönt! Jag (thomas) gillar inte timman innan man tagit sig till flygplatsen. Jag kollar maniskt var 3e min om pass, plånbok och biljett är där dom ska. Det brukar dom

Thomas Hermansson
ElinThomas i En resmes i Thailand!
Senast aktiv - från Phuket, Phuket, Thailand
Blåst över Skåneland
torsdag 12 januari 2012 - Svedala, Skåne län, Sverige

Ja nu är vi färdigpackade och har precis börjat undra om vi måste ta tåget över Öresundsbron istället för bilen, just nu har dom sänkt hastigheten till 50 km på bron, nästa steg är väl avstängning... Mamsen ringde i morse, inläggning den 18/1 för undersökningar, skönt att inte

Eva Karlsson
fruttan i Jomtien - "sommarstället"
Lissabon
tisdag 1 november 2011 - Svedala, Skåne län, Sverige

Hej alla! Har nu kommit "hem" efter 3 fantastiska dagar i Lissabon, vilken stad!! Där hade man kunnat stanna länge, förstår verkligen Zandra som levde som student där i flera månader och trivdes som fisken i vattnet.och en massa andra fantastiska platser. Göran körde bil som en infödd

fruttan i Tavira Portugal
lördag 1 oktober 2011 - Svedala, Skåne län, Sverige

Det är jättesvårt med det tekniska, att skriva på Resedagboken och sedan skicka iväg det... antingen kommer det 3-4 meddelanden eller också inget - snälla ha överseende! Vårt sommarställe är Portugal och Tavira, och inte Jomtien som du Anette mkt riktigt påpekade. Nu har vi städat så

fruttan i Tavira Portugal
Packning påbörjad
torsdag 29 september 2011 - Svedala, Skåne län, Sverige

Hej alla! Jo visst - nu ska vi flytta till sommarstället igen... sommaren i södra Sverige har ju inte varit så mkt att skryta med, så nu känns det faktiskt rätt bra att få packa baddräkt, shorts och solskyddsmedel för att njuta några veckor och bara vara latmaskar. Vi hör av oss igen

fruttan i Jomtien Pattaya 2011
Hemma
lördag 14 maj 2011 - Svedala, Skåne län, Sverige

Hej på er ja som ni märkt har min rapportering här varit lite si och så med rapporteringen till denna sida. Nu när jag kommit hem och sett ordentligt adressen slog det mig att internet till sjöss inte förstår min skånska. Jag säger ju resedagboken men på internet står resdagboken.se.

Karin Persson
busbruden i Hurtigrutten 2011
Måndag, brb Australien
måndag 14 mars 2011 - Svedala, Skåne län, Sverige

Snart är det dags att dra. Jag vaknade idag och var mer fökyld än igår, vilket känns för jävligt. Kommer väl bli döv eller något liknande. Men jag är rätt nöjd ändå. Det löser sig alltid på ett eller annat sätt. Så ja, detta äår väl sista warm-up inlägget innan det kommer

2 månader i Asien

2 månader i Asien

31 december 2012 - 27 februari 2013

Vi är en familj från Skåne (mamma, pappa och våra döttrar på 5 och 6 år) som snart åker i väg 2 månader i Thailand/Malaysia. Vi kommer att skriva denna dagbok så våra vänner och släkt kan följa oss under vår resa!

tjoohoo

tjoohoo

28 april 2012 - 29 april 2012

fiktiv resa

En resmes i Thailand!

En resmes i Thailand!

19 januari 2012 - 3 februari 2012

En liten mes på upptäcksres, med sin kära sambo i Thailand. NU börjar äventyret för en av oss, att testa sina vingar långt hemifrån, medan den andra är mer luttrad och varit där fler gånger. Följ våra trådar så får ni veta hur det utvecklar sig!

Jomtien - "sommarstället"

Jomtien - "sommarstället"

12 januari 2012 - 31 mars 2012

Håller nu på att plocka ihop litet saker som ska med på resan till Thailand. Pratade med vänner därnere igår och fick veta att dom just då mitt på dagen hade 36 grader varmt - låter litet tufft, men man får väl hålla till i vattnet då, konstigt nog brukar man vänja sig ganska snabbt... Vädret här hemma är ju inte särskilt muntert heller, påminner om en grå fuktig filt.. Håll tummarna för att allt ska gå bra, både härhemma och borta, är ju inte mer än 13 timmar bort, men tankarna kommer nog att vara "hemma" rätt ofta. Kommer att ha min telefon med Thai-nummer inkopplad om någon vill ringa: +66 8 9679 9960 (vi ligger 6 timmar före i tid), och skypen är ju med så att vi kan vinka till varandra!! Kramar i massor från Eva och Göran

2 oktober 2011 - 18 november 2011

Svårt det där med det tekniska, visst skulle jag väl bytt namn på resan, (trodde att jag hade gjort det...) Vädret i Skåne är just nu helt underbart, känns svårt att kasta alla fina blommor som är som vackrast just nu, men det kanske inte är så kul att hitta dom i november! Hör av oss när vi kommit tillrätta. Hoppas också att vädret här hemma håller i sig, det är ju just nu helt underbart! Kram Eva och´Göran

Australien

7 maj 2011 - 14 maj 2011

Argentina - Chile

Argentina - Chile

3 februari 2011 - 14 mars 2011

Nu har man hållt sig hemma alldeles för länge, det är dags att ge sig iväg på nya äventyr... Det blir en tur med Rosa Bussarna till Tangons Buenos Aires, sjöelefanternas Valdez-halvö, det mäktiga Patagonien, Eldslandets enda stad Ushuaia, vinets Chile och mycket mer.

Jomtien (igen)

Jomtien (igen)

12 januari 2011 - 1 april 2011

Nu är alla födelsedagskalas avklarade, snön ligger fortfarande tjock och vit utanför och i morgon ska julgranen ut, innan vi packar ner det lilla som vi ska ha med oss till Thailand. Vi hörs, kram/Eva och Göran

Jomtien Pattaya 2011

Jomtien Pattaya 2011

12 januari 2011 - 1 april 2011

Tittar ut i trädgården och ser all snö som ligger i drivor, vackert - men kroppen gillar det inte särskilt mkt. Efter ett antal födelsedagskalas så sticker vi iväg till Jomtien igen, för att "göra ingenting särskilt" utan bara ha det skönt och spela golf med goa vänner. Efter dagens kalas i Halmstad återstår "julgransplundringen" här hemma. Fortsättning följer när vi kommit tillrätta i värmen! Kram till er alla från Eva och Göran

Lotta Ekelund
Nallelina2004